تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همانا نفرت انگیزترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شرّ زبان او پرهیز می کنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819469821




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهاجران آفریقایی در فلسطین اشغالی دست به اعتصاب غذای گسترده زدند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مهاجران آفریقایی در فلسطین اشغالی دست به اعتصاب غذای گسترده زدند تهران – ایرنا – صدها مهاجر آفریقایی در فلسطین اشغالی روز دوشنبه پس از آنکه پلیس رژیم صهیونیستی تحصن آنها را با اعمال خشونت و زور درهم شکست، دست به اعتصاب غذای همگانی زدند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس اشغالی، حدود یکهزار آفریقایی که بیشتر از کشورهای اریتره و سودان هستند، روز جمعه برای اعتراض به بازداشت ˈغیرانسانی و نامحدودˈ خود در بازداشتگاه ˈهولوتˈ در فلسطین اشغالی با راهپیمایی به سوی مرز مصر یک اردوگاه موقت برپا و در آن تحصن کردند.
رژیم صهیونیستی سال گذشته (2013) بازداشگاه هولوت را در صحرای ˈنقوˈ در جنوب فلسطین اشغالی به عنوان بخشی از عملیات سرکوب این مهاجران تاسیس کرد.
تظاهرکنندگان آفریقایی، رژیم صهیونیستی را به علت نگهداری آنان در این بازداشتگاه و خودداری از رسیدگی به درخواست های آنان محکوم کردند.
آنها از آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد خواستار مداخله برای فراهم کردن امکان مهاجرت خود به کشور ثالثی شده اند.
تظاهرکنندگان در بیانیه ای اعلام کردند که ماموران پلیس و مقام های اداره مهاجرت رژیم صهیونیستی، یکشنبه شب با خشونت به اردوگاه آنها نزدیک مرز مصر حمله کرده و تظاهرکنندگان معترض را به بازداشتگاه دیگر مهاجران آفریقایی به نام ˈساهارونیمˈ منتقل کردند.
این مهاجران در بیانیه خود افزودند: ما در اعتراض به حمله خشونت بار ماموران که منجر به زخمی و مصدوم شدن برخی از مهاجران از ناحیه صورت و دست و پا شد و همچنین ادامه حبس خود، دست به اعتصاب غذای همگانی می زنیم.
ˈسابینه حدادˈ سخنگو اداره مهاجرت رژیم صهیونیستی نیز با تایید دستگیر شدن 779 مهاجر آفریقای در جریان این علمیات، گفت که درگیری هایی میان ماموران پلیس و تظاهرکنندگان رخ داده است که در آن شماری زخمی شده اند.
وی افزود که این افراد محاکمه خواهند شد و ممکن است به حداکثر 3 ماه زندان محکوم شوند.
کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، قانون مصوب دسامبر 2013 کنست رژیم صهیونیستی را که بر اساس آن، این رژیم می تواند مهاجران غیرمجاز را تا یک سال بدون محاکمه، در بازداشت نگهدارد، به عنوان نقض قوانین بین المللی محکوم کرده است.
در عملیات سرکوب رژیم صهیونیستی علیه 60 هزار مهاجر آفریقایی که در سال (2013) آغاز شد، 3هزار و 920 از آنان تا پایان سال گذشته میلادی بازداشت و اخراج شدند.
این رژیم همچنین اقدام به ساخت یک دیوار حایل برای جلوگیری از ورود مهاجران از مصر به خاک فلسطین اشغالی کرده است.
بر اساس آمار سازمان ملل متحد، حدود 53 هزار پناهنده و پناهجو در فلسطین اشغالی سکونت دارند که بیشتر آنها از مسیر مرز صحرایی مصر، وارد این سرزمین شده اند.
از این شمار حدود 36 هزار تن از اریتره و حدود 14 هزار تن از سودان آمده اند.
خاورم**1486**1010

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن