تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان زيرك، دوستش حق است و دشمنش باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804351741




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت پرورش افراد قرآن‌دان در کنار کثرت قرآن‌خوان در جامعه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



امام جمعه دامغان تأکید کرد:
ضرورت پرورش افراد قرآن‌دان در کنار کثرت قرآن‌خوان در جامعه خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان گفت: به لطف خدا با کثرت و رشد روز افزون افراد علاقمند به فراگیری و قرائت قرآن و اصطلاحا قرآن‌خوان در جامعه مواجه هستیم اما متأسفانه کمتر به پرورش انسان‌های قرآن‌دان یعنی آشنا به مفاهیم عمیق و عاملان به کلام‌ وحی توجه کرده‌ایم.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی، امام جمعه این شهرستان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نخستین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در سال‌جاری که در محل مصلی امام خمینی(ره) دامغان برگزار شد، اظهار داشت: قرآن‌دان حقیقی کسی است که آیات کلام وحی را در دل و جان خود جای داده و همه اعضا و جوارح و رفتار و کردار او قرآنی باشد.
 وی با بیان اینکه ارزش اصلی ماه مبارک رمضان به برکت نزول قرآن است، تأکید کرد: باید انس با قرآن در جامعه اسلامی عملی باشد و گرایش عاملانه به آموزه‌های کلام الله مجید در تمام شئونات ما حاکم شود، تنها در این صورت جامعه‌ای قرآنی و مبارزه‌ای پیروزمندانه در برابر شبیخون و چالش‌های گوناگون دشمنان خواهیم داشت.
 خطیب نماز جمعه دامغان با یادآوری سخنان رهبر انقلاب در جمع فعالان قرآنی کشور، خاطر‌نشان کرد: در سه دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در پرورش نیروهای قرآنی و قاریان کلام الله مجید موفقیت‌های بسیار چشمگیری داشته‌ایم اما در سطح عمومی جامعه موفق نبوده‌ایم زیرا قرآن تنها کتابی خواندنی نیست بلکه دستور عملی زندگی اسلامی و انسانی است.
 ارزش میهمانان خدا در رمضان بسته به گرایش آنان به قرآن است
 امام جمعه دامغان با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان فرصتی برای آزادی از قفس مادیات است، اضافه کرد: امروز منظور مادی‌گرایان دنیا از آزادی چیزی فراتر از بی‌بند و باری نیست در حالی که این جهان ممذوجی از بهشت و جهنم و حق و باطل است پس انسان هرگز در آن به معنای حقیقی آزاد نیست و آزادی واقعی تنها در بهشت فراهم می‌شود و آنجاست که آرزویی برآورده نشده باقی نمی‌ماند.
 حجت الاسلام والمسلمین ترابی با بیان این مطلب که ارزش میهمانان خدا در رمضان بسته به گرایش آنان به قرآن است این ماه را فرصتی بی‌نظیر برای رسیدن به بهشت خداوند برشمرد و گفت: هر انسان شرط حضورش در این میهمانی آن است که زمینه‌های بندگی خالصانه و ظرفیت معنوی حاضر شدن بر سفره میهمانی خداوند را در خود ایجاد کند که این مهم جز با حاکم کردن قرآن در تمام شئونات زندگی حاصل نمی‌شود.
 وی تصریح کرد: دشمنان به شدت در تلاشند تا اسلام آمریکایی را که با طاغوت می‌سازد و با صهیونیست‌ها سازش می‌کند و در خدمت منافع آنها است را در مقابل اسلام ناب محمدی علم کنند، از این‌رو به روشنی مشخص است که صحنه‌گردان حوادث خونبار ماه‌ها و روز‌های اخیر سوریه و عراق سرویس‌های امنیتی آمریکا هستند.
 نیازهای حیاتی مردم نباید درگیر مسائل سیاسی شود
 امام جمعه دامغان در ادامه خطبه‌های امروز نماز جمعه با انتقاد از توقف روند اجرای طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان که در دولت نهم کلنگ خورده بود، اظهار داشت: این طرح به‌دلیل آنکه جنبه سیاسی پیدا کرد متوقف شد حال آنکه دولتمردان باید توجه کنند که هرآنچه در دولت قبلی انجام یا آغاز شده غلط و نابجا نبوده و نیست.
 خطیب نماز جمعه دامغان ضمن اشاره به هفته صرفه جویی در مصرف آب و یادآوری این مهم به مردم افزود: مسؤولان باید حداکثر تلاش خود را برای رفع مشکلات آب مصرفی مردم این استان به‌کار بندند و نیاز‌های حیاتی مردم را درگیر مسائل سیاسی نکنند و جهت رفاه حال مردم از تمامی امکانات موجود کشور بهره ببرند.
 گفتنی است، گرامیداشت 12 تیرماه روز مبارزه با قاچاق کالا و ضرورت این امر در راه حمایت از کالا و تولید کنندگان داخلی و بزرگداشت 14 تیرماه روز شهرداری‌ها و قدردانی امام جمعه دامغان از فعالیت‌های شهردار این شهر و مجموعه شهرداری دامغان که رضایت نسبی مردم را فراهم نموده و تأکید بر همکاری متقابل مردم و این نهاد و ضرورت پرداخت بدهی‌های دستگاه‌های دولتی به شهرداری و تلاش این سازمان برای رفع مشکلات بافت‌های قدیم و جدید شهر دامغان از دیگر بخش‌های خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر بود./977/



۱۳۹۳/۴/۱۳






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن