تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804337440




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابتلای 281 راس دام سنگین به بیماری لمپی اسکین/ 200 هزار راس واکسینه شدند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > آذربایجان غربی دیلمقانی اعلام کرد:
ابتلای 281 راس دام سنگین به بیماری لمپی اسکین/ 200 هزار راس واکسینه شدند
ارومیه - خبرگزاری مهر: مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی از ابتلای 281 راس دام سنگین به بیماری لمپی اسکین در سطح استان خبر داد.



به گزارش خبرنگار مهر، شهرام دیلمقانی بعد از ظهر شنبه در نشست بررسی وضعیت بیماری لمپی اسکین در آذربایجان غربی با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، افزود: تاکنون تعداد 281 راس دام سنگین در استان مبتلا به این بیماری شده اند و تعداد 69 دام نیز به صورت بهداشتی معدوم شده است. وی با اعلام اینکه از دریافت گزارش شیوع بیماری تا کنون بالغ بر 200 هزار راس دام بزرگ بر علیه بیماری لمپی اسکین در آذربایجان غربی واکسینه شدند، اظهار داشت: همچنین 34 هزار راس گاو و گوساله نیز در سطح استان علیه این بیماری سمپاشی شده اند. مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی میزان تلفات در دامها در این نوع از بیماری را پایین و در حد یک الی سه درصد دانست و اعلام کرد: میزان خسارتهای وارده به بخش دامداری به دلیل ضایعات وارد شده در اثر این بیماری دارای اهمیت خاصی بوده که باید مورد توجه ویژه باشد. دیلمقانی با اشاره به اینکه عملیات مبارزه با بیماری لمپی اسکین در استان توسط 59 اکیپ خصوصی و 14 اکیپ دولتی در حال انجام است، ادامه داد: تحت کنترل در آوردن و ریشه کنی این بیماری در حال حاضر یکی از مهمترین برنامه ها و اولویتها بوده که اعمال نظارت مستقیم و مستمر و پی گیری واکسیناسیون دامها انجام می شود. وی با بیان اینکه همچنین تا کنون در کانونها و اطراف کانون های رخداد بیماری تا شعاع 10 کیلومتر سمپاشی 835 هزار مترمربع جایگاه دام بزرگ انجام شده است، گفت: لاغری در گوساله های جوان و نیز کاهش قابل توجه شیر در گاوهای شیری از مهمترین شاخصه های این بیماری بوده که در گاوهای باردار موجب سقط جنین و حتی ناباروری در گاوهای جوان نیز می شود. مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی جداسازی دامهای سالم از بیمار، عدم انتقال دامهای بیمار به سایر دامداریها، ضد عفونی و سمپاشی جایگاه نگهداری دام و محوطه های دامداریها، واکسیناسیون دامهای سالم، اقدامات درمانی حمایتی تحت نظارت دامپزشکی شامل استفاده از تب برها و آنتی بیوتیکها برای کنترل عفونتهای ثانویه در نزد دامهای مبتلا را از جمله اقدامات انجام شده در این راستا دانست. دیلمقانی ادامه داد: عدم انتقال دام از میادین عرضه دام سنتی به دامداری، ممانعت از ورود افراد متفرقه به محوطه دامداریها، مبارزه با حشرات با اولویت مگس و پشه توسط حشره کشهای موثر نیز از جمله اقداماتی است که باید در پیشگیری از بیماری یاد شده در نظر گرفت. بیماری وارداتی لمپی اسکین که بیماری آفریقایی نیز به آن گفته می شود یک بیماری جدید در کشور است که در آذربایجان غربی از 14 خرداد مشاهده شده و در طی یک ماه اخیر موجب ابتلای تعدادی از دامهای سنگین آذربایجان غربی به این بیماری که یک ویروس خارجی و از جنس آبله گاوی است، شده است.    


۱۳۹۳/۴/۱۴ - ۱۸:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن