تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى كه دل در درون سينه بى قرار است و به دنبال حق مى‏گردد و چون به آن رسيد، آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820967067




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح انتقال آب خزر به سمنان؛ ناپخته است/آب انتقالي براي سيراب کردن يک سربازخانه کفايت مي کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ تير ۱۳۹۳ (۲:۲۴ق.ظ)
مشاور رييس سازمان محيط در گفتگو با موج؛ طرح انتقال آب خزر به سمنان؛ ناپخته است/آب انتقالي براي سيراب کردن يک سربازخانه کفايت مي کند با حجم آبي که اعلام کرده اند از خزر منتقل مي کنند تنها مي توان آب يک سربازخانه 2000 نفري را تهيه کرد و اين خوش خيالي است که فکر کنيم يک استان با اين حجم آب و آب شيرين کن سيراب خواهد شد.
دکتر اسماعيل کهرم مشاور رييس سازمان محيط در گفتگو با خبرنگار خبر گزاري موج گفت: طرح انتقال آب از خزر به سمنان هيچ توجيهي نداشته و از مقبوليت و محبوبيتي نيز برخوردار نيست.
وي ادامه داد: متاسفانه اين طرح را شخصي پيشنهاد کرده است که اصالتا سمناني بوده و خواسته است براي استان خود کاري انجام دهد.
کهرم خاطرنشان کرد: اگر از اين آقاي پيشنهاد دهنده طرح بپرسيد که با چه هدفي مي خواهيد آب را به سمنان ببريد به شما مي گويد که اين آب را براي کشاورزي منتقل مي کنيم.
وي افزود: مگر کشاورزي تنها با آب ميسر مي شود؟ آيا خاک مناسب براي کشاورزي در منطقه وجود دارد؟ اگر خاک قدرت جذب نداشته باشد نمي تواند آب را در خود حفظ کند.
اين کارشناس محيط زيست تاکيد کرد: به جد عرض مي کنم که در سمنان؛ آب و هواي و خاک مناسب براي کشاورزي وجود ندارد و حال حتي اگر کل آب خزر را به سمنان ببري ؛ کاري از پيش نمي رود.
وي با اشاره به اين مطلب که آب درياي مازندران 13 به 1000 نمک دارد، گفت: دوستان موافق طرح نفرمودند که با اين غلظت بالاي نمک چه خواهند کرد.
کهرم در مورد استفاده احتمالي از آب شيرين کن در طرح انتقال آب به سمنان براي جبران کمبود آب شرب نيز چنين گفت: با حجم آبي که اعلام کرده اند از خزر منتقل مي کنند تنها مي توان آب يک سربازخانه 2000 نفري را تهيه کرد و اين خوش خيالي است که فکر کنيم يک استان با اين حجم آب و آب شيرين کن سيراب خواهد شد.
وي با تاکيد مجدد بر لزوم انديشه کردن براي نمک برگشتي به دريا گفت: دوستان اعلام مي کنند که حجم نمک برگشتي بسيار کم است که در جواب ايشان عرض مي کنم که اين سخن نشان از ناپختگي طرح شما دارد.
مشاور رييس سازمان محيط زيست تصريح کرد: اينکه شما آبي را با هزينه بالا به سمنان منتقل کرده و با 10 عدد آب شيرين کن به دنبال تاميين آب شرب استان ها باشيد؛ نه توجيح دارد و نه از نظر علمي تاييد مي شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 272]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن