تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در راه خدا از ملامت و نكوهش ملامتگران نترس.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803848309




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همدان قطب هاکی کشور، 43 سال در انتظار ساخت ورزشگاه اختصاصی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

همدان قطب هاکی کشور، 43 سال در انتظار ساخت ورزشگاه اختصاصی همدان- ایرنا- ورزش هاکی همدان به عنوان یکی از قطب های اصلی هاکی کشور با ویترینی مملو از جام ها و مدال های رنگارنگ، 43 سال در انتظار ساخت ورزشگاه اختصاصی بوده و با وجود تلاش های اداره کل ورزش و جوانان استان این طرح ملی همچنان بلاتکلیف مانده است.


به گزارش ایرنا هاکی همدان با قدمتی 43 ساله برای نخستین بار توسط زنده یاد ˈصفرعلی صارمی شهابˈ در این شهر راه اندازی شد و در همان سال این استان یکی از ترویج دهندگان رشته هاکی لقب گرفت.
طبیعت بکر دامنه های الوند و مملو از چمن زار همدان در سال 1350 سبب شد تا بسیاری از علاقه مندان در این رشته جذاب فعالیت کنند و سال ها بعد نفراتی همچون شهید ˈخادم همدانیˈ، مرحوم ˈمصطفی صفی زادهˈ، ˈمحمود غیرتیانˈ، ˈمحمد جواد جعفریˈ، ˈمحمود کوثری فردˈ و ˈمهدی شاطریˈ در راستای رشد و اعتلای ورزش هاکی تلاش کردند.
استارت قهرمانی ها و کسب مدال های رنگارنگ هاکی بازان همدانی از دهه 60 زده شد اما اوج موفقیت های هاکی استان همدان به دهه های 70 و 80 برمی گردد که هاکی بازان این استان در لیگ های کشور مقام های قهرمانی را درو کردند و بیشترین سهمیه تیم ملی را در اختیار خود قرار دادند.
حمید کمیتی، آرش طاهری، مجید خلجی، رضا فتاحی، بهروز گردان، حسام ایوبی و علی گلگون، طیبه نوری، بهاره نوری، فاطمه رجبیان، عاطفه رحیم بخش، زینب احمدی، الهام رحیم بخش، فهیمه قدیمی، سمیرا یادگاری، پروین صفایی، سمانه قاسمی و حدیثه قره خانی دوره طلایی هاکی همدان را در رقابت های کشوری سپری کردند و هم اکنون بسیاری از آنان در سمت های داوری، مربیگری و حتی در تیم ملی هاکی کشور فعالیت دارند.
در دو سال اخیر نیز ورزش هاکی همدان هرچند در بخش پسران نتوانسته موفقیت های گذشته را داشته باشد اما با وجود محدودیت در امکانات نظیر زمین چمن توانسته در بخش مینی هاکی، هاکی سالنی و بانوان همواره جزو برترین های کشور باشد.
از آنجا که امروزه هاکی روی چمن از جایگاه به مراتب بالاتری نسبت به هاکی سالنی برخوردار است و همدانی ها با وجود تمرین در چمن مصنوعی نشان داده اند که قابلیت های بالایی در هاکی چمنی دارند اما همچنان به دلیل نداشتن ورزشگاه اختصاصی با مشکلات عدیده ای برای رشد و پیشرفت در این ورزش مواجه هستند.
اوایل سال 1380 بود که فدراسیون به خاطر پیشرفت های چشمگیر هاکی همدان موافقت خود را برای اعطای چمن مصنوعی به این استان اعلام کرد اما ارسال چمن به همدان با بلاتکلیفی برای شناسایی زمین مناسب و در نهایت نصب این چمن همراه شد تا اینکه چمن مصنوعی تا به امروز شرایط نصب را پیدا نکند.
زمین های مختلفی برای ایجاد مجموعه ورزشی هاکی و نصب چمن مصنوعی اهدایی فدراسیون شناسایی شد اما در نهایت تصمیم بر ساخت این مجموعه در شهرک شهید بهشتی همدان گرفته شد که این تصمیمات هم تا به امروز عملی نشده است.
متاسفانه به رغم حمایت های اداره کل ورزش و جوانان، پیمانکاران تعیین شده برای ساخت مجموعه هاکی خلف وعده کرده و نتوانستند در ساخت ورزشگاه اقدامات لازم را انجام دهند که در نهایت به تغییرات متعدد در انتخاب پیمانکار و بلاتکلیفی در روند ساخت مجموعه مواجه شد.
رییس هیات هاکی همدان در این باره گفت: متاسفانه تغییرات متعدد در پیمانکار مجموعه به دلیل عمل نکردن به تعهدات باعث شد تا هاکی همدان موفق به برخورداری از مجموعه ورزشی اختصاصی نباشد.
سیدˈمحمدجواد جعفریˈ افزود: این طرح هم اکنون جزو پروژه های ملی محسوب می شود که شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور مسوولیت آن را برعهده دارد.
وی بیان داشت: هشت سال است که با وجود تعیین زمین برای احداث مجموعه ورزشی هاکی در شهرک بهشتی هنوز هیچ اقدامی از سوی مجریان این طرح ملی نشده است.
جعفری اضافه کرد: مهمترین مساله در احداث این مجموعه فراهم کردن زیرساخت های فنی است که انتظار داریم شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور با تعیین پیمانکار متعهد و کارآمد بتواند این آرزوی چندین ساله هاکی بازان همدانی را محقق سازد.
وی یادآور شد: مشکل اصلی ما در ساخت این مجموعه داشتن چمن نیست و فراهم شدن زیرساخت ها مهمتر است چرا که در صورت نیاز به چمن هم می توانیم با توجه به قیمت های مناسبی که در بازار است، اقدام به خرید کنیم.
هم اکنون بیش از 300 هاکی باز به صورت حرفه ای در استان همدان فعالیت دارند.
همدان از سوی فدراسیون هاکی کشور به عنوان یکی از قطب های اصلی هاکی محسوب می شود و همه ساله علاوه بر حضور در سکوهای قهرمانی شاهد حضور چندین همدانی در اردوهای تیم ملی هستیم.
گزارش از: میثم ناصرنژاد
7520/576

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن