تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر گاه بنده‏اى هنگام خوابش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، خداوند به فرشتگان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820066061




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کودکان کار بازمانده از تحصيل تحت آموزش قرار مي گيرند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ تير ۱۳۹۳ (۱۰:۱ق.ظ)
مديرکل آموزش و پرورش استان البرز: کودکان کار بازمانده از تحصيل تحت آموزش قرار مي گيرند مديرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به طرح آموزش براي همه گفت: براساس اين طرح آموزش و پرورش موظف است شرايط جذب کودکان کار و خيابان را به مدارس فراهم آورد.
به گزارش خبرگزاري موج، خسرو ساکي اظهار داشت: موضوع کودکان کار و خيابان چالشي جهاني است و تنها مربوط به کشور ما نيست و همه جوامع از جمله کشور ما را درگير معضلات خود ساخته است.
وي گفت: تمام نهادهاي مسئول و متولي بايد تلاش کنند تا از شمار کودکان کار بکاهند و اقدامات لازم را براي رفع اين بحران انجام دهند.
ساکي با بيان اينکه آموزش و پرورش نيز در اين زمينه وظايفي دارد و با اشاره به طرح آموزش براي همه افزود: اين طرح آموزش و پرورش را موظف ساخته تا شرايط جذب کودکان کار خيابان را به مدارس فراهم آورد،زيرا داشتن حق تحصيل از اساسي‌ترين حقوق کودکان محسوب مي‌شود.
به گفته اين مسئول اجراي طرح مدارس مروج سلامت و طرح قاضي مدرسه از ديگر اقداماتي است که آموزش و پرورش البرز براي آگاه سازي حقوق کودکان عملي ساخته است.

*کودکان بي شناسنامه اتباع خارجي و محروميت از تحصيل
مديرکل آموزش و پرورش استان البرز همچنين با اشاره به 416 هزار دانش آموز در حال تحصيل در البرز يادآور شد: 17 هزار نفر از اين تعداد، دانش آموزان اتباع خارجي هستند.
وي افزود: متاسفانه برخي از کودکان اتباع خارجي به دليل نداشتن شناسنامه و کارت ملي قادر به ادامه تحصيل نيستند لذا بايد هماهنگي‌هاي لازم با ثبت احوال صورت بگيرد تا اين کودکان نيز از حق طبيعي خود محروم نشوند.
ساکي با اشاره به اينکه بر اساس آمار ثبت احوال تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصيل در هر دوره تحصيلي 70 نفر اعلام شده است، يادآور شد: اين آمار تنها مربوط به دانش آموزان کرجي است و دانش آموزاني را که به همراه خانواده يشان به استان البرز مهاجرت کرده اند را شامل نمي شود.
براين اساس مصوب شد دانشگاه علوم پزشکي استان يک بيمارستان را به عنوان مرجع درماني کودکان کار و خيابان معرفي کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن