تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس چيزى را در دل پنهان نداشت، جز اين كه در لغزش هاى زبان و خطوط چهره او آشكار شد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804888618




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفیر ایران درلبنان: تهران آماده کمک به ارتش و نیروهای امنیتی لبنان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سفیر ایران درلبنان: تهران آماده کمک به ارتش و نیروهای امنیتی لبنان است بیروت - ایرنا -« محمد فتحعلی » سفیر جمهوری اسلامی ایران، بر پیشنهاد تهران برای همکاری کامل و کمک به ارتش و همه نیروهای امنیتی لبنان در زمینه های تسلیحات، تجهیزات ، آموزش و اعزام متخصصان و کارشناسان عرصه مبارزه با تروریسم تاکید کرد.


به گزارش ایرنا، فتحعلی در اولین مصاحبه خود بعداز یک ماه از شروع دوره ماموریتش در لبنان با روزنامه « السفیر» گفت وگو کرد که در شماره روز سه شنبه این روزنامه منتشر شد.
وی با تاکید به اینکه « پذیرش پیشنهاد ایران به تصمیم طرف لبنانی بستگی دارد و تهران هیچ شرطی برای همکاری نگذاشته است»، خاطرنشان کرد:کشورهای دیگری که قول داده اند سلاح به ارتش لبنان بدهند یک شرط دارند و آن اینکه علیه دشمن صهیونیستی از آن استفاده نشود.
فتحعلی با بیان اینکه « جمهوری اسلامی ایران دارای تجربه ای دیرین در مبارزه با تروریسم است»، تصریح کرد: مبارزه با تروریسم یک اقدام جمعی است و کشورها چاره ای بجز همکاری در این زمینه ندارند.
سفیر ایران اظهار داشت: آنچه داعش و دیگر گروه های تروریستی در منطقه انجام می دهند فقط خدمت به رژیم صهیونیستی و شعله ور کردن آتش فتنه و جنگ و کشتار بین مسلمانان است.

** تاکید بر همکاری منطقه ای
وی به جایگاه مهم لبنان در سیاست منطقه ای ایران اشاره کرد و گفت که تحولات منطقه ای وارد مرحله ای حساس شده و برای خروج از این مرحله کشورهای منطقه بیش از گذشته باید همکاری و با حکمت ، درایت و تدبیر برخورد کنند و در این صورت نتایج مثبتی حاصل خواهد شد.
فتحعلی در پاسخ به این پرسش، آیا به نفع کشورهای منطقه است که اوضاع بحرانی شود؟ با تاکید به اهمیت شناخت و ارزیابی دقیق صحنه منطقه ، به دو انتخابات شفاف و آزاد ریاست جمهوری در سوریه و پارلمانی در عراق با حضور گسترده مردم دو کشور اشاره کرد و گفت: چرا چند روز بعداز اعلام نتایج انتخابات عراق گروهی که داعش خوانده می شود، دست به تحرکات نظامی در سطحی وسیع در این کشور می زند؟
سفیر ایران تاکید کرد: اگر این تحولات و نتایج مترتب برآنها را بررسی کنیم متوجه می شویم که چه طرف هایی متضرر خواهند شد.
وی در پاسخ به سئوالی خاطرنشان کرد: گروهی که داعش خوانده می شود وارد صحنه شده و پیامدهایی برای تحولات در منطقه داشته است و در چنین اوضاعی هرگونه اختلاف بین کشورهای حوزه خلیج فارس و خاورمیانه خدمت به رژیم صهیونیستی است.

** احتمال حمله مجدد به سفارت ایران، امیدوارم تکرار نشود
فتحعلی در پاسخ به این سئوال، آیا احتمال حمله جدید به سفارت ایران در لبنان وجود دارد؟، گفت: برخی طرف ها نمی توانند وارد بازی سالم دموکراتیک شوند و طبیعی است که به اقداماتی جنایتکارانه مانند هدف قرار دادن مراکز دیپلماتیک و قتل بی گناهان روی می آورند و یک پیام روشن دارد و آن ناتوانی این طرف ها است.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان اظهار داشت که امیدوارم دیگر شاهد این چنین اتفاقات در سراسر کشور برادر لبنان نباشیم.

** انتخاب رییس جمهوری فقط حق لبنانی ها است

وی در پاسخ به این پرسش آیا تفاهم منطقه ای بین ایران و عربستان سعودی به انتخابات ریاست جمهوری لبنان کمک می کند؟، خاطرنشان کرد: معتقدم انتخاب رییس جمهوری فقط حق لبنانی ها است و هیچ طرف خارجی حق دخالت در روند انتخابات ریاست جمهوری لبنان را ندارد.
فتحعلی در باره موضع خود در باره حزب الله گفت: حزب الله یک سازمان لبنانی وابسته به جبهه مقاومت و یک جریان سیاسی مشروع و قانونی است که در صحنه لبنان فعالیت می کند و در هر فعالیت سیاسی از جمله انتخابات مانند همه جریان های سیاسی دارای رای و نظر خود است.
سفیر ایران تصریح کرد: معتقدم لبنان با همه احزاب و طوایف و جریان های سیاسی به یک مرحله از رشد سیاسی رسیده است که خود برای خود تصمیم بگیرد و هنگامی که تحولات در لبنان را بررسی موشکافانه می کنیم متوجه می شویم که حزب الله در صحنه سیاسی منصافانه و عادلانه فعایت می کند.

** نباید هر تحولی را به حزب الله پیوند زد
وی در پاسخ به پرسشی در خصوص تاثیر هرگونه توافق نهایی محتمل ایران و آمریکا در خصوص موضوع هسته ای در 20 ماه ژوئیه بر حزب الله گفت: مذاکرات بشکلی گسترده ادامه دارد و ما بسیار جدی در آن حضور پیدا کرده ایم و بطورطبیعی جمهوری اسلامی ایران تلاش می کند با قدرت جلوی هرگونه قلدری و زورگویی بایستد.
فتحعلی افزود: معتقدیم باید در مذاکرات با غرب بر قوانین بین المللی تکیه کنیم و در چارچوب کلی مذاکرات از ابتدا مشخص کردیم که موضوع مذاکرات فقط هسته ای است و در این مسیر حرکت کرده ایم و البته مذاکرات جز و مد دارد اما مستمر بوده است و در خصوص سئوالاتان باید تا 20 ماه ژوئیه منتظر ماند.
سفیر ایران در عین حال اظهارداشت: من هیچ ربطی بین مذاکرات هسته ای و حزب الله لبنان نمی بینیم و چرا هر موضوعی را به حزب الله باید پیوند بزنیم؟ حزب الله یک حزب سیاسی فعال در صحنه لبنان و دارای امتیازهای ویژه سیاسی خود است و توانسته موفقیت های بسیاری را درچارچوب مقاومت کسب کند و نقش مهمی در لبنان دارد.

** حمایت جمهوری اسلامی ایران از حزب الله
وی در پاسخ به پرسشی در خصوص حمایت جمهوری اسلامی ایران از حزب الله لبنان، تاکید کرد: بطور طبیعی حزب الله در لبنان است و چارچوب های خاص خود را دارد و ما در ایران هستیم.
فتحعلی خاطرنشان کرد: حزب الله یک حزب مستحکم در صحنه سیاسی لبنان است و ما هم یک موضع و اصل ثابت داریم و آن اینکه از هر طرفی که در مقابل دشمن اشغالگر صهیونیستی بایستد بدون توجه به وابستگی طایفه ای حمایت و به آن کمک می کنیم.
سفیر ایران تصریح کرد: براساس نص صریح عالی ترین مرجعیت در ایران، رژیم صهیونیستی یک غده سرطانی است و طبیعی است که بر هر انسان و مسلمانی واجب است به هر طرفی که تلاش می کند جلوی این غده را بگیرد، کمک کند.

** اصول سیاست خارجی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب تغییر نکرده است
وی گفت: سیاست خارجی ایران مبتنی بر اصولی ثابت است و در چارچوب این اصول حرکت می کند و در سه دهه عمر جمهوری اسلامی ایران تغییر نکرده و ثابت مانده و از جمله مقابله با رژیم صهیونیستی و تندروی است.
فتحعلی افزود: دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران از جمله کسانی است که خواستار مبارزه و مقابله با پدیده خشونت ، تندروی و تروریسم شده و در این زمینه پیشنهادی را هم به سازمان ملل متحد ارائه کرده است.

** سوریه با مقاومت گره خورده است
سفیر ایران درباره پرونده سوریه اظهارداشت : سوریه در چارچوب اصول ثابت ما قرار دارد زیرا به مقاومت گره خورده است و هر کدام از روسای جمهوری اسلامی ایران در مسائل داخلی و خارجی روش ها و دیدگاه خاص خود را دارند اما همه از جمله در سیاست خارجی در چارچوب اصول ثابت جمهوری اسلامی ایران است.

** گفت و گوهای ایران و عربستان
وی در پاسخ به این پرسش، گفت وگوهای با عربستان سعودی به کجا رسیده است، شروط ایران برای موفقیت این گفت وگوها چیست؟ خاطرنشان کرد : معتقدیم باید با همه کشورها در منطقه براساس احترام متقابل و حسن همجواری روابط داشته باشیم و عربستان سعودی هم در این چارچوب قرار دارد.
فتحعلی با بیان اینکه ، بین تهران و ریاض ارتباطات مستمر و روابط برقرار است، تصریح کرد: مقامات و مسئولان جمهوری اسلامی ایران معتقدند باید از یک دیدگاه کامل به همه کشورهای منطقه نگاه کرد و روابط با عربستان سعودی هم از این چارچوب خارج نیست.
سفیر ایران در لبنان گفت: امیدواریم که همه کشورهای منطقه خاورمیانه و حوزه خلیج فارس دارای همکاری سازنده و دوستانه باشند تا بتوانند جلوی گروه های تروریستی مانند داعش را سد کنند.

** مخالفت ایران با هرگونه دخالت خارجی در عراق
وی تاکید کرد: ما با هرگونه دخالت خارجی بویژه آمریکا در عراق مخالف هستیم زیرا تلاش می کنند نتایج انتخابات پارلمانی عراق را تغییر دهند و این اقدام در خدمت دشمن صهیونیستی است.
محمد فتحعلی خاطرنشان کرد: ما از رای ملت ها که در فضایی سالم و آزاد مقامات خود را انتخاب کرده باشند، حمایت می کنیم.
خاورم ** 1324

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن