تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): فضاى هر ظرفى در اثر محتواى خود تنگ‏تر مى‏شود مگر ظرف دانش كه با تحصيل علوم، فضاى آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818891013




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمایت ویژه از طرح های با فناوری بالا از مهمترین درخواست های استان است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: استاندار در دیدار با معاون علمی وفناوری رئیس جمهور: حمایت ویژه از طرح های با فناوری بالا از مهمترین درخواست های استان است خبرگزاری پانا : استاندارخراسان جنوبی در یك نشست كاری با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ورئیس بنیاد ملی نخبگان كشور كه با حضور نمایندگان مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی،رئیس دانشگاه بیرجند،رئیس بنیاد نخبگان استان و سایر مسئولین ذی ربط در محل دفتر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد، مباحث و موضوعات كاری مرتبط با حوزه علمی و فناوری استان و نیز موضوعات مرتبط را پیگیری و در خصوص بسیاری از آنان دستور مساعد گرفت.
۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۱ تير ساعت 10:13



به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از  اداره كل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وجه اله خدمتگزار در این دیدار خراسان جنوبی را مهد علم ، ادب و فرهنگ دانست و افزود: این خطه از ایران اسلامی مهد پرورش 5 پدر علم ایران ،مرحوم پروفسور گنجی پدر علم جغرافیا و هواشناسی،مرحوم پروفسور معتمدنژاد پدر علم ارتباطات و رسانه،دكترشكوهی پدر علم علوم تربیتی،دكتر بلالی مودپدر علم سم شناسی و دكتر محمد اسماعیل رضوانی پدرتاریخ معاصر ایران می باشد كه این امر توجه جدی مسئولین كشوری را در بعد علمی به این استان می طلبد.

وی در این دیدار از معاون علمی وفناوری رئیس جمهور دعوت به عمل آورد به همراه معاونین،مدیران مرتبط وكارشناسان مربوطه از استان خراسان جنوبی بازدید كرده و در دیدار با نخبگان ، دانشگاهیان و همچنین صاحبان صنایع مهم استان با توانمندی های آنان از نزدیك آشنا شده و با حمایت های مادی و معنوی خود زمینه رشد و توسعه علمی و فناوری و فعالیت های مرتبط در استان عالم پرور خراسان جنوبی را فراهم نمایند.

وی ضمن تشكر از اقدامات مناسب و پرشتاب و ارزشمند معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و دولت یازدهم در خصوص گسترش علم و فناوری خصوصاً در مناطق محروم ،خواستار توجه جدی به زیرساخت های علمی و فناوری در استان محروم خراسان جنوبی شد.

وی خاطر نشان ساخت: عدم وجود زیرساخت های اساسی در استان و صنایع مادر در منطقه به واسطه دوری از مركز، موجب مهاجرت نخبگان و متخصصان به مركز كشور و سایر مراكز استان های برخوردار و بزرگ شده است.

وی عدم وجود اشتغال پایدار در امور دانش بنیان و نیز فقدان پروژه های كلان در استان را از دیگر مشكلات در این زمینه دانست وتصریح كرد:سرعت بخشیدن به توسعه علم و فناوری و علوم مرتبط در این زمینه در استان از مهمترین درخواست های استان خراسان جنوبی است.

استاندارخراسان جنوبی به تصمیمات مهم این جلسه اشاره كرد و افزود: در این جلسه مقرر شد مبلغ 20میلیارد ریال از محل مصوبات هیئت دولت در خصوص موضوعات علمی و فناوری استان كه تاكنون اقدام جدی در زمینه اجرایی شدن آنها انجام نشده است ظرف دو هفته آینده به مجموعه های ذی ربط از جمله حمایت از زیرساخت های علمی در دانشگاه بیرجند ، پارك علم و فناوری و كانون های زرشك ،زعفران و عناب اختصاص یابد.

وی ادامه داد: با عنایت به موضوع پیشرفت علم و فناوری در منطقه و فرایند نخبه پروری در استان فرهنگی خراسان جنوبی ،معاون علمی و فناورری رئیس جمهور قول مساعد در زمینه تعریف یك طرح كلان فناوری در زمینه انتقال آب به استان را داد،این در حالیست كه طرح های كلان فناوری ،طرح هایی هستند كه اجرای آنها بین 5 تا 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته باشد.

وی با بیان اینكه در این جلسه مقرر شد حداقل 50شركت دانش بنیان استان مورد حمایت تسهیلات قرض الحسنه قرار گیرند، گفت: همچنین در این جلسه مصوب شد بلافاصله نمایندگی صندوق نوآوری پارك پردیس كشور به منظور حمایت از نخبگان استان در محل پارك علم و فناوری استان مستقر شود.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن