تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شادی مومن در رخسار او و اندوهش در دل است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820757503




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رحمانی فضلی همان راه وزیر کشور احمدی نژاد را می رود!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: رحمانی فضلی همان راه وزیر کشور احمدی نژاد را می رود!
در دولت پیشین، محمد نجار، وزیر وقت کشور مسئولیت این ستاد را بر عهده داشت. در آن زمان تا پایان دولت دهم، ستاد هرگز جلسه‌ای تشکیل نداد. پس از دولت احمدی نژاد، دولت یازدهم نیز به موضوع بی تفاوت است و تا کنون رحمانی فضلی در این باره کاری انجام نداده است.
کد خبر: ۴۱۳۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲ - 05 July 2014



استیضاح وزیر به دلیل اجرای مصوبه مجلس!
معلولان بخشی از جوامع انسانی هر کشور را تشکیل می‌دهند، علت معلولیت در افراد به شکل های گوناگونی است. برخی از این افراد بخشی از توانایی‌های خود را در اثر جنگ یا حادثه خطرناکی از دست می‌دهند و برخی هم ممکن است، مادرزادی دچار عارضه حرکتی یا ذهنی باشند.

به گزارش «تابناک»، در بسیاری از مواقع، وجود معلولیت مانع ورود فرد به اجتماع و بازار کار نمی‌شود. در بسیاری از موارد، معلولان در محل کار با انجام کارهای خارق العاده، شگفتی افراد سالم را برانگیخته اند، به گونه ای که این افراد بار‌ها در مسابقات ورزشی و انجام کارهای سخت ـ که نیاز به مهارت خاصی دارد ـ استعداد‌های شگفتی از خود نشان داده‌اند؛ اما گاه به دلیل برخی مشکلات اجتماعی، معلولان نمی‌توانند آن گونه که باید در برخی از محیط‌ها حاضر شوند و توانایی‌های خود را به نحو احسن نشان دهند. دلیل این کار هم نبود ساختار‌های محیطی و ایجاد نشدن محیط مناسب و قابل استفاده برای معلولان است.

آنان برای اینکه بتوانند در اجتماع حضور یابند، نیاز به سالم سازی برخی از محیط‌ها دارند؛ برای نمونه، باید گذرگاه‌های ویژه برای بالا رفتن معلولان و استفاده از پل‌های عابر پیاده و یا پله بسازند. همچنین خودرو مورد استفاده این افراد باید به گونه دیگر طراحی یا محل‌های پارکینگ مخصوص برای این افراد تعبیه شود.

بنا بر این گزارش، این موضوع چندین سال است در کشور مطرح است و مسئولان کم و بیش برخی از امکانات را برای این افراد فراهم کرده‌اند. در سال ۹۱ نیز برای اینکه خدمات بیشتری در اختیار این افراد قرار گیرد، ستادی با نام ستاد مناسب سازی محیط برای معلولان به ریاست وزیر کشور تشکیل شد، ولی از زمان تشکیل ستاد تا کنون هیچ نشستی در این باره تشکیل نشده است.

این گزارش می افزاید: در دولت پیشین، محمد نجار، وزیر وقت کشور مسئولیت این ستاد را بر عهده داشت. در آن زمان تا پایان دولت دهم، ستاد هرگز جلسه‌ای تشکیل نداد. پس از دولت احمدی نژاد، دولت یازدهم نیز به موضوع بی تفاوت است و تا کنون رحمانی فضلی در این باره کاری انجام نداده است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اهمیت توجه به معضلات اجتماعی معلولان گفت: ستاد مناسب سازی محیط به ریاست وزیر کشور برای همین منظور در کشور تشکیل شد، حال آنکه در دولت یازدهم حتی یک جلسه مناسب سازی محیط تشکیل نشده و در این زمینه، هیچ گامی نیز در راستای رفاه معلولان برداشته نشده است.

وی با یادآوری کارکرد سلیقه‌ای دولت احمدی‌نژاد گفت: متأسفانه مصطفی محمدنجار، وزیر کشور دولت دهم، هیچ ارزشی برای رفع مشکلات معلولان قائل نبود و دلیل اثبات آن این است که حتی یک جلسه این ستاد را در دوران وزارتش برگزار نکرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: به نظر می‌رسد، آقای رحمانی فضلی نیز همین راه را می‌رود، در حالی که با توجه به شعارهای آقای روحانی، نباید در دولت وی، رفتارهای دولت احمدی‌نژاد تکرار شود.

نماینده رشت در مجلس با اعلام اینکه بر مبنای آیین نامه موجود، ریاست ستاد مناسب سازی به وزیر کشور داده شده و باید آقای رئیس به دنبال برگزاری این جلسه باشد، گفت: ما یک مقدار دیگر صبر می‌کنیم و اگر وزیر کشور حرکتی نکند، قطعا طرح سؤال خواهیم کرد.

وی با تأکید بر اینکه بحث تملق و چاپلوسی یا تخریب و تهدید در کار نیست، گفت: وزیر کشور آقای رحمانی فضلی دوست ماست، ولی با صراحت می‌گویم در بحث معلولان کوتاهی می‌کنند و در این رابطه یک جلسه هم تاکنون نگذاشته‌اند و اگر بخواهد این رفتارش را استمرار بدهد و رسیدگی نکند، مجلس قطعا ورود می‌کند.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن