تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى بهره از ادب بيشتر طمع مى كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819174399




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهابادی: با کلیات بیانیه کانون مربیان مخالفم/ نباید زحمات کی‌روش نادیده گرفته شود/ لیپی هم تفاوتی با مربیان ایرانی ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
مهابادی: با کلیات بیانیه کانون مربیان مخالفم/ نباید زحمات کی‌روش نادیده گرفته شود/ لیپی هم تفاوتی با مربیان ایرانی ندارد

مهابادی: با کلیات بیانیه کانون مربیان مخالفم/ نباید زحمات کی‌روش نادیده گرفته شود/ لیپی هم تفاوتی با مربیان ایرانی ندارد
مربی فوتبال اظهار داشت: با کلیات بیانیه کانون مربیان موافق نیستم و معتقدم نباید زحمات کی‌روش را نادیده بگیریم. به گزارش نامه نیوز، داود مهابادی از یکی از مریبان جوان کشورمان به حساب می آید که سابقه ی مربی گری در تیم های فجر شهید سپاسی و راه آهن تهران را نیز در کارنامه دارد. مهابادی سابقه ی یک بازی ملی را هم دارد و در پست دفاع انجام وظیفه می کرده است.خبرنگار نامه نیوز به بهانه ی بیانیه ی کانون مربیان ایران، نتایج تیم ملی، ماندن کی روش و دیگر مسائل فوتبالی، گفت گویی با این مربی انجام داده است که متن آن را در زیر می خوانید:* بیانیه ی کانون مربیان را مطالعه کرده اید؟ بله، این بیانیه را خوانده ام اما با کلیات آن موافق نیستم. *نظر شما درباره ی این بیانیه چیست؟ آیا این بیانیه با واقعیت فوتبال ما تطابق دارد؟
 
بنده با بخشهایی از این بیانیه موافق نیستم و معتقدم نباید با این صحبت ها، زحمات کی روش را نادیده بگیریم. این خیلی خوب است که تیم ما هم بازی تهاجمی و رو به جلویی به نمایش بگذارد اما باید دید که تیم ما در مقابل تیم های قدرتمند جهان هم می تواند ایگونه بازی کند. به هر حال طبیعی است که تیم ملی مقابل آرژانتین تدافعی بازی کند و چشم به ضد حملات داشته باشد. ضمنا فوتبال کشور ما بازیکنان چندان با استعدادی نداشت که کی روش آنها را به جام جهانی ببرد. تیم ملی ایران در حد بضاعت خود بوده است و کی روش به تنهایی نمی تواند کاری انجام دهد. نسل کنونی که در تیم ملی ایران بازی می کند در سالهای پایانی خود قرار دارد و برای پیدا کردن جایگزین این بازیکنان زمان لازم است. به طور مثال کاپیتان تیم ما با انصاری فرد ده سال اختلاف سنی دارد و بسیاری از بازیکنان ما به همین شکل هستند و در سالهای آخر فوتبالشان به سر می برند.
 
 
*آیا عمکرد تیم ملی ایران در جام جهانی آنقدر بد بوده که مربیان لیگ چنین بیانیه ای صادر کنند؟
 
دو بازی اول خودمان را خوب بازی کردیم که حتی تحسین همه ی تیمها را در پی داشت اما در مقابل بوسنی خوب کار نکردیم که به عقیده ی بنده دلیل آن خستگی بازیکنان بود ضمن اینکه گل دومی که خوردیم شیرازه ی ما را از هم پاشید. فکر می کنم خود کی روش و بازیکنان تیم ملی هم از بازی با بوسنی راضی نباشند اما در مجموع تم ملی ایران در جام جهانی عملکردی بالاتر از حد متوسط داشت.
نامه نیوز: دلیل نتیجه نگرفتن تیم ملی در جام جهانی را در چه می بینید؟ به هر حال فوتبال ما با سطح اول جهان فاصله دارد اما بعد از بازی با نیجریه و آرژانتین همه در کشور ما به به و چه چه می کردند و مدام از عملکرد تیم ملی تمجید می کردند. با این کار انتظارات از تیم ملی بالا رفت و بعد از باخت به بوسنی بود که به یک باره همه ی نظرها برگشت و  همه از بازی تیم ملی انتقاد کردند.
 
 
*نظر شما درباره ی کی روش چیست؟ آیا با ماندن او در ایران موافقید؟
 
کی روش مربی با شخصیتی است که باید بازیکنان و مجموعه ی فوتبال ما به ایشان احترام بگذارند. اگر مسئولین بتوانند خواسته های فنی کی روش را برآورده کنند و به لحاظ امکانات سخت افزاری از تیم ملی حمایت کنند، ماندن کی روش مفید خواهد بود اما در صورتی هم که کی روش در ایران نماند ما مربیان خیلی خوبی در کشور داریم که می توانیم از آنها استفاده کنیم. به عقیده ی بنده آقای فرکی گزینه ی خوبی است زیرا تجربه ی کار در تیم ملی و باشگاههای کشور را دارد. 
 
 
*پس معتقدید در صورت نماندن کی روش مربیان ایرانی برای تیم ملی بهتر هستند؟
 
به عقیده ی من مربیان خارجی چیز خاصی برای ارائه ندارند و تفاوتی با مربیان ایرانی ندارند. کلا در جامعه و زندگی روز مره ی ما عادتی وجود دارد که همه سعی می کنند مشکلات را دوستانه حل کنند و این موضوع در فوتبال ایران هم وجود دارد. تفاوت مربیان ایرانی و خارجی همین است که مربیان خارجی در صورتی که مشکلی می بینند واکنش نشان می دهند اما وقتی مربی ایرانی با مشکلی مواجه می شود همه سعی می کننددوستانه موضوع را حل کنند و خود آن مربی هم گاها در رودربایستی قرار می‌گیرد و مشکلات را بیان نمی‌کند. مربیان خارجی اما انظباط دارند و به بی انظباطی عادت ندارند.
از لحاظ فنی اما مربیان ما با مربیان خارجی فرقی ندارند و دیدید که مارچلو لیپی که در سال 2006 ایتالیا را قهرمان کرده بود در 2010 تیم آخر گروه شد، که این به دلیل نداشتن بازیکنان موثر و ابزار کافی بود. 
 
 
*یعنی مربیان ایرانی تفاوتی با مارچلو لیپی هم ندارند؟
 
تفاوت چندانی ندارند. بنده خودم با مربیان خارجی کار کرده ام و در نحوه ی تمرینات مربیان ایرانی و خارجی فرقی ندیده ام. در فوتبال دو بخش داریم، دفاع و حمله، که اگر کسی اصول این کار را بداند دیگر چیز دیگری باقی نمی ماند. همین تیم آرژانتین در جام جهانی یکی از ضعیف ترین بازی های خود را به نمایش می گذارد اما به دلیل داشتن خلاقیت بازیکنانی همچون مسی و دی ماریا نتیجه می گیرند، ضمن اینکه در طول بازی عملکرد یکسانی دارند و به لحاظ فیزیکی افت نمی کنند. در مقابل تیم ایران هم وقتی بازیکنان ما مسی و یکی دو بازیکن دیگر آرژانتینی ها را کنترل کردند، این تیم کاری از پیش نبرد و در واقع اگر مسی و دی ماریا را از آرژانتین بگیرند، قطعا این تیم شکست می‌خورد.
 
 
*فکر می کنید چه تیمی قهرمان جام جهانی شود؟
 
آلمان، هلند، برزیل و آرژانتین مدعی هستند و فکر می کنم در فینال یک تیم اروپایی و یک تیم از آمریکای جنوبی حضور داشته باشند.
 
 
*با توجه به شرایط فوتبال ایران، پیش بینی شما از جام ملتهای آسیا چیست؟
 
استرالیا و ژاپن از ما جلو تر هستند ولی ما هم می توانیم تا نیمه نهایی این بازی ها پیش برویم و حتی شانس حضور در فینال را هم داریم البته به قرعه کشی مسابقات هم بستگی دارد.








1393/4/11





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن