تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چهل روز خود را براى خدا خالص كند چشمه هاى حكمت از قلب وى بر زبانش جارى مى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820132923




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارشی از افزایش شمار تلفات در افغانستان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

گزارشی از افزایش شمار تلفات در افغانستان تهران - ایرنا - شمار تلفات ناشی از درگیری و بمب گذاری ها در افغانستان در ماه گذشته میلادی در پی تشدید حملات نیروهای طالبان افزایش یافته است.


به گزارش خبرگزاری شین هوا از کابل، آمار رسمی ماه ژوئن - خرداد ماه - حاکی از آن است که در اثر حملات طالبان، بیش از 290 نفر کشته و بیش از 300 نفر مجروح شدند. این آمار نشان می دهد که شمار کشته ها و مجروحان حملات طالبان در مقایسه با ماه مه - اردیبهشت ماه - افزایش یافته است.
در ماه گذشته میلادی بیش از 50 مورد بمب گذاری عمده در نقاط مختلف افغانستان صورت گرفت که 11 مورد آن انتحاری بوده است.
گفته می شود در 14 ژوئن (24خرداد) روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، نیروهای طالبان بیش از 500 حمله از جمله بمب گذاری های کنار جاده ای صورت دادند که در نتیجه آن بیش از 50 غیرنظامی و 30 نیروی امنیتی افغان کشته و دهها نفر مجروح شدند و بیش از 150 نفر از مردان مسلح نیز همان روز کشته شدند.
مردان مسلح وابسته به گروه طالبان همچنین حملات گسترده ای را در نقاط مختلف ولایت «هلمند» در جنوب افغانستان انجام داده اند، به طوری که درگیری ها تا دو روز گذشته نیز ادامه داشت.
در این حملات حدود 40 غیرنظامی و 30 سرباز ارتش و نیروی پلیس افغان کشته شدند.
هم اکنون بیش از 51 هزار نیروی ائتلافی تحت امر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی - ناتو - در افغانستان مستقر هستند و آمریکا نیز در نظردارد نیروهایش را در سال آینده میلادی به کمتر از 10هزار نفر برساند.
بیشتر نیروهای خارجی مستقر در افغانستان قرار است تا پایان سال جاری میلادی این کشور را ترک کنند.
طبق آمار رسمی، در سال گذشته میلادی نیز بیش از دو هزار و 900 غیرنظامی افغان در اثر درگیری ها و حملات طالبان در افغانستان کشته و حدود پنج هزار و 700 نفر مجروح شدند.
آساق 1450**1579**1545

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




11/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن