تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 22 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما حق ندارد از هيچ يك از يارانم چيزى به من بگويد؛ زيرا دوست دارم در حال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799811578




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چگونه توانایی از زمین‌های خاکی به ستاره والیبال تبدیل شد؟/ مردی که لذت مربی‌گری را با لذت تدریس یکسان می‌داند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: از توپ پارچه‌ای تا مربیگری
چگونه توانایی از زمین‌های خاکی به ستاره والیبال تبدیل شد؟/ مردی که لذت مربی‌گری را با لذت تدریس یکسان می‌داند
غلامرضا توانایی قهرمانی است که از زمین خاکی و با یک توپ کاموایی و یک تار نخ والیبال آغاز کرد. با اینکه در خانواده‌ای متوسط زندگی می‌کرد، هرگز اجازه نداد که شرایط مالی جلوی آمال و آرزوهایش را بگیرد.
به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ غلامرضا توانایی قهرمانی است که از زمین خاکی و با یک توپ کاموایی و یک تار نخ والیبال آغاز کرد. این پسر اهل شمیران با اینکه در خانواده‌ای متوسط زندگی می‌کرد، هرگز اجازه نداد که شرایط مالی جلوی آمال و آرزوهایش را بگیرد.

او در یک خانواده 10 نفری زندگی می‌کرد ، غلامرضا تصمیم گرفته بود، نه تنها به تحصیلات خود ادامه دهد، بلکه به یک والیبالیست حرفه‌ای تبدیل شود و خود را جزء نفرات اول تیم ملی والیبال ببیند، شاید آن زمان این رویای محالی بود، ولی پشتکار و علاقه او این رویای ناممکن را به حقیقتی ممکن تبدیل کرد.

توانایی والیبال را از کوچه‌ پس‌کوچه‌های شمیران با یک توپ پارچه‌ای شروع کرد، اما کم‌کم با کمک هم محلی‌ها توانستند یک توپ والیبال و یک تور بخرند و در 11 سالگی والیبال را خیلی جدی دنبال کند. او 7 خواهر داشت و پدر و مادری که حتی مانع والیبال بازی کردن او می‌شدند، اما وقتی علاقه او را دیدند کوتاه آمدند و اجازه دادند کنار تحصیل به والیبال هم ادامه دهد.






از زمین خاکی تا شرکت در تیم ملی

وقتی دانش‌آموز بود، همزمان در مقاطع پایین‌تر تدریس می‌کرد. مدیر مدرسه از شرایط مالی آنها و علاقه او به والیبال اطلاع داشت، به همین دلیل بابت تدریس مبلغی به عنوان دستمزد به غلامرضا می‌داد تا بتواند کفش ورزشی، توپ والیبال و تور خریداری کند. در رشته‌ ریاضی بسیار قوی بود و همین امر باعث شد تا در دانشگاه رشته حسابداری را انتخاب کند. در سن 18 سالگی بالاخره یک والیبالیست حرفه‌ای شد و در سن 19 سالگی توسط آقای حسین جهانشاه پیشکسوت والیبال به آقای حسین جبارزادگان مربی تیم‌ملی و تیم تهران – جوان معرفی شد و وارد باشگاه تهران- جوان شد.

البته توانایی ابتدا با باشگاه بوستان شروع کرد و بعد به باشگاه تهران – جوان رفت. در همان باشگاه بود که در سال 42 برای بازی در تیم ملی انتخاب شد و جزء 24 نفر اول والیبال تیم ملی بود و یک سال بعد جزء ترکیب 12 نفر اصلی قرار گرفت. هم تیمی‌های غلامرضا  پیشکسوت‌هایی مثل محمود مطلق، مجتبی مرتضوی، خلیل پاک‌نظر، مرحوم محمود عدل، سیاوش فرخی، اکبرتنها، حسن کرد، و محمدهمت یار ناصرخویی و..... بودند. او همراه با تیم تهران سال‌های  1342 و 1343 در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کرد و توانستند مقام قهرمانی اول کشور را کسب کنند. غلامرضا توانایی تا سال 1349 در تیم تهران – جوان به بازی والیبال ادامه داد و همراه با این تیم بارها مقام اول قهرمانی باشگاه‌های تهران رابدست اورد.



 


ازدواج با مربیگری همزمان شد

توانایی همزمان با والیبال در امور مالی و مالیاتی موفق به گرفتن لیسانس شد و در سال 49 فوق‌لیسانس خود را در رشته حسابداری گرفت. در آن زمان تصمیم به ازدواج  گرفت و از بازی در تیم تهران- جوان کناره گرفت، اما چیزی نگذشت که از او برای مربیگری والیبال باشگاه پرسپولیس دعوت شد.

در آن زمان تعداد بسیاری از نوجوانان و جوانان را تحت آموزش قرارداد و توانستند چندین مقام قهرمانی از جمله نایب قهرمانی جام پاسارگارد (لیگ برتر کنونی) کسب کنند. از طریق باشگاه برای گذراندن دوره‌های تکمیلی مربیگری والیبال راهی ژاپن شد و توانست موفق به اخذ مدرک زیرنظر اتحادیه والیبال ژاپن شود. تا سال 1359 مربی باشگاه پرسپولیس بود و حتی تیم موفق به اخذ مقام اول قهرمانی جام ستاره‌ها شد.

غلامرضا توانایی علاوه بر هدایت تیم جوانان، مربی‌گری تیم نوجوانان و بانوان باشگاه پرسپولیس را نیز بر عهده داشت و همزمان دبیر ورزش دبیرستان دخترانه شمیران بود و حتی زبان انگلیسی و ریاضی نیز به آنها تدریس می‌کرد. 30 سال بیشتر نداشت که ازدواج کرد و ماحصل این ازدواج 2 دختر و یک پسر بود.


فدراسیون ناشنوایان

در این میان چند سالی بین او و والیبال وقفه افتاد و در  این چند سال برای گذراندن دوره دکترای مدیریت مالی و توسعه ملی راهی هندوستان شد. اما در سال  1367 باشگاه پرسپولیس به باشگاه پیروزی تغییر نام داد و مجددا از غلامرضا برای همکاری دعوت به عمل آمد.

او با هدایت این تیم توانست آن‌ها را به مقام سوم قهرمانی جام بین‌المللی دهه فجر برساند. وی همزمان با مربیگری پیروزی در فدراسیون ناشنوایان یک دوره مربی تیم تهران شد و برای آماده کردن تیم‌ملی والیبال ناشنوایان برای مسابقات المپیک نیوزیلند کاپیتان تیم کم شنوا بود و غلامرضا با کمک او توانست زبان اشاره را یاد بگیرد و مدت یکسال مربیگری تیم ناشنوایان را به عهده داشت و توانست این تیم را به مقام سوم قهرمانی المپیک برساند. این پیروزی نظر نهادهای مجلس و ریاست‌جمهوری را بسیار جلب کرد و پاداش خوبی به تیم ملی ناشنوایان اهدا شد.

فوتبال ارجح‌ شد

پس از بازگشت از مسابقات المپیک علی پروین مربی‌گری تیم ملی فوتبال را بر عهده گرفت و تصمیم داشت تا تیم فوتبال را به قهرمانی برساند، بنابراین بیشترین بودجه به فوتبال اختصاص پیدا کرد و مشکلات اقتصادی و مالی در سال 68 توانایی را برای همیشه از سمت مربیگری والیبال دور کرد. او به عنوان مشاور مدیرعامل سازمان جهانگردی مشغول به کار شد و پس از آن به عنوان مشاور در سازمان تامین‌اجتماعی فعالیت کرد. ناگفته نماند که او 22 سال در دانشگاه‌های مختلفی از جمله دانشگاه آزاد و مرکز آموزش بازرگانی، دانشگاه‌ صنایع معادن و دانشگاه شهید عباسپور و... به دانشجویان دروس مختلفی از جمله حسابداری و حسابرسی و قوانین مالیاتی و مدیریت اسناد و کار آفرینی تدریس می‌کرده و می‌کند. وی درحال حاضر مشاور مالیاتی و بیمه شرکتی به نام گروه عمران ومسکن سازه پایدار قرن است که مربوط به بنیاد تعاون ناجاست و تحت پوشش نیروی انتظامی که دارای 58 شرکت در سراسر ایران است.






خانواده عاشق والیبال

فرزندان توانایی همانند خود همگی تحصیلکرده و عاشق والیبال هستند. پسر بزرگش دارای مدرک دکترا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و عضو هیات علمی دانشگاه یزد است. عاشق والیبال است و در تیم دانشگاهی والیبال بازی می‌کند. یکی از دختران او دارای مدرک ‌لیسانس فلسفه و روانشناسی و دختر کوچکش لیسانس گرافیک دارد. وقتی مسابقه والیبال پخش می‌شود، در خانه آن‌ها هیاهو و غوغایی بپاست و همگی با جدیت و تعصب مسابقات را دنبال می‌کنند.

سلامت مهمترین کلید موفقیت

غلامرضا توانایی رمز موفقیت خود را سلامت خود می‌داند و می‌گوید: «مشوق اصلی من پدرم بود و او بود که سلامت فکر را به من یاد داد.» پدر او با وجود اینکه از تحصیلات ا کادمیک بالایی برخوردار نبود اما مطالعات وسیعی در زمینه دانش و علوم اسلامی داشت و شبها مسائل دینی و مذهبی را برای فرزندان خود روایت می‌کرد و همین روایات باعث رشد تفکرات مذهبی او شد.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن