تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه گرفتن در گرما، جهاد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819698125




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیابتی‌های دارای قند کنترل‌ شده مجاز به روزه‌داری هستند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
دیابتی‌های دارای قند کنترل‌ شده مجاز به روزه‌داری هستند

دیابتی‌های دارای قند کنترل‌ شده مجاز به روزه‌داری هستند
مدیر آموزش و پژوهش بنیاد بین‌المللی پیشگیری و کنترل دیابت گفت: تنها بیمارانی که قند کنترل شده دارند، می‌توانند با مشورت پزشک روزه بگیرند.
به گزارش نامه نیوز به نقل از ایسنا، فرهاد رجب‌پور صنعتی، با اشاره به اینکه بیماران پرخطر دیابتی نباید روزه بگیرند، عنوان کرد: برخی از دیابتی‌ها تصور می‌کنند روزه‌داری به دلیل ناشتایی طولانی‌ مدت در ساعات روز، قند خون را کاهش می‌دهد و به همین دلیل برای تمام مبتلایان به دیابت مفید است.

وی با بیان اینکه روزه‌داری برای همه بیماران دیابتی مفید نیست، افزود: این اقدام ممکن است در برخی افراد با عوارضی مانند افت قند خون، افزایش قند خون و کم‌ آبی بدن همراه شود.

رجب‌پور افزود: مطالعات نشان می‌دهد که تغییر رژیم غذایی در ماه رمضان خطر افت قند خون را در دیابت نوع یک، چهار تا هفت برابر و در دیابت نوع دو پنج تا هفت برابر افزایش می‌دهد.

وی اظهار کرد: بیماران با خطر متوسط ابتلا به عوارض دیابت باید چند ماه قبل از آغاز ماه رمضان با مراجعات مکرر به پزشک و تغییر رژیم درمانی خود خطر روزه‌داری خود را کاهش دهند اما بیماران کم‌خطر تحت‌نظر پزشک نیز می‌توانند اقدام به روزه‌داری کنند.

مدیر آموزش و پژوهش بنیاد بین‌المللی پیشگیری و کنترل دیابت عنوان کرد: سطح قندخون دیابتی در طول روز به عواملی مانند میزان و نوع غذای مصرفی، نظم در مصرف داروها و کاهش یا افزایش فعالیت فیزیکی بیمار بستگی دارد.

وی عنوان کرد: هرگاه میزان قندخون بیمار دیابتی روزه‌دار کمتر یا مساوی 60 بوده یا در ساعات اولیه صبح قند‌خون کمتر یا مساوی 70 باشد، از نظر پزشکی مجاز به ادامه روزه‌داری نیست.

رجب پور افزود: یکی از اقداماتی که می‌تواند برای روزه‌داران دیابتی مفید می باشد، نوشیدن مایعات کافی در فاصله افطار تا سحر است.

وی اضافه کرد: مطالعات اخیر نشان داده است که بیمارانی که بدون مشورت با متخصص اقدام به روزه‌داری می‌کنند چهار برابر نسبت به افرادی که قبل از ماه مبارک رمضان با پزشک مشورت کرده‌اند، دچار افت قندخون می‌شوند.




1393/4/17





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن