تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رحم نكند به او رحم نشود، هر كس نبخشد بخشيده نشود و هر كس پوزش را نپذيرد، خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804031921




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به روزرساني تجهيزات آتش نشاني به طور دائم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ تير ۱۳۹۳ (۱۵:۲۴ب.ظ)
در هفتادو هشتمين جلسه شورا تعيين و تصويب شد: به روزرساني تجهيزات آتش نشاني به طور دائم به روزرساني تجهيزات آتش نشاني به طور دائم و نيز تعيين و تصويب دستورالعمل اهرم هاي کاهنده مشکلات زيست محيطي صنوف و مشاغل در تهران از جمله موضوعاتي بود که به تصويب اعضا شورا رسيد.
به گزارش خبرگزاري موج، طرح به روزرساني تجهيزات و امکانات سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني و ارتقاء سطح آموزش در اين سازمان در هفتاد و هشتمين جلسه شورا به تصويب رسيد.
احمد دنيامالي رئيس کميسيون عمران و حمل و نقل شورا در دفاع از طرح فوق با اشاره به تصويب يک فوريت آن در مهرماه سال گذشته خاطر نشان کرد: مأموريت بررسي اين طرح بر عهده دو کميسيون عمران و سلامت شورا قرار گرفت. نظر کميسيون عمران مبني بر اجراي اين طرح است اما کمسيون سلامت شورا با استناد به مصوبات قبلي شورا که در جهت به روز رساني تجهيزات آتش نشاني و ساخت و تجهيز ايستگاههاي جديد به صورت مستمر تاکيد دارد، نگاه موافقي به طرح ندارد.
رئيس کميسيون عمران شورا با اعتقاد به اينکه سازمان آتش نشاني از نظر سخت افزاري دچار کمبودهايي است تاکيد کرد: اجراي اين طرح به نفع سازمان خواهد بود چرا که اين سازمان به نسبت طرح هاي توسعه ايي مصوبي که دارد در بخش کميتي و کيفيتي تجهيزات دچار کمبودهايي است.
اسماعيل دوستي نايب رئيس کميسيون عمران نيز با يادآوري اظهارنظر يکي از مديران سابق آتش نشاني درخصوص عدم نياز به روزرساني در اين سازمان گفت: برخي مديران آتش نشاني معتقدند که نيازي به روز شدن ندارند اين در شرايطي است که دنيا در هر ساعت تغيير مي کند.
معصومه آباد رييس کميته ايمني و مديريت بحران شورا نيز خاطر نشان کرد، در سال 92 مصوبه ايي را شوراي شهر تهران، درخصوص اخذ عوارض ايمني در شهر تهران داشت که 2 درصد از عوارض صدور پروانه هاي ساختماني به منظور تجهيز و به روزرساني سازمان آتش نشاني تحت عنوان عوارض ايمني اختصاص پيدا کند.
وي در ادامه تاکيد کرد: ارائه طرح هايي مشابه طرح هاي قبلي شورا و تکه پاره کردن مصوبات قبلي به ضرر شورا است. اگر فکر مي کنيم در آمد حاصل از 2 درصد عوارض ايمني کفاف به روزرساني سازمان را نمي دهد و يا اين بودجه به صورت 100 درصد تخصيص پيدا نمي کند. مباحث ديگري است که بايد براي رفع چنين موانعي طرح و مصوبه داشته باشيم.
احمد دنيا مالي يادآور شد: فرض بر اين باشد که در سال جاري و يا سالهاي بعد، مجوزهاي ساخت و ساز کاهش پيدا کند در آن صورت پرداخت 2 درصد سهم عوارض به سازمان آتش نشاني با کمبود بودجه و اعتبار مواجه خواهد شد. طرح مذکور براي چنين وضعيت هايي کارساز و مفيد است.
عليرضا دبير در خصوص اين طرح ياد آور شد؛ با اشاره به اينکه 2 درصد از عوارضي که شهرداري بابت صدور پروانه ساخت و نوسازي دريافت مي‌کند به سازمان آتش نشاني اختصاص دارد؛ تصريح کرد: من از شهرداري مي‌خواهم اين مبلغ را براي ساخت ايستگاه‌هاي آتش نشاني و به روز رساني تجهيزات به اين سازمان پرداخت کنند.
وي با اشاره به اينکه اين موضوع را در کميسيون تخصيص هم پيگيري مي‌کند؛ يادآور شد: صلاحي(معاون برنامه ريزي توسعه شهري شهرداري تهران) به عنوان دبير کميسيون تخصيص تاثير زيادي در پرداخت اين بودجه به سازمان آتش نشاني دارد و من از وي مي‌خواهم پرداخت اين بودجه را به منظور ارتقا سطح تجهيزات اين سازمان پيگيري کند.
رييس کميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به بودجه 245 ميليارد توماني آتش نشاني در سال جاري با رديف کمک هزينه جاري، گفت: سازمان آتش نشاني براي سال جاري به 281 ميليارد تومان نياز داشتند و ما براي تامين اين کسري يک تبصره در بودجه قرار داديم که بر اساس آن شهرداري اجازه دارد 36 ميليارد تومان ديگر از طريق کميته تخصيص به سازمان آتش نشاني پرداخت کند.
دبير با اشاره به اينکه پروانه ساخت و ساز تا سطح نوسازي ساختمان‌ها به عنوان درآمد پايدار محسوب مي‌شود و مازاد بر آن ناپايدار است؛ بيان داشت: شوراي شهر بايد کميته تخصيص را پيگيري کند که بودجه سازمان آتش نشاني را براي اينکه بتواند زير 4 دقيقه به محل حادثه برسد به روز پرداخت کند.
مجتبي شاکري رييس کميته فرهنگي شورا نيز تاخير در رسيدگي به اين طرح را يادآور شد و گفت: کسي با به روزرساني تجيهزات آتش نشاني مخالف نيست، از زمان تصويب يک فوريت تا امروز که زمان بررسي آن فرار رسيده است، حدود 9 ماه مي گذرد. آيا اطلاعات کارشناسي در اين زمينه ناکافي بوده است در حالي که بررسي چنين طرحي که تمام موضوعات پيراموني اش تخصصي و اطلاعاتش موجود است بايد سريعتر به نتيجه مي رسيد.
شاکري يادآور شدف بايد به دنبال نقايصي در عدم اجراي طرح ها و لوايح باشيم.
مجتبي عبداللهي معاونت خدمات شهري شهرداري تهران که به همراه رييس جديد سازمان آتش نشاني سعيد شريف زادگان در جلسه حضور داشت، ضمن معرفي رئيس جديد اين سازمان به اعضا، درخصوص اظهار نظري مبني بر عدم لزوم به روزرساني سازمان آتش نشاني گفت: تاکنون هيچ يک از مديران و حتي خود بنده نسبت به عدم لزوم به روزرساني سازمان اظهار نظري نکرده ايم، شايد در توضيحاتي که سال گذشته رييس سابق اين سازمان درخصوص خريد تجهيزات جديد براي سازمان ارائه کرده اند، منظورشان را به درستي نتوانسته اند برسانند و اين تعبير پيش آمده است که سازمان آتش نشاني نيازي به تجهيزات جديد ندارد.
معاون خدمات شهري شهرداري تهران ضمن عذرخواهي از اعضا شورا در اين خصوص گفت: سال گذشته اقدامات خوبي براي خريد تجهيزات و ناوگان جديد در سازمان آتش نشاني صورت گرفته است اما اين ادعا را نداريم که چون تجهيزاتمان در حال به روزشدن است ديگر نيازي به کمک و اعتبار براي خريد و تجهيز ايستگاه هاي جديد نداريم.
وي در ادامه يادآور شد: در برنامه 5 ساله دوم شهرداري تهران، مبلغي معادل 780 ميليارد تومان براي تجهيز ناوگان تا پايان برنامه در نظر گرفته شده است.
عبداللهي به بحث اختصاص 2 درصد از عوارض ساخت و ساز بر ايمني ساختمان ها اشاره کرد و گفت: اختصاص صددرصد اين رقم به سازمان کمک بسيار بزرگي در اجراي اين اهداف خواهد کرد. اما درآمد حاصل از اين رديف بودجه به طور صددرصد به سازمان اختصاص پيدا نمي کند.
مهدي چمران عضو کميسيون شهرسازي و معماري شورا نيز تاکيد کرد: به روزرساني تجهيزات آتش نشاني بايد به طور مستمر و دائمي صورت گيرد از سوي ديگر شهرداري تهران بايد موظف شود که گزارش سالانه ايي از چگونگي تجهيز شدن اين سازمان به شورا ارائه دهد.
محمد سالاري رئيس کميسيون شهرسازي و معماري شورا نيز، با تاکيد بر اينکه به روز رساني سازمان هم در برنامه 5 ساله و هم در بودجه سال 93 ديده شده است خاطر نشان کرد: مشکل عمده اخذ درآمد ثابت از رديف 2 درصدي عوارض صدور پروانه مربوط به ساختمان ها و املاکي است که شرايط و ضوابط ايمني به صورت استاندارد در آنها اجرا نخواهد شد و عمده درآمد شهرداري تهران هم از تثبيت تجاري و اداري اين املاک است. در حال حاضر ساختمان هاي قديمي و مجموعه هايي مثل سالن هاي پذيرايي و ... که به دنبال تثبيت تجاري خود هستند، بايد شرايط ساختمان خود را به گونه ايي کنند تا از نظر ضوابط ايمني بتوانند مجوز لازم را اخذ کنند. اما به دليل سازه هايي که اين ساختمان ها دارند گرفتن چنين مجوزي غير ممکن مي شود.
سالاري پيشنهاد داد، ضوابط بينابيني از سوي سازمان آتش نشاني در جهت رعايت نکات ايمني در اين ساختمان ها تدوين شود تا اخذ عوارض 2 درصدي از آنها سهل شود.
رحمت الله حافظي رئيس کميسيون سلامت شورا نيز در اين خصوص يادآور شد، يک فوريت اين طرح در 16 مهر سال گذشته به تصويب رسيده است تا کمکي براي تجهيز سازمان آتش نشاني باشد. چون در فصل تصويب بودجه 93 و بررسي برنامه 5 ساله دوم بوديم، که بحث تجهيز سازمان به طور دقيق در اين دو برنامه ديده شده است. به طور مشخص ماده 70 برنامه 5 ساله دوم شهرداري تکاليفي مبني بر به روزرساني سازمان آتش نشاني دارد.
وي افزود: سوال اصلي در اين موضوع اين است که اگر رديفي براي جبران بودجه سازمان آتش نشاني در نظر گرفته شده است چرا تمام درآمد جذب شده از آن بخش، به سازمان اختصاص پيدا نمي کند. براي نمونه در سال 92 پيش بيني درآمدي معادل 144 ميليارد تومان از رديف 2 درصدي صدور پروانه ساخت و مجوز ايمني ساختمان شده بوده که تنها 90 ميليارد آن محقق شده ست و از اين مبلغ هم تنها 53 درصد آن به سازمان اختصاص داده شده است. اگر دغدغده تجهيز نشدن سازمان وجود دارد چرا تمام درآمد حاصل از اين رديف به سازمان تخصيصي داده نشده است.س
حافظي مجددا موضوع عدم دعوت روساي کميسيون هاي شهرداري تهران را به جلسات کميسيون تخصيصي يادآور شد و افزود: شهردار تهران در روز طرح سوال از ايشان درخصوص عدم دعوت از اعضا شورا به کميسيون تخصيص عدم موارد قانوني در اين زمينه را ذکر کرده اند و در ضمن ايشان قول دادند که اين دعوت را انجام خواهند داد. اما از آن تاريخ تا کنون بيش از 40 روز مي گذرد. اين در شرايطي است که چنانچه تا 20 روز نسبت به اعلام نظر قطعي اعتراضي صورت نگيرد اجراي آن لازم است. بنابراين چرا شهردار تهران به اين موضوع توجهي ندارند.
رييس کميسيون سلامت شورا يکي از عواقب عدم حضور اعضا شورا در جلسات کميسيون تخصيص را نامشخص بودن تخصيص اعتبارات به صورت ناقص در صورت تحقق درآمدهاي هر رديف مصوب بودجه دانست.
وي خطاب به معاون برنامه ريزي و هماهنگي شهرداري تهران، گفت: در تاريخ 25/12/92 تذکري را مبني بر عدم تخصيص درآمد حاصل از رديف اعتباري درنظر گرفته شده براي سازمان آتش نشاني را به شهردار تهران داده ام چرا پاسخ آن تاکنون نيامده است.
براساس اين گزارش و با توجه به موافقت اکثريت اعضا مبني بر کمک براي به روزرساني تجهيزات سازمان آتش نشاني طرح «به روز رساني تجهيزات و امکانات سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني و ارتقا سطح آموزش در اين سازمان به اتفاق آراء به تصويب رسيد.
همچنين در اين جلسه دستورالعمل تعيين شاخص ها، ابزارها و اهرم هاي کاهنده مشکلات زيست شهري» به تصويب رسيد.
محمد حقاني رييس کميته محيط زيست و خدمات شهري شورا با اشاره به اهميت موضوع ساماندهي اصناف، صنايع و فعاليت هاي شهر تهران گفت: با توجه به اينکه بيش از 760 هزار فعاليت و بيش از 5 هزار واحد صنعتي بزرگ و 400 هزار فعاليت صنفي در 960 رشته شغلي در تهران مستقر هستند، و وجود اين حجم عظيم صنوف و صنايع، اثرات بهداشتي و زيست محيطي مخربي را در شهر خواهد داشت. تعيين و کاربرد شاخص ها، ابزارها و اهرم هاي کاهنده مشکلات زيست محيطي بسيار ضروري بود.
وي در ادامه به قرائت اين دستورالعمل پرداخت و افزود: اين دستورالعمل شامل تعاريف، شاخص هاي مشکلات زيست محيطي، برنامه هاي ساماندهي، مشوق ها و رئوس اقدام هاي حمايتي، ابزارهاي تشويقي و اهرم هاي بازدارنده در قوانين فرادست و نيز بهار خدمات ساماندهي است.
در نهايت اعضا شورا دستورالعمل فوق را به تصويب رساندند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن