تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چه چيزى مانع توست كه زندگى پسنديده و مرگ با سعادت را داشته باشى، چرا كه من براى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815180297




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعویق رایزنی عراقچی و اشمیت به منظور انجام مشورت‌های داخلی


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
تعویق رایزنی عراقچی و اشمیت به منظور انجام مشورت‌های داخلی

تعویق رایزنی عراقچی و اشمیت به منظور انجام مشورت‌های داخلی
رایزنی معاونان وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که قرار بود ساعت 12 امروز (جمعه) به منظور نگارش متن توافقنامه جامع صورت گیرد برای انجام رایزنی‌ها و مشورت‌های داخلی به تعویق افتاد.
به گزارش نامه نیوز، در ادامه رایزنی‌های هیأت مذاکره کننده ایرانی با اعضای 1+5 و همچنین در راستای نگارش متن توافقنامه جامع هسته‌ای قرار بود که سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه ایران و هلگا اشمیت معاون کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ساعت 12 امروز جمعه) با یکدیگر به رایزنی بپردازند که خبرنگار فارس اطلاع یافت این دیدار با توافق دو طرف و به منظور انجام رایزنی‌های داخلی بیشتر به تعویق افتاد.

تیم مذاکره کننده ایرانی که روز چهارشنبه به منظور شرکت در ششمین دور مذاکرات ایران و 1+5 وارد وین شد طی دو روز اخیر به رایزنی‌های دوجانبه، سه جانبه و چهار جانبه‌ای با اعضای 1+5 پرداخت.

سید عباس عراقچی دیشب در جمع خبرنگاران ایرانی گفت: فعلا می‌توانم بگویم که گفت‌ئگوها و مذاکراتی که در حال انجام است در حد ارزیابی مجدد از مواضع همدیگر و مروری بر آنچه است که تا الان داشته و تاکنون مذاکره کرده‌ایم و تلاش برای فهم مواضع هر کدام.

وی افزود: امیدوار هستیم که از صبح جمعه مجدد به کار نگارش که در سطح معاون خانم اشتون و بنده برگزار خواهد شد، برگردیم.

عراقچی همچنین گفت: پرانتزها همه سرجای خودش هست، ما متنی را الان آماده کرده‌ایم در جلسه گذشته که تقریبا تمام مفادش مورد اختلاف بوده است. هنوز کار بسیاری دارد که به هم نزدیک شویم. از جمعه دوباره اینکار را شروع خواهیم کرد.

عراقچی افزود: ما به جلساتی که هم روی مفاهیم به صورت کلی بحث شود و هم جلسات نگارش که دقیقا مواضع را بتوانیم روی کاغذ پیاده بکنیم، نیاز داریم. چهارشنبه و پنجشنبه را به این جلسات مفهومی و کلی پرداختیم و جمعه انشاء الله کار نگارش را مجددا شروع خواهیم کرد. احتمالا ممکن است بعد از یک یا دو جلسه نگارش، دوباره به جلسات بحث کلی برگردیم.

عراقچی اضافه کرد: تمام تلاش ما این است از این فرصتی که تا 20 جولای باقی مانده است کمال استفاده را انجام دهیم و بتوانیم هم به لحاظ کلی روی بحث هایی که اختلاف داریم به یک تفاهم برسیم و بعد این تفاهم را روی کاغذ بیاوریم، عبارات و ادبیات مناسب را پیدا و روی ان توافق کنیم و در نهایتا به یک متنی که مورد توافق باشد برسیم و توافق نهایی را تشکیل بدهد.

به گزارش فارس، ششمین دور مذاکرات ایران و 1+5 درباره راه‌حل جامع هسته‌ای دیروز (پنجشنبه) به ریاست ظریف و اشتون رسما در مقر سازمان ملل در وین برگزار شد.






1393/4/13





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن