تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر که خشنودی خدا را بطلبد هر چند به قیمت خشم مردم، خداوند او را از مردم بی نیاز م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819510705




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجراي طرح با قرآن در رمضان در روستاهاي قم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ تير ۱۳۹۳ (۱۶:۱۱ب.ظ)
مسئول دارالقرآن الکريم اداره کل تبليغات اسلامي قم: اجراي طرح با قرآن در رمضان در روستاهاي قم مسئول دارالقرآن الکريم اداره کل تبليغات اسلامي قم گفت: طرح «با قرآن در رمضان» با تعامل دهياران و روحانيون مستقر و نظارت و پيگيري دارالقرآن الکريم در مناطق روستايي قم اجرا مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، نخستين هم‌انديشي برنامه‌هاي قرآني مناطق روستايي در ماه مبارک رمضان و فصل تابستان، با حضور روحانيون مستقر، بخشداران و دهياران روستاهاي استان در اداره کل تبليغات اسلامي استان قم برگزار شد.
حجت‌الاسلام سيد جواد عظيمي مسئول دارالقرآن الکريم قم در اين هم‌انديشي با اشاره به سابقه خوب اجراي طرح‌هاي قرآني در روستاهاي استان اظهار کرد: در سال گذشته، با توجه به تفاهم نامه‌اي که با اداره کل امور روستايي استانداري بسته شد، طرح قرآني «با قرآن در رمضان» توسط روحانيون مستقر و دهياران روستاها اجرا شد.
به گفته مسئول دارالقرآن الکريم قم، اين طرح جايگاه خودش را پيدا کرده و به عنوان يکي از طرح‌هاي موفق مطرح و الگويي براي برخي استان‌هاي کشور شده است.
وي با بيان اينکه در اين طرح به دو مقوله آموزش و برگزاري مسابقات توجه شده، زمان اجراي آن را از 8 تير تا 28 مرداد اعلام کرد و افزود: طرح قرآني «با قرآن در رمضان» در روستاهايي که داراي روحاني مستقر يا روحاني طرح هجرت است اجرا مي‌شود.
حجت‌الاسلام عظيمي گفت: بخش آموزش اين طرح شامل آموزش روخواني و روان‌خواني، تجويد، حفظ و مفاهيم است که در سه رده زير 13 سال، 13 تا 16 سال و بالاي 16 سال برنامه ريزي شده است.
وي در مورد بخش مسابقات اين طرح اظهار کرد: مسابقات حفظ، قرائت و مفاهيم مربوط به مخاطبان زير 13 سال از سوره مبارکه تين تا آخر قرآن کريم، 13 تا 16 سال جزء آخر قرآن و بالاي 16 سال در رشته قرائت شامل کل قرآن کريم و حفظ و مفاهيم شامل سوره‌هاي مبارکه لقمان و حجرات است.
مسئول دارالقرآن الکريم قم با اشاره به دليل انتخاب سوره‌هاي لقمان و حجرات براي گروه سني بالاي 16 سال گفت: با توجه به نامگذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري، اين سوره‌ها در زمينه فرهنگ نکات قابل توجهي دارد.
وي با بيان اينکه مسابقات اين طرح در سه مرحله برگزار مي‌شود اظهار کرد: مرحله اول اين مسابقات مرحله مقدماتي است که توسط استادان و مربيان در روستاها برگزار مي‌شود و در هر رشته تا سه نفر به مرحله دوم که مرحله مسابقات شهري است معرفي مي‌شوند.
وي تصريح کرد: در مرحله مسابقات شهري هم از هر رشته تا سه نفر از برترين‌ها به مرحله سوم که مسابقات استاني است معرفي مي‌شوند و در نهايت رقابت‌هاي استاني با حضور ممتازان بخش‌هاي استان برگزار مي‌شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن