تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خوبى و بدى در روز جمعه چند برابر (حساب) مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819867425




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رسیدن به دور باطل در مبارزه با اعتیاد/ توزیع مواد مخدر در آرامگاه بوعلی صحت ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > همدان در شورای مبارزه با مواد مخدر همدان مطرح شد/
رسیدن به دور باطل در مبارزه با اعتیاد/ توزیع مواد مخدر در آرامگاه بوعلی صحت ندارد
همدان- خبرگزاری مهر: فرماندار همدان در شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان به رسیدن به دور باطل در مبارزه با مواد مخدر در جامعه اشاره کرد و مسئولان مبارزه با مواد مخدر نیز از آلوده نبودن منطقه آرامگاه بوعلی همدان به مرکز توزیع مواد مخدر خبر دادند.



به گزارش خبرنگار مهر، شورای مبارزه با مواد مخدر همدان با توجه به آغاز فصل گردشگری و لزوم اندیشیدن تمهیداتی برای جلوگیری از جلوه های نازیبا اعتیاد در همدان ظهر یکشنبه در فرمانداری همدان تشکیل و علاوه بر معرفی مناطق آلوده در شهر همدان بر لزوم کاسته شدن از آنها تاکید شد. فرماندار همدان در این شورا با اشاره به سالگرد ورود سفر رهبر انقلاب اسلامی به همدان، گفت: سفر رهبری برکات مادی و معنوی زیادی برای استان همدان داشته است. اجرایی شدن 95 درصد مصوبات رهبر انقلاب به همدان وی اذعان داشت: 95 درصد از پروژه هایی که در سفر ایشان به همدان مصوب شده بود، اجرایی شده که در توسعه استان نقش به سزایی دارند. فرماندار همدان با اشاره به اینکه سالهاست که در حال مبارزه با مواد مخدر در کشور هستیم، اظهار داشت: شرایط اقلیمی کشور و همسایگی با افغانستان موجب شده است برای مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی شهدای زیادی به انقلاب اسلامی تقدیم کند و مرزبانان نیز تلاش زیادی برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور دارند. تعالی اذعان داشت: تجارت مواد مخدر منفعت زیادی برای قاچاقچیان دارد و دشمنان با درگیر کردن جوانان ایرانی با مواد مخدر به دنبال خارج کردن جوانان ایرانی از عرصه کار و تلاش هستند.

وی با اشاره به اینکه مشکل مخدر در همه کشور فراگیر است، اظهار داشت: از شهر دارالمومنین و پایتخت تاریخ وتمدن ایران با توجه به گردش پذیر بودن انتظار می رود جلوه های نازیبای اعتیاد در آن دیده نشود. فرماندار همدان بیان داشت: در استان همدان نه تنها شاهد قرار گرفتن آن در مسیر عبور مواد مخدر هستیم بلکه با مشکل بیکاری نیز مواجه ایم که این امر باعث گرایش برخی جوانان به اعتیاد شده است. تعالی با اشاره به اینکه تنهانباید به دنبال مقابله بود بلکه پیشگیری نیز باید در مورد توجه قرار گیرد، بیان داشت: مهارت "نه" گفتن در مقابل پیشنهاد استفاده از مواد مخدر را باید به جوانان خود آموزش داد. وی ادامه داد: اگر لکه های آلودگی مواد مخدر در شهر همدان جمع آوری نشود این لکه ها افزایش خواهند یافت. آمادگی برای پاکسازی 10نقطه آلوده به مواد مخدر در شهر همدان فرماندار همدان با اشاره به اینکه نیروی انتظامی آماده پاکسازی 10نقطه آلوده در شهر همدان است، بیان داشت: علی رغم بازپروری معتادان باز هم آنان به دام اعتیاد می افتند، اما ظرفیت نیروی انتظامی محدود است. تعالی عنوان کرد: به زودی مکانی جدید برای نگهداری معتادان در همدان افتتاح خواهد شد. وی با اشاره به اینکه باید محلی برای نگهداری کودکان اعتیاد نیز در همدان در نظر گرفته شود، بیان داشت: پاکسازی هر لکه در شهر در جای دیگر نمود پیدا می کند بنابراین باید لیست مراکز آلوده با هماهنگی شهر برای اولویت بندی  پاکسازی، تعیین تکلیف شود. فرماندار همدان عنوان کرد: اگر حتی یک منطقه از وجود معتادان پاک شود فقط توانسته ایم تعداد را کاهش دهیم چراکه در واقع در مبارزه با مواد مخدر به وضعیت دور باطلی رسیده ایم و هر چه انجام داد ه ایم به نقطه اول رسیده ایم.

وی با اشاره به اینکه نمی توان این موضوع را انکار کرد، افزود: رسم نادرستی در روستاهای همدان شکل گرفته که در برخی مراسم عروسی برای تفاخر مواد مخدر مصرف می شود که این امر جنبه ضد فرهنگی دارد و باید در راستای تغییر این نگرش حرکت کرد. رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان نیز در این شورا با اشاره به اینکه مناطق آلوده در شهر همدان رصد می شود، بیان داشت: در منطقه آرامگاه بوعلی همدان توزیع و مصرف مواد مخدر وجود ندارد و در بلوار خواجه رشید و میدان شریعتی نیز چنین معضلی دیده نشده است. فعالیت های پیشگیری از اعتیاد در استان تعطیل است دبیر کمیته پیشگیری شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان با اشاره اینکه  سند جامع پیشگیری از اعتیاد در  همدان وجود دارد، عنوان کرد: فعالیت های پیشگیری از اعتیاد در استان همدان تعطیل است. ابوالقاسم الماسی بیان داشت: حوزه مقابله با مواد مخدر قابل لمس است اما در حوزه پیشگیری از اعتیاد ورود و انجام فعالیت به سختی صورت می گیرد. وی با اشاره به اینکه به رغم تامین هزینه برای برگزاری نمایشگاه در حوزه تبلیغات اسلامی با ممانعت از برگزاری آن مواجه شدیم، اظهار داشت: مسئولان فرهنگی احساس ملموسی از خطر اعتیاد در جامعه ندارند. دبیر کمیته پیشگیری شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان با اشاره به اینکه مرکز مداخلات اجتماعی باید در همدان شکل گیرد، بیان داشت: تعداد زیادی از کودکان و نوجوانانی که در مناطق آلوده به اعتیاد زندگی می کنند در معرض خطر ابتلا قرار دارند. نماینده شهرداری همدان در شوراری مبارزه با مواد مخدر نیز با اشاره به خریداری زمینی در حاشیه مدرسه آمین روشن در همدان برای حصار کشی و عدم حضور معتادان در این منطقه، بیان داشت: ورود شهرداری تنها به حیطه های عمومی ممکن است و در حوزه خصوصی تا تملک صورت نگیرد نمی توان کاری کرد. سعید ترکمان بیان داشت: مناطق آلوده به مواد مخدر باید شناسایی شود که شهرداری آمادگی همکاری در این بخش را دارد.


۱۳۹۳/۴/۱۵ - ۱۳:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن