تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهشت را درى است كه ريّان ناميده مى شود از آن در، جز روزه داران وارد نشوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821189780




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا کشورهاعلاقه‌ای به توسعه کارتهای هویت دیجیتال نشان نمی‌دهند؟


واضح آرشیو وب فارسی:افتانا: استونی به عنوان اولین کشوردر سطح بین المللی قصد دارد کارتهای هویت دیجیتال (Digital ID) را برای خارجی‌ها هم صادر کند. این کشور در برنامه درازمدت می خواهد تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۱۰ میلیون کارت هویت دیجیتال بین مردم استونی و سایر خارجی هایی که به این کشور رفت و آمد دارند، تولید و توزیع کند




چرا کشورهاعلاقه‌ای به توسعه کارتهای هویت دیجیتال نشان نمی‌دهند؟


 


 

بر اساس آمار ،کارت‎های هویت دیجیتال در بسیاری از کشورها هنوز وجود ندارد اما بدلیل علاقه وافر دولت استونی به توسعه امور الکترونیک، این نوع کارت‎ها در این کشور رواج یافته و مورد استقبال مردم قرار گرفته است، تا جایی که از این کارت برای رای دهی، خرید انواع بلیط و پرداخت قبوض و ... استفاده می شود.

در استونی برای ایجاد بیزینس جدید و سایر فعالیت‎های روزمره به این کارت‎ها نیاز مبرم وجود دارد و خارجی ها به دلیل نداشتن این کارت، برای انجام امور اقتصادی دچار مشکل شده‌اند و به همین خاطر دولت استونی با هدف رفع مشکلات می خواهد تا پایان ۲۰۱۴ برای خارجی‌ها نیز کارت‎های هویت دیجیتال بسازد و به عنوان اولین کشوری که در سطح بین المللی اقدام به توزیع کارت هویت دیجیتال می کند، نام خود را سرآمد این قرار دهد.

استفاده از این کارت‎ها به مثابه تاییدیه امنیتی برای چک کردن ایمیل‌ها نیز بوده وخدمات تحت وب به صورت ملی و محلی از دیگر کارآیی‌های این نوع کارت‎های هویت دیجیتال است. درخواست کننده‌ها با پرداخت ۳۰ الی ۵۰ یورو می توانند چنین کارتی را دریافت کرده و یا اطلاعات دیجیتال خود را روی سیم کارت گوشی های هوشمند خود ذخیره کنند.(بر اساس درخواست خودشان)

گفتنی است کشورهایی مانند انگلیس پیشتر در این راه قدم برداشته‌اند اما به دلایل مختلف از جمله هزینه سنگین و احتمال جاسوسی از طریق این کارت‎ها، پروژه های مشابه را متوقف کرده‌اند.

انگلیسی‌ها که استاد جاسوسی روی شبکه‌های اجتماعی و جاسوسی روی کابل‎های دیتای زیر دریایی هستند، سال‎ها قبل کلید هویت بیومتریک برای انواع پاسپورت و کارت‎های هویت را زدند اما خیلی زود به این نتیجه رسیدند که ممکن است این نوع کارت‎ها مانند تله شده و کشورهای خارجی آن‎ها را آلوده به سیستم های جاسوسی کنند و به همین خاطر جلوی گسترش این کارت‎ها را حداقل برای شهروندان درجه اول خود گرفتند. سایر کشورها نیز به تبع تجربیات انگلیسی‌ها سرعت توسعه این نوع کارت‎ها را کاهش داده‌‍‌‌اند.

مرجع : خبرآنلاین

تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: افتانا]
[مشاهده در: www.aftana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن