تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819120184




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سه هزار و 500 واقعه طلاق سال گذشته در لرستان ثبت شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سه هزار و 500 واقعه طلاق سال گذشته در لرستان ثبت شده است خرم اباد - ایرنا - رییس کل داگستری استان لرستان از ثبت سه هزار و 500 واقعه طلاق طی سال گذشته در سطح این استان خبر داد.


به گزاش خبرنگار ایرنا، ˈجعفر بدریˈ روز یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، افزود: این درحالی است که تعداد واقعه طلاق ثبت شده استان لرستان در سال 91، سه هزار مورد بوده است.
وی با بیان انیکه سال گذشته 158 هزار واقعه طلاق در سطح کشور ثبت شده، اظهار کرد: در کشور از هر پنج مورد واقعه ازدواج یک مورد آن منجر به طلاق می شود که این رقم در استان لرستان از هر 5.7 واقعه ازدواج یک مورد آن منجر به جدایی و طلاق می شود.
بدری همچنین تعداد ازدواج های سال گذشته کشور را 750 هزار مورد عنوان کرد و گفت: بیش از 70 درصد طلاق های انجام شده در سطح کشور با درخواست زن، سه درصد با درخواست مرد و 26 درصد نیز به صورت توافقی بوده است.
رییس کل دادگستری استان لرستان خاطرنشان کرد: به دنبال شکل گیری و ثبت هر پرونده طلاق، پنج تا شش پرونده دیگر با موضوعات نفقه، حضانت، مهریه و تقسط مهریه شکل می گیرد.
وی تعداد ازدواج های ثبت شده استان لرستان در سال 91 را 22 هزار مورد عنوان کرد و افزود: تعداد واقعه ازدواج ثبت شده استان در سال گذشته نیز حدود 20 هزار مورد بوده است.
وی از جمله دلایل اصلی برای جدایی زوجین را اعتیاد، فقرمالی و توقعات غیرمنطقی عنوان کرد و گفت: در این راستا طی تفاهم نامه منعقده میان دادگستری و سازمان بهزیستی برای کاهش طلاق، کارگروهی تشکیل و با کمک آن از 333 پرونده ارجاعی به مشاوران این کارگروه 42 مورد منجر به سازش شده است.
وی با بیان اینکه از یک هزار و 800 پرونده ارجاعی به شورای حل اختلاف استان، 384 پرونده آن منجر به سازش شده، گفت: برگزاری کارگاههای توجیهی برای وکلا، دفاتر ثبت طلاق و داوران و ارائه برنامه های آموزشی مهارت های زندگی در سطح مدارس و دانشگاه از جمله برنامه های دادگستری لرستان به منظور کاهش واقعه طلاق در استان است.
7269/1625

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن