تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798401492




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازیهای آسیایی و رقابت های جهانی خط پایان ناکامی های وزنه برداری


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بازیهای آسیایی و رقابت های جهانی خط پایان ناکامی های وزنه برداری تهران - ایرنا - دوپینگ چهار وزنه بردار تیم نوجوانان و اعزام نشدن تیم جوانان به رقابت های قهرمانی جهان را می توان از نقاط تاریک وزنه برداری ایران در سال جاری دانست که همچون حاشیه های سال گذشته مشکلاتی را برای این ورزش پرافتخار کشور ایجاد کرد.


به گزارش ایرنا، بعد از حواشی زیادی که سال گذشته گریبانگیر تیم ملی وزنه برداری شد، رییس فدراسیون در ابتدا حسین توکلی را به عنوان سرمربی تیم های نوجوانان و جوانان منصوب کرد و پس از آن بهمن زارع و هادی پانزوان را به عنوان سرمربی و مربی تیم ملی بزرگسالان منصوب کرد تا این رشته پر مدال پس از مدتها رنگ آرامش را به خود بگیرد.
همه چیز تا پایان سال 92 خوب پیش رفت و تیم نوجوانان ایران در رقابت های قهرمانی 2014 آسیا که اسفند ماه در تایلند برگزار شد با کسب 6 مدال طلا، 6 نقره و 5 برنز با هدایت حسین توکلی که سابقه قهرمانی با تیم وزنه برداری نوجوانان ایران در رقابت های سال 2009 نوجوانان جهان را داشت، در این مسابقه ها هم قهرمان شد.
بعد از رقابت های قهرمانی آسیا و در سال 93 اولین خبر دوپینگی تیم وزنه برداری نوجوانان منتشر شد.
مهدی فروتن که در دسته 62 کیلوگرم در حرکت یک ضرب این رقابت ها صاحب مدال برنز شده بود تست دوپینگ او براساس اعلام فدراسیون بین المللی، مثبت اعلام شد.
بعد از گذشت حدود یک ماه از اعلام دوپینگ فروتن، فدراسیون وزنه برداری ایران در دهم خرداد ماه خبر دیگری مبنی بر مثبت بودن یکی دیگر از وزنه برداران را منتشر کرد.
برهمین اساس فدراسیون بین المللی وزنه برداری، آزمایش دوپینگ رامین ولی پور وزنه بردار دسته 77 کیلوگرم ایران را که اسفند ماه گذشته با حد نصاب مجموع 291 کیلوگرم با کسب مدال طلای حرکت یک ضرب، عنوان نایب قهرمانی آسیا را به دست آورده بود، مثبت اعلام کرد.
بعد از این خبر حسین رضازاده رییس فدراسیون دل را به دریا زد و افشاگری کرد و تعداد دوپینگی های نوجوانان را چهار نفر که همگی مازندرانی بودند، اعلام کرد.
در نهایت اسامی چهار وزنه بردار نوجوان ایران مهدی فروتن، رامین ولی پور، سید مصطفی خلیلی و مهرشاد محمودی که دوپینگ آنها مثبت اعلام شده بود ،منتشر شد.
با این ناکامی ها، قهرمانی تیم ایران تحت الشعاع چهار دوپینگی قرار گرفت و هر یک به مدت دو سال از صحنه های ورزشی محروم شدند، فدراسیون وزنه برداری ایران هم جریمه 100هزار دلاری شد.
اما حضور نیافتن تیم وزنه برداری جوانان ایران در مسابقه های وزنه برداری قهرمانی سال 2014جوانان جهان که 30 خرداد تا 7 تیر ماه در شهر قازان مرکز جمهوری تاتارستان روسیه برگزار شد، از دیگر اتفاقات تلخ وزنه برداری در سال جاری بود .
تیمی که تغذیه کننده تیم بزرگسالان است و برای حضور در این رده سنی باید میادین بزرگی همچون جهانی و آسیایی را تجربه کنند، امسال به دلیل مشکلات مالی فدراسیون به این رقابت ها اعزام نشد.
این در حالی است که حسین توکلی سرمربی تیم، سه مرحله اردو را برای این تیم برگزار کرده بود.
این روزها به نظر می رسد حسین توکلی سرمربی تیم وزنه برداری نوجوانان و جوانان به دلیل حوادثی که در هفته های گذشته رخ داده، لوای سرمربیگری را به لقایش بخشیده است و در اردوها حضور ندارد.
این در حالی است که بازیهای المپیک نوجوانان 2014 نانجینگ چین در اواخر مرداد ماه برگزار می شود و تیم وزنه برداری نوجوانان ایران با دو سهمیه کامل در این مسابقات شرکت خواهد کرد.
نمایندگان وزنه برداری ایران در المپیک نوجوانان رضا بیرالوند در دسته 85 کیلوگرم (دارنده طلا یک ضرب، طلا دو ضرب و طلا مجموع رقابت های قهرمانی 2014 نوجوانان آسیا) و سعید رضازاده در دسته به اضافه 94 کیلوگرم (دارنده مدال برنز یک ضرب، نقره دو ضرب و برنز مجموع رقابت های قهرمانی 2014 نوجوانان آسیا) هستند.
این دو تا قبل از اعزام تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان به اردوی تاتای مجارستان، به همراه این تیم در کمپ تیم های ملی تمرین می کردند و اکنون تمرینات خود را زیر نظر مهدی پانزوان از ملی پوشان سابق وزنه برداری دنبال می کنند و این در حالی است که سرمربی تیم نوجوانان و جوانان ایران حسین توکلی دارنده مدال طلای بازیهای المپیک 2000 سیدنی است.
به هر شکل حضور تیم نوجوانان در المپیک نانجینگ چین و حضور تیم ملی بزرگسالان در بازیهای آسیایی و رقابت های قهرمانی جهان در قزاقستان سه رویداد بین المللی مهم پیش رو برای وزنه برداری است.
بازی های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی در 28 شهریور تا 12 مهر ماه امسال برگزار می شود.
مسابقه های وزنه برداری قهرمانی سال 2014 جهان که انتخابی بازی های المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل است 13 تا 25 آبان ماه در شهر آلماتی قزاقستان برگزار خواهد شد.
تیم وزنه برداری یکی از امیدهای کسب مدال برای کاروان ایران در اینچئون است و امیدواریم که فدراسیون و کادر فنی توجه وافری به بحث مبارزه با دوپینگ و نظارت بیشتری برروی این موضوع داشته باشند چرا که در صورت مثبت اعلام شدن تست دوپینگ ملی پوشان در مسابقات پیش رو مشخص نیست که فدراسیون بین المللی وزنه برداری چه جریمه سنگینی را در نظر خواهد گرفت و چه بسا احتمال تعلیق فدراسیون هم وجود خواهد داشت.
باید منتظر بود و دید که تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان در بازیهای آسیایی و رقابت های جهانی و همچنین تیم نوجوانان در المپیک نانجینگ چین چه نتایجی کسب می کنند و آیا پایان این رقابت ها، پایان حاشیه ها و ناکامی این رشته در سال جاری هم خواهد بود یا خیر؟
تیم ملی وزنه برداری ایران روز گذشته (دوشنبه )تهران را به مقصد مجارستان ترک کرد تا اردوی 20 روزه ای را در این کشور داشته باشد.
مجید عسکری، جابر بهروزی، مرتضی رضاییان، رسول تقیان، کیانوش رستمی، محمدرضا براری، نواب نصیرشلال، بهداد سلیمی، بهادر مولایی و رشید شریفی 10 وزنه برداری هستند که زیر نظر بهمن زارع، هادی پانزوان و جورج زالای در کمپ بین المللی تاتای، تمرینات آماده سازی خود را برای حضور در بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی (اواخر شهریورماه ) و مسابقات جهانی قزاقستان پیگیری می کنند.
ورزشی (5)**1067**1581

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن