محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832558293
رئیس مرکز دین و سیاست قرقیزستان در گفتوگو با فارس مطرح کرد لزوم تأسیس آکادمی اسلامی بر مبنای حوزههای علمیه/ خطر تکفیریزم در قرقیزستان
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئیس مرکز دین و سیاست قرقیزستان در گفتوگو با فارس مطرح کرد
لزوم تأسیس آکادمی اسلامی بر مبنای حوزههای علمیه/ خطر تکفیریزم در قرقیزستان
رئیس مرکز پژوهشی دین، حقوق و سیاست با اشاره به رشد گرایش مردم قرقیزستان به اسلام و لزوم کار مطالعاتی در مورد شناخت ویژگیهای آن در این منطقه، بر ضرورت تأسیس حوزه علمیه و بهرهگیری از علوم اجتهاد در این کشور تأکید کرد.
«قادر ملکاف» رئیس مرکز تحلیلی «دین، حقوق و سیاست» در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، گرایش و توجه مردم قرقیزستان به سمت اسلام را مشهود برشمرد که با توجه به پایین بودن شناخت و آگاهی مردم این کشور درباره اصول اساسی اسلام، لزوم کار مطالعاتی در مورد شناخت ویژگیهای اسلام در این منطقه و آگاهی بخشیدن به جوانان درباره خطرات گسترش ایدههای افراطگرایانه، کاملا احساس میشود.
این کارشناس علوم اسلامی قرقیزستان و آسیای مرکزی با تأکید بر لزوم مطالعه ایدئولوژی اسلامی، تقویت مکتب حقوقی حنفی در این کشور را برای حفظ وحدت و یکپارچگی بین جامعه مسلمانان قرقیزستان ضروری برشمرد. ** ضرورت تأسیس حوزه علمیه و بهرهگیری از اجتهاد در قرقیزستان رئیس مرکز تحلیلی «دین، حقوق و سیاست» با اشاره به اینکه هماکنون 2 دانشگاه علوم دینی و چندین مؤسسه اسلامی در قرقیزستان وجود دارد که ریاست دانشگاه اسلامی قرقیزی بیشکک برعهده «عبدالشکور نارماتوف» است، تصریح کرد: اما در اینجا موضوعی وجود دارد که ما آن را از آغاز سال 2012 برای رئیس جمهور مطرح کردیم و آن ایجاد آکادمی اسلامی برپایه حوزه علمیه یا توسعه عرصه مذهبی برای علوم اجتهاد براساس مذهب حنفی است. ملکاف ادامه داد: متأسفانه در قرقیزستان دکترا و کارشناسی ارشد علوم اسلامی وجود ندارد و این بدان معناست که آکادمی علوم اسلامی میتواند حلقه اتصال همه دانشمندان و محققان این کشور بوده و میتوان مدرسه «علم کلام» و فلسفه را در آن ایجاد نمود و به عبارتی فلاسفه اسلامی را در آن تربیت کرد. به گفته کارشناس قرقیز، این آکادمی از یک سو به مطالعه ایدئولوژی اسلامی به منظور توسعه صحیح اسلام در کشور برپایه مکتب حقوقی حنفی و درک متناسب از مسائل معاصر میپردازد و از سوی دیگر، برای توسعه اجتهاد در بسیاری از موضوعات کنونی با توجه به سنتهای ملی قرقیزستان و با در نظر گرفتن رفتار سیاسی مردم آن اقدام میکند. به گفته وی، در این راستا باید بسیاری از کنفرانسهای علمی، انجمنها، میزگردها و به طور همزمان اقدامات ایدئولوژیک برای مقابله با اندیشههای تکفیریزم برگزار شود. رئیس مرکز تحلیلی «دین، حقوق و سیاست» افزود: ایده تأسیس آکادمی علوم اسلامی مدتها است که مطرح شده و حتی «چوبک حاجی جلیلاف» مفتی سابق نیز آن را عنوان کرده بود و میخواستیم همراه وی منشور توسعه اسلام را از طریق ایجاد این آکادمی تحقق بخشیم. وی افزود: برای این کار لازم بود که بحث آموزش اسلامی در سطوح بالا مطرح شود تا بدین منظور نه تنها روحانیون بلکه دانشمندان اسلامشناس و محققان نیز جلب شوند. ملکاف ادامه داد: آرزوی ما ایجاد چنین مرکزی در قرقیزستان است که در آن همه شرایط مطلوب و مرکز تفکر اسلامی حال اگر نگوییم به مانند «بخارا» و «سمرقند» اما حداقل مرکزی برای تولید اندیشههای اسلامی به منظور درک فکری و بیداری معنوی مردم قرقیزستان وجود داشته باشد. ** حمایت رئیس جمهور از توسعه اسلام در قرقیزستان این اسلامشناس قرقیز تصریح کرد: این مسئله حتی میتواند مطالعه مدل سیاسی اسلام در قرقیزستان را نیز شامل شود و این در حالی است که «الماسبیک آتامبایف» رئیس جمهور کشور هم از این ایده پشتیبانی میکند. رئیس مرکز تحلیلی «دین، حقوق و سیاست» گفت: در این رابطه حتی میتواند مبالغی اختصاص یابد و یا ساختمان جدیدی تحت عنوان آکادمی علوم اسلامی ایجاد شود و یا این آکادمی میتواند به عنوان شاخه «آرشان» دانشکده الهیات دانشگاه «اوش» که ساختمان آماده در آن وجود دارد، مورد استفاده قرار گیرد. این صاحبنظر علوم اسلامی قرقیز افزود: اما مشکل این است که این مسئله هزینههای مالی بزرگ و مدت زمان طولانی و همچنین حل مشکل آماده کردن پرسنل را طلب میکند زیرا در این زمینه متأسفانه کمبود کادر خوب و روشنفکران اسلامی و حتی کمبود روشنفکران منطقی سکولار احساس میشود. وی در ادامه اظهار داشت: در این رابطه صندوقی تحت عنوان «بنیاد ایمان» جهت حمایت از توسعه معنوی در قرقیزستان تأسیس شده ضمن اینکه باید اسلام را در این کشور احیا کرد و بدین منظور به جلب باهوشترین و باسوادترین افراد برای ایجاد یک مدرسه ملی در زمینه «علم کلام» براساس مذهب حنفی نیاز است. ملکاف همچنین اظهار داشت: این امر در چند سال آینده به تدریج اجرا خواهد شد اما تحقق کامل این مسئله کمی زمان طولانیتری را دربر میگیرد. رئیس مرکز تحلیلی «دین، حقوق و سیاست» در پاسخ به این پرسش که آیا تنها کنترل بر محتوای ادبیات مذهبی در این کشور و در دیگر جوامع آسیای مرکزی برای کاهش تأثیرات مخرب افراطگرایی دینی کافی است، بیان داشت: البته ما به انجام کنترل مشخصی بر ادبیات مذهبی در کشور نیاز داریم. وی ادامه داد: من یکی از اعضای گروه کاری در زمینه توسعه مفهوم دولت از نگاه دینی هستم و شخصا در شورای دفاع قرقیزستان نیز پیشنهادات مشخصی را درباره ابعاد آینده این مسئله که در وهله نخست باید از طریق نهادهای قانونگذار همانند سایر کشورها از جمله ترکیه موضوع حمایت رسمی از دین تأیید و قوانین مربوطه تصویب گردد، مطرح کردم. این تحلیلگر اسلامی افزود: این در حالی است که مدارس عربستان سعودی پیروی مکتب «حنبلی»، منش ترکیه پیروی مذهب حنفی و سایر کشورها نیز پیروی مکاتب فکری خود هستند و ما در حال حاضر به طور قانونی بنیادهای اساسی در این زمینه که دولت شرایط و حمایتهای لازم را برای توسعه اسلام در کشور برپایه مذهب حنفی فراهم سازد، تدوین کردهایم و این بدان معناست که در حنفیت هم مفهوم فقه حقوقی و هم ایدئولوژی اسلامی براساس اندیشههای «ماتریدی» وارد میشود. این اسلامشناس قرقیز تصریح کرد: ما همچنین در این طرح اظهار داشتیم که دولت همه چهار مذهب و همینطور همه مکاتب حقوقی اسلام را به رسمیت شناخته و محترم میشمارد. کارشناس علوم اسلامی قرقیز یادآور شد: دولت قرقیزستان همه مکاتب حقوقی اسلام را به رسمیت میشناسد اما تنها از توسعه مذهب حنفی پشتیبانی میکند. ** ممنوعیت ورود ایدئولوژیهای مذهبی خطرناک در قرقیزستان به گفته قادر ملکاف، در این رابطه دولت باید از ورود ایدئولوژیهای مخرب دینی جلوگیری و ممانعت به عمل آورده و اگر احساس شود که برخی ایدئولوژیهای مذهبی خطرناک بوده و بذر نفاق و فتنه را میان مسلمانان و بین دولت و جامعه مسلمانان میکارند، پس این اندیشهها ایدئولوژیهای مخرب عنوان شده و فعالیت آنها ممنوع میشود. رئیس مرکز تحلیلی «دین، حقوق و سیاست» اظهار داشت: ما همچنین اصلاحاتی را در قوانین مربوطه وارد کردیم که دولت حق کنترل محتوای سخنرانیهای مذهبی امام خطیبان و یا شخصیتهای مذهبی در رسانهها را دارد که شامل روزنامهها، مجلات و تلویزیون میشود. وی خاطرنشان کرد: کنترل محتوای ادبیات مذهبی در قرقیزستان به دلیل خطراتی است که در آنها دعوت به فتنه و یا افراطیگرایی و یا دعویت به قومیتگرایی وجود دارد و اگر فردی از امام خطیبان و یا رجال مذهبی در روزنامه یا مجله در سخنان خود به خشونت، تروریسم و یا بروز فتنه در میان مسلمانان و یا سایر موارد دعوت کند، در برابر قانون مسؤل خواهد بود. این کارشناس علوم دینی قرقیز افزود: در نتیجه این امر فعالیت روزنامه موردنظر نیز ممنوع خواهد شد و هماکنون این مسئله در چارچوب اصول اساسی که در آینده نزدیک در شورای امنیت قرقیزستان مورد بررسی قرار خواهد گرفت، لحاظ میشود. ** بیشکک و انتخاب مسیر میانه در مبارزه با افراطگرایی به نظر قادر ملکاف، این دستورالعملها از طریق مبادی قانونی تأیید خواهند شد و بر این اساس، قرقیزستان مسیر فعلی قزاقستان را دنبال نمیکند زیرا دولت «آستانه» همه موارد را در این زمینه ممنوع و کنترل میکند و حال آنکه بیشکک مسیر میانه را در پیش گرفته است بدان معنا که قرقیزستان از اسلام حنفی پشتیبانی میکند ضمن اینکه در این کشور آزادی بیشتری وجود دارد. این صاحبنظر قرقیز تصریح کرد: با این وجود، دولت حق کنترل و تنظیم مسائلی را که با بحث امنیت کشور و سایر موضوعات مهم ارتباط دارد، دارا است زیرا در حال حاضر قرقیزستان به طور مستقیم با مشکل گسترش ایدههای تکفیریزم مواجه است که خطراتی در این باره وجود دارد. به عقیده این تحلیلگر، به جهت وجود دموکراسی و آزادی در قرقیزستان، نمیتوان به طور کامل فعالیتها در این زمینه را ممنوع کرد به این دلیل که افراد زیادی از کشورهای دیگر در قرقیزستان فعالیت میکنند ضمن آنکه توریستهای بسیاری نیز از کشورهای مختلف برای استراحت به این کشور میآیند. وی ادامه داد: این مسئله در حالی است که بازرگانان کشورهای مختلف از جمله عربستان سعودی، قطر، امارات متحده عربی و کویت یعنی کشورهای که جماعتهای مختلف از جماعت سلفیهای میانهرو گرفته تا افراطیترین گروهها یعنی جماعت تکفیریها اغلب از سوی آنها حمایتهای مالی دریافت میکنند، در قرقیزستان فعالیت میکنند. این اسلامشناس قرقیز در ادامه اظهار داشت: بنابراین دولت حق دارد آزادی عمل گروههایی را که حریم لازم برای حفظ وحدت جامعه و امنیت کشور را رعایت نمیکنند، محدود سازد. به گفته وی، این در حالی است که در قزاقستان براساس قانون، خواندن نماز برای کارکنان ساختارهای دولتی از قبیل اداره پلیس ممنوع میباشد اما در قرقیزستان برعکس بسیاری از نمایندگان پارلمان، نظامیان ارتش و پلیس و بسیاری از افراد دولتی دیگر نماز میخوانند و نه تنها آن را مجاز دانسته بلکه از این عمل حمایت هم میکنند. وی افزود: در اینجا 2 گونه متفاوت وجود دارد زیرا قزاقستان مدل حکومتی خود را داشته و ما نیز شکل دولتداری ملی خودمان را داریم به عبارتی در قرقیزستان دولت و اسلام متحدین یکدیگر بوده و دولت همکاری نزدیکی با اسلام و مسلمانان دارد. ** تقسیمبندی جامعه مسلمانان قرقیزستان به جماعتهای مختلف این کارشناس علوم اسلامی قرقیز در مورد اینکه هماکنون جامعه مسلمانان قرقیزستان بیشتر تحت تأثیر چه جوامعی در جهان اسلام و یا کشورهای همسایه قرار دارند، بیان کرد: از لحاظ تاریخی مسلمانان قرقیزستان نزدیکترین ارتباط را با مسلمانان کشورهای همسایه از جمله قزاقستان، روسیه و جماعت تاتار دارند. ملکاف ادامه داد: اما پس از فروپاشی اتحاد شوروی ارتباطات زیادی با جامعه مسلمانان قرقیزستان برقرار شد بنابراین ایدههای وارداتی زیادی از کشورهای دیگر به این جامعه وارد شده بدان معنا که وهابیت از عربستان سعودی، اندیشه «جماعت تبلیغ» از پاکستان و فرقه «نورجیلیر» از ترکیه به جامعه قرقیزستان وارد شدند. رئیس مرکز پژوهشی «دین، حقوق و سیاست» تصریح کرد: هماکنون جامعه مسلمانان قرقیزستان به جماعتهای مختلف تقسیم شده و همچون گذشته یک جامعه کلی نیست. این تحلیلگر قرقیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر همه مسلمانان این کشور براساس تعلق داشتن به هر کدام از جماعتها تقسیمبندی شدهاند و هر جماعت متناسب با اهداف خود اولویتگذاری نموده و دنبالهرو تأمینکنندگان منابع مالی خود هستند و از ایدههای آنها پیروی میکنند. این اندیشمند اسلامی در ادامه افزود: به عنوان مثال، بخشی از مسلمانان قرقیزستان با ترکیه ارتباط بسیار نزدیکی دارند و در آنجا تحصیل کرده و سپس در قرقیزستان مدرسه «ثیبات» را افتتاح کردند و همینطور کالج مرتبط با ترکیه نیز ایجاد شده و حال آنکه بخش دیگری از جامعه مسلمانان قرقیزستان براساس اندیشههای «دعوت تبلیغ» متمرکز شدهاند که به سمت کشورهای پاکستان و بنگلادش جهتگیری میکنند. از نگاه این تحلیلگر، حتی میتوان همخوانی رفتار این گروه را با پاکستانیها و یا افغانها در مورد فرهنگ از جمله در زمینه لباس پوشیدن نیز مشاهده کرد. ملکاف گفت: بخشی نیز از جامعه مسلمانان قرقیزستان به سمت کشورهای خلیج فارس جهتگیری میکنند که متناسب با آن، پیروی ایدئولوژی سلفیت میباشند بنابراین بسیار دشوار است که عنوان کرد کل جامعه مسلمانان قرقیزستان بیشتر به کدام جماعت نزدیک هستند زیرا جامعه مسلمانان به جماعتهای مختلف تقسیم شده که هرکدام رهبران دینی خارجی خود را دارند. ** نقش اسلام در توسعه قرقیزستان این دانشمند علوم اسلامی قرقیز اظهار داشت: بنابراین وظیفه ما این است که دولت شرایط و حمایت لازم از درک سنتی اسلام حنفی را تنها برپایه مکتب حقوقی «ماتریدی» ایجاد و فراهم سازد. قادر ملکاف در پاسخ به این سؤال که اسلام در توسعه آینده قرقیزستان چه نقشی میتواند ایفا کند، تصریح کرد: در این رابطه امکانات بسیار زیادی برای توسعه اسلام و متناسب با آن برای پیشرفت کشور وجود دارد به این معنا که ایجاد دولتداری ملی در شرایط معاصر آسیای مرکزی بدون در نظر گرفتن ارزشهای اسلامی، امکانپذیر نیست. ** اسلام؛ قوامبخش پایههای استقلال دولت به باور اندیشمند قرقیز، هماکنون دولتهای این منطقه با چالشهای زیادی مواجه هستند که مهمترین این تهدیدات مشکلات اقتصادی و یا چالشهای نظامی نیست بلکه بحران معنویت است بنابراین اسلام در این راستا میتواند نقش مهمی را برای قرقیزستان ایفا کند؛ بدین صورت که پایههای استقلال دولت تنها میتواند براساس ارزشهای اسلامی تحکیم یابد زیرا ارزشهای دیگری در این رابطه وجود ندارد. این اسلامشناس قرقیز یادآور شد: قبلا در این حوزه کمونیسم حاکم بود و سپس ارزشهای نئولیبرالی سرمایهداری وارد شد که مردم از آنها نیز سرخورده شدند ضمن آنکه امروزه استانداردهای دوگانه در سیاستهای بینالمللی را از جانب کشورهای غربی مشاهده میکنیم. رئیس مرکز تحلیلی «دین، حقوق و سیاست» اضافه کرد: بنابراین در حال حاضر تنها یک راه جایگزین باقی مانده و آن برقراری ارزشهای اسلامی به جای مدلهای غربی و شرقی میباشد اما مسئله دیگر این است که مردم قرقیزستان در این رابطه چه میزان آمادگی دارند و عمق درک مردم از اسلام چقدر است؛ آیا روحانیون کشور برای ارائه صحیح اسلام توانمندی دارند؟ ** چالش تحریف اسلام در قرقیزستان از سوی ایدئولوژیهای تکفیری ملکاف اظهار داشت: با توجه به وجود جماعتهای مختلف در جامعه مسلمانان قرقیزستان که پیروی ایدههای وارداتی از کشورهای مختلف از جمله عربستان سعودی، پاکستان و سایر کشورها میباشند، در حال حاضر چالش تحریف خود اسلام از سوی این گروهها وجود دارد زیرا ایدئولوژیهای تکفیری و تشدید افراطگرایی موجب فاصله گرفتن مردم از اسلام میشود. به گفته وی، ابتدا باید خود اسلام را از طریق آموزش و تشریح مناسب ارزشها و اهداف شریعت پشتیبانی کرد زیرا بسیاری از مسلمانان قرقیزستان اسلام را تنها در انجام اعمالی همچون نماز روزه و حج میدانند. به باور این دانشمند علوم اسلامی، عدمآگاهی اکثریت جامعه مسلمانان قرقیزستان از اصول اساسی اسلام قطعا برای دشمنان این دین الهی و کشورهای امپریالیستی بسیار سودمند است اما وظیفه دولت و نخبگان اسلامی قرقیزستان این است که اسلام را به عنوان یک سیستم کامل رهبری که میتواند برای تمام مسائل راهکاری صحیح ارائه دهد و همه جنبههای زندگی، سیاست، دولتسازی، اقتصاد و فضای اجتماعی را دربرگیرد، معرفی کنند. از نگاه این تحلیلگر، این مسئله بدان معناست که در حال حاضر جامعه مسلمانان این کشور نیازمند بیداری است که شامل بیداری اسلامی اندیشهها بوده و در این راستا باید بیداری فکری و معنوی مسلمانان کشور صورت گیرد که در آن نقش اصلی را جوانان ایفا میکنند. انتهای پیام/
93/04/09 - 10:07
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]
صفحات پیشنهادی
رئیس مرکز پژوهشی «دین، حقوق و سیاست» تاکید کرد لزوم پیشگیری از اجرای سناریوی لبنان در قرقیزستان
رئیس مرکز پژوهشی دین حقوق و سیاست تاکید کردلزوم پیشگیری از اجرای سناریوی لبنان در قرقیزستانرئیس مرکز پژوهشی دین حقوق و سیاست قرقیزستان با اشاره به لزوم حفظ وحدت در بین ادیان مختلف این کشور تصریح کرد که باید از اجرای سناریوی لبنان در قرقیزستان و ایجاد انشعاب در مذاهب کشور خوددارئیس کمیته فرهنگ و اوقاف دینی نجف در گفتوگو با فارس: بحران عراق طایفهای نیست/سکوت جامعه جهانی انتقاد برانگیز
رئیس کمیته فرهنگ و اوقاف دینی نجف در گفتوگو با فارس بحران عراق طایفهای نیست سکوت جامعه جهانی انتقاد برانگیز استرئیس کمیته فرهنگ و اوقاف دینی شورای استانداری نجف اشرف با انتقاد از سکوت جامعه بینالمللی در برابر بحران عراق تاکید کرد که به تصویر کشیدن بحران عراق به عنوان بحرانی طانایب رئیس کانون انجمن صنفی کارگران در گفتوگو با فارس مطرح کرد نحوه تعیین مشاغل سخت و زیانآور/آمادگی تشکیل ج
نایب رئیس کانون انجمن صنفی کارگران در گفتوگو با فارس مطرح کردنحوه تعیین مشاغل سخت و زیانآور آمادگی تشکیل جلسه کمیتههای سهجانبهنایب رئیس کانونعالی انجمنهای صنفی کارگران با اشاره به انجام مقدمات تشکیل جلسات ۵ کمیته مشترک سهجانبه ادامه داد هر سال طی آزمایشاتی میزان صدا و آلدر گفتوگو با فارس مطرح شد تشکیل کارگروه نظارت بر سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی در مجلس
در گفتوگو با فارس مطرح شدتشکیل کارگروه نظارت بر سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی در مجلسنماینده مردم قزوین آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی از تشکیل کارگروه نظارت بر اجرای سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی در مجلس شورای اسلامی خبر داد به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک نظام اقتصادیرئیس سازمان صنعت تهران در گفتوگو با فارس: افزایش قیمت بسیاری از کالاها مطرح نیست/ قیمتگذاری دولتی برای ۲۰ قل
رئیس سازمان صنعت تهران در گفتوگو با فارس افزایش قیمت بسیاری از کالاها مطرح نیست قیمتگذاری دولتی برای ۲۰ قلمکالارئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران به اشاره به اینکه قیمت گذاری دولتی برای ۲۰ کالا مطرح است تصریح کرد نظر دولت لزوماً افزایش قیمت این 20 قلم کالا نیست یدادر گفتوگو با فارس مطرح شد ناصریان: تقسیمبندی ۵ گانه کشوری مربوط به سیاستهای داخلی وزارت کشور است
در گفتوگو با فارس مطرح شدناصریان تقسیمبندی ۵ گانه کشوری مربوط به سیاستهای داخلی وزارت کشور استمعاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور گفت تقسیم کشور به مناطق ۵ گانه کاملاً مربوط به موضوعات داخلی وزارت کشور است جواد ناصریان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور دررئیس سازمان بسیج اساتید فارس عنوان کرد لزوم تمرکز بر استقلال غذایی کشور
رئیس سازمان بسیج اساتید فارس عنوان کردلزوم تمرکز بر استقلال غذایی کشوررئیس سازمان بسیج اساتید استان فارس گفت امنیت غذایی کشور در صورت عدم تحقق استقلال در تولید محصولات کشاورزی تهدید خواهد شد غلامحسین زمانی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت وضعیت اقتصاد کشاورئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در گفتوگو با فارس اعلام کرد پرونده امتحانات خرداد دانشآموزان بسته شد/ ۸۰ درصد ق
رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در گفتوگو با فارس اعلام کردپرونده امتحانات خرداد دانشآموزان بسته شد ۸۰ درصد قبولی در امتحانات نهاییرئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اعلام نتایج امتحانات و رسیدگی به اعتراضات دانشآموزان گفت پرونده امتحانات خردادماه ۱۳۹۳ به طور کامل بمهربانی در گفتوگو با فارس مطرح کرد برگزاری دومین دوره انتخابات شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه مرا
مهربانی در گفتوگو با فارس مطرح کردبرگزاری دومین دوره انتخابات شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه مراغهعضو کمسیون تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت با حضور نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاههای سراسر کشور دومین دوره انتخابات شورای مرکزی جامعه اسلامیصادقی در گفتوگو با فارس مطرح کرد ارائه گزارش معاونان صدا و سیما درباره تلویزیون تعاملی در جلسه هیأت رئیسه مجل
صادقی در گفتوگو با فارس مطرح کردارائه گزارش معاونان صدا و سیما درباره تلویزیون تعاملی در جلسه هیأت رئیسه مجلسعضو هیأت رئیسه مجلس از ارائه گزارش معاونان صدا و سیما درباره تلویزیون تعاملی در جلسه عصر امروز این هیأت خبر داد ضرغام صادقی نماینده مردم شیراز و عضو هیأت رئیسه مجلس شورارئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتوگو با فارس مطرح کرد آمادگی مجلس برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی کشور
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتوگو با فارس مطرح کردآمادگی مجلس برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی کشوررئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت اشتغالزایی صنایع دستی کشور گفت در مجلس شورای اسلامی آمادگی خوبی برای حمایت از هنرمندان بازرگانان و برنامههای راهبردیفروزنده در گفتوگو با فارس مطرح کرد فتنهگران با قانون مشکل دارند/ لزوم نظارت مجلس به ورود فتنهگران در عرصهه
فروزنده در گفتوگو با فارس مطرح کردفتنهگران با قانون مشکل دارند لزوم نظارت مجلس به ورود فتنهگران در عرصههای حاکمیتیعضو جمعیت ایثارگران با بیان اینکه جریان اصلاحطلب در صدد است تا از ظرفیت دولت استفاده کند گفت مجلس باید نسبت به ورود فتنهگران در عرصههای حاکمیتی نظارت داشتهیک عضو شورای عالی فضای مجازی در گفتوگو با فارس مطرح کرد سوء استفاده از نظر شخصی رئیس جمهور درباره واتسآپ/فیل
یک عضو شورای عالی فضای مجازی در گفتوگو با فارس مطرح کردسوء استفاده از نظر شخصی رئیس جمهور درباره واتسآپ فیلترینگ با کار رسانهای اصلاح نمیشودیک عضو شورای عالی فضای مجازی گفت در حد نظر شخصی هم نشنیدهام که رئیس جمهور در جلسه شورا بگویند که فیلترینگ واتسآپ متوقف شود این یک سوءرئیس اتحادیه صوت و تصویر و تلفن همراه در گفتوگو با فارس مطرح کرد: ضرورت اصلاح تعرفه واردات تلفن همراه به منظو
رئیس اتحادیه صوت و تصویر و تلفن همراه در گفتوگو با فارس مطرح کرد ضرورت اصلاح تعرفه واردات تلفن همراه به منظور کاهش قاچاقرئیس اتحادیه صوت و تصویر و تلفن همراه گفت قاچاق موبایل معمولاً در گوشیهای با قیمت بالای 500 هزار تومان اتفاق میافتد که اگر تعرفه واردات تلفن همراه اصلاح شود-
گوناگون
پربازدیدترینها