تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله شوخى مى‏كردند ولى جز حقّ چيزى نمى‏گفتند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819709991




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيش از 7.5 ميليون نفر سبد کالايي دريافت مي کنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ تير ۱۳۹۳ (۱۲:۴۲ب.ظ)
بيش از 7.5 ميليون نفر سبد کالايي دريافت مي کنند در روزهاي آينده توزيع بسته هاي جديد امنيت غذايي شامل 10 قلم کالا بين 7 ميليون و 540 هزار نفر افراد تحت پوشش کميته امداد و سازمان بهزيستي آغاز مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، ارزش هر بسته حداکثر 120 هزارتومان است که قابليت نقد شدن با 20 درصد کاهش را نيز دارد. دولت در برنامه ديگري وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعي را مامور کرد تا از طريق اطلاعات درآمدي ارايه شده براي فاز دوم هدفمندي يارانه ها، ليست جديد مشمولان دريافت بسته هاي غذايي را با درآمد حداکثر يک ميليون تومان مشخص کند که مي توان گفت کارگران، زنان سرپرست خانوار، ساکنان مناطق محروم و مرزي و روستاييان و غيره در ليست دوم قرارمي گيرند.
اين گزارش حاکي است، دولت در سال جاري ساز و کار متفاوتي را نسبت به سال گذشته درباره واگذاري سبدهاي کالايي حمايتي در نظر گرفته به نحوي که از طريق شناسايي مشمولان واقعي تلاش مي شود حمايت هاي غيرنقدي به گروه هاي واقعي تعلق گيرد.
اتفاقي که در سال گذشته افتاد اين بود که دولت در ابتدا با تامين اعتباري تلاش کرد تا بخشي از جامعه را مشمول دريافت حمايت هاي غيرنقدي در قالب سبدهاي کالايي قرار دهد اما در ادامه راه به دليل نارضايتي جامعه توزيع سبدها را براي قريب به اتفاق جامعه انجام دا .
در همين حال محمدباقر نوبخت سخنگوي دولت اخيرا اعلام کرده بود متاسفانه دولت در سال جاري پولي براي اختصاص به سبد کالا ندارد و از اين رو تنها گروه هاي حمايتي تحت پوشش کميته امداد و سازمان بهزيستي از کمک هاي غيرنقدي دولت در مرحله جديد بهره مند مي شوند.
يادآور مي شود، دولت قصد دارد بزودي بسته هاي امنيت غذايي را در بين خانوارهاي يادشده توزيع کند. حتي در اين زمينه دولت اقلام 10 گانه سبد امنيت غذايي را نيز اعلام کرده است. در سبد جديد دولت گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ، برنج، ماکاروني، حبوبات، لبنيات، روغن مايع، رب و خرما قرار گرفته است.
دولت در اين مرحله سبد امنيت غذايي را پربارتر از مرحله اول آن در سال گذشته پيش بيني کرده و ارزش هر سبد را نيز حداکثر 120 هزارتومان اعلام کرد. همچنين گفته شده گروه هاي مشمول مي توانند در صورت تمايل نداشتن به دريافت بسته هاي غذايي، معادل ريالي آن را با کسر 20 درصد به صورت نقدي دريافت کنند.
به هرشکل دولت غير از گروه هاي تحت پوشش کميته امداد و سازمان بهزيستي را مشمول دريافت کمک هاي غذايي در مرحله جديد نخواهد کرد، اما در مصوبه جديد هيات وزيران ماموريتي به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي درباره شناسايي گروه هاي ديگر مشمول دريافت کمک هاي دولتي داده شده است.
در ادامه اين گزارش آمده است، در ماموريت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي به استفاده از بانک اطلاعاتي هدفمندي يارانه ها و شناسايي مشمولان جديد براساس ميزان درآمد خانوارها حداکثر تا يک ميليون تومان اشاره شده و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي در اين زمينه اقداماتي را انجام خواهد داد.
به نظر مي رسد در اين مرحله و پس از آغاز توزيع بسته هاي امنيت غذايي، اين بار گروه هايي از مشمولان قانون کار و کارگران کشور نيز دوباره مشمول دريافت سبدهاي کالايي رايگان دولت شوند. وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعي موظف شد ظرف يک ماه برنامه شناسايي افراد مشمول در مراحل بعدي توزيع بسته حمايت غذايي را به ستاد هدفمندي يارانه ها ارايه کند.
سازمان هدفمندي يارانه ها، مرکز آمار ايران و سازمان فناوري اطلاعات ايران هم موظف شدند با هماهنگي وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعي، ظرف يک ماه براي شناسايي اقتصادي خانوارها با استفاده از بانک اطلاعاتي موجود (از جمله اطلاعات درآمدي خانوارها در بازه هاي کمتراز شش ميليون ريال و بين شش تا ده ميليون ريال) اقدام کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن