تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عريف بيش از استحقاق، چاپلوسى و كمتر از استحقاق، از ناتوانى در سخن و يا حسد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819049667




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تولیدات صنعتی آلمان کاهش یافت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تولیدات صنعتی آلمان کاهش یافت تهران-ایرنا- وزارت اقتصاد آلمان روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد تولیدات صنعتی این کشور در ماه مه 2014(اردیبهشت/خرداد) 1.8 درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش در دو سال گذشته است.


به گزارش خبرگزاری رویترز از برلین، در بیانیه وزارت اقتصاد آلمان علت این کاهش بیشتر به دلیل تعطیلات سراسری، کاهش ساخت و ساز و تحولات ژئوپلیتیکی عنوان شده است.
بعد از تولیدات چشمگیر در سه ماهه اول، تولیدات صنعتی در ماه گذشته کاهش یافته است. از این گذشته تاثیر روزهای تعطیلات سراسری در ماه مه و ضعف ساخت و ساز در این ماه که بعد از زمستانی ملایم انتظار می رفت و عوامل ژئوپلیتیکی بر کاهش تولیدات تاثیر داشته اند.
ˈآندراس شئورلˈ اقتصاددان ˈدکابانکˈ گفت: وضعیت اقتصادی در سه ماهه دوم واقعا باعث ناامیدی است. وضعیت خرده فروشی ها، سفارشات صنعتی و اکنون تولیدات صنعتی در این ماه تاسف بار است.
وی افزود: حتی اگر دلیل این کاهش تعطیلات باشد و احتمال جبران این روزها در آینده وجود داشته باشد، بازهم نمی توان گفت وضعیت در سه ماهه دوم بهبود می یابد. با در نظر گرفتن این موضوع وضعیت کلی اقتصاد آلمان در سه ماهه دوم زیر سوال است، اما باید امیدوار بود در سه ماهه سوم قوی تر شود.
وزارت اقتصاد آلمان توضیح نداده چه حوزه های ژئوپلیتیکی به کاهش تولیدات صنعتی منجر شده است، اما شرکت های مشاوره ای اقتصادی مانند موسسه ˈآیفوˈ اندیشکده ای واقع در مونیخ می گویند بحران اوکراین و تبعات افزایش قیمت نفت به دلیل ناامنی های عراق از عمده ترین مسائل ژئوپلیتیکی موثر بر کاهش تولیدات صنعتی بوده است.
اقتصاد آلمان بعد از رشد 8 دهم درصدی در سه ماهه اول سال جاری میلادی، انتظار می رود در سه ماهه دوم با کاهش رشد اقتصادی مواجه شود. اما دولت نرخ رشد اقتصادی سال جاری میلادی را در مجموع 1.8 درصد پیش بینی کرده که تقاضای داخلی فراوان مهم ترین دلیل آن است.
این در حالی است که سفارشات صنعتی نیز در ماه مارس 2014(اسفند/فروردین) در آلمان 2.8 درصد کاهش یافته بود در حالیکه نرخ این سفارش ها در ماه فوریه 9 دهم درصد افزایش داشت. وزارت اقتصاد آلمان کاهش یادشده را به کاهش شدید سفارش های خارجی به وی‍ژه سفارش ها در منطقه یورو نسبت داده بود.
اروپام**9157 **1561** 1337

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن