تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805136120




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارآفريني و يکي از شروط اصلي تحقق آن


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ تير ۱۳۹۳ (۹:۸ق.ظ)
آفرينش: کارآفريني و يکي از شروط اصلي تحقق آن
به گزارش خبرگزاري موج، روزنامه آفرينش چنين نوشت:
کارآفريني واژه اي است که در سال هاي اخير آن را زياد مي شنويم، اما هنوز هم براي بسياري از افراد، اين واژه و معنا و مفهوم و ضرورت آن، از شفافيت و وضوح لازم برخوردار نيست. به صورت خيلي خلاصه، اين واژه به تلاش انسان براي ايجاد کسب و کاري نوآورانه بر مبناي ايده هاي جديد و خلاقانه و يا ايجاد فرصت شغلي براي خود و افرادي ديگر با استفاده از سرمايه گذاري شخصي در يک زمينه خاص، اطلاق مي شود.
اين فرايند، به خصوص در شرايطي که افراد در جستجوي فرصت هاي شغلي و به دست آوردن شغل از وضعيت مطلوبي برخوردار نباشند، اهميتي دوچندان مي يابد. چرا که با به کار بستن قوه خلاقيت و حس نوجويي و نوآوري، مي توانند خود به ايجاد شغل اقدام کنند و در اين صورت، علاوه بر به وجود آوردن زمينه فعاليت شغلي براي خود، چه بسا موجب به کارگيري تعدادي از افراد ديگر نيز در آن زمينه شده، و از اين طريق موجبات اشتغال چند نفر ديگر را نيز فراهم سازند. اين جاست که اهميت اين مساله و ديد نوآورانه و خلاقانه داشتن در زندگي، روشن مي شود.
ممکن است داستان زندگي افرادي را که پس از سال ها زندگي با مشقت، در اثر به کارگرفتن قوه خلاقيت خود، دست به کارهاي خارق العاده و برخلاف جريان عادي زندگي زده و از آن پس، دچار تحول اساسي در زندگي شان شده اند را مطالعه نموده باشيم. مي شود گفت در زندگي همه اين افراد، يک نکته مشترک وجود دارد و آن، داشتن انگيزه براي ايجاد تغيير و اجرايي نمودن ايده اي شخصي از سوي آن ها است. در اين زمينه بحث هاي زيادي وجود دارد اما يکي از مباحث مرتبط، مساله چگونگي ايجاد روحيه کارآفريني در سطح جامعه و کمک به تقويت اين روحيه است.
با وجود همه تشويق ها و تبليغ هايي که براي تبديل شدن افراد به يک فرد کارآفرين صورت مي گيرد، طبيعي است افرادي که در دوران تحصيل خود و در سال هاي کودکي و نوجواني، هرگز فرصت چنداني به آن ها براي ارائه يک ايده و به اجرا درآوردن آن، داده نشده، نمي توانند مانند افرادي که گاهي نيز امکان ارائه ايده در يک زمينه را داشته و دست به کارهاي خلاقانه زده اند، از قدرت انديشه و نبوغ خود براي تغيير شرايط و ابداع يک کار يا حرفه جديد، استفاده کنند. با توجه به اين مساله، مي شود گفت يکي از موانع اساسي در ايجاد روحيه خلاق و مبتکر در جامعه ما، اين واقعيت است که در مقابل آنچه در محيط خانواده، مدرسه، دانشگاه و محيط شغلي به افراد آموزش داده مي شود، به آن ها فرصت تفکر، تجربه، بيان ايده و نظر و آزمون و خطا داده نمي شود.
درواقع، افراد به گونه اي بار مي آيند که در بسياري از موارد، مسائل را به صورت بي قيد و شرط فرامي گيرند و اصولا سوال پرسيدن و با پشتوانه تفکر و تجزيه و تحليل، آموختن، هنوز در بين ما آن گونه که بايد، نهادينه نشده است. اين مساله در نظام آموزشي، شامل حال همه رشته ها مي شود و در هر کدام، به گونه اي نمايان است. در حالي که اهميت قائل شدن براي روحيه جستجوگري و به چالش کشيدن مسائل، موجب فعال شدن قدرت فکر و نبوغ و پويايي آن مي گردد، همان طور که درنظر نگرفتن آن، نوعي سکون، انجماد و عدم تحرک و نوجويي را با خود به همراه مي آورد. به همين دليل، جدي گرفتن اين مساله و مجال اظهارنظر و ارائه ايده را به افراد دادن، امري است که در تقويت خلاقيت اجتماعي نقش اساسي دارد.
به خصوص اگر اين امر از سنين کودکي آغاز شود و سيستمِ در محور قرار داشتن معلم و مربي، جاي خود را به متعلم محور بودن بدهد و اين، مشخصه اي است که سبب مي شود افراد تربيت شده در چنين سيستمي، افرادي باشند که همواره در ذهن خود طرح هايي را براي جامه عمل پوشاندن، داشته باشند و مصداق آنان که در موقعيت هاي مختلف، يا راهي خواهند يافت و يا اگر نيابند، راهي خواهند ساخت.
در غير اين صورت و بدون ارزش قائل شدن براي روحيه پژوهش و کنکاش و آزادي ارائه طرح و ايده، نمي توان انتظار داشت افراد، بدون طي کردن مقدمات و مراحل لازم، يک شبه به افرادي تبديل شوند که قادر باشند دست به کارآفريني زده و توليد کار و سرمايه نمايند.
نويسنده: زهرا کيان بخت













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن