تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا زمانى كه مردم، امر به معروف و نهى از منكر نمايند و در كارهاى نيك و تقوا به ي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801283631




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احداث تالار مهر شیراز بر ظرفیت های فرهنگی شهر می افزاید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

احداث تالار مهر شیراز بر ظرفیت های فرهنگی شهر می افزاید شیراز-ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: تالار بزرگ مهر شیراز که اینک در مرحله فونداسیون می باشد و به برکت ماه مبارک رمضان قرار است ظرف 36 ماه ساخته شود،ظرفیتهای فرهنگی شهر را افزایش خواهد داد.


احمد همتی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به حلول ماه پرخیر وبرکت رمضان وتوجه بیشتراصحاب فرهنگ و ادب و هنر به تولیدات متناسب بااین ایام ارزشمند افزود: تالار تخصصی مهر برای اجرای فعالیتهای فرهنگی وهنری ظرفیت اجرای برنامه های مختلف را در سطح شیراز افزایش چشمگیر خواهد داد.
وی گفت: تالار مرکزی شیراز (تالار مهر )دارای سالنهای تخصصی اجرای موسیقی و تئاتر است که این ظرفیت باید درراستای ساخت و ایجادطرح های ادبی، فرهنگی و هنری قرار گیرد که توسط آن بتوانیم شاخصه های سومین حرم اهل بیت (ع) و استان فرهگ پرور و ادب خیز فارس را با همت اصحاب فرهنگ و ادب و هنر جاری و ساری کنیم.
این مقام مسوول با اشاره به ظرفیتهای عظیمی که این تالار برای شیراز فراهم می کند، ادامه داد: هم اکنون تالار حافظ شیراز ظرفیتی نزدیک به یکهزار نفر دارد اما تالار مرکزی از ظرفیتی معادل دو هزار نفر برخوردار است.
وی گفت: این تالار با تجهیزات و سالنهای تخصصی که دارد تقریبا در قامت تالار وحدت تهران خواهد بود.
همتی با اشاره به برنامه های فرهنگی و هنری ازجمله کنسرتهای موسیقی و همچنین تئاترهای فاخری که طی چند ماه اخیر در شیراز اجرا شده و مورد استقبال مردم نیز قرار گرفته نیز بیان داشت: فارس یکی از تاثیرگذار ترین استانها در حوزه فرهنگ و هنر محسوب می شود و مردم آن نیز به مبانی فرهنگی و هنری علاقه فراوانی دارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اضافه کرد: از طرفی سابقه دیرینه این خطه باعث شده در تحولات فرهنگی و هنری از استانهای تاثیرگذار باشیم.
وی گفت: در فیلم ها، تئاترها و سریالهای مختلف شاهد هستیم که هنرمندان شیراز و فارس در آنها نقش آفرینی می کنند.
همتی اضافه کرد: استان فارس با پنج میلیون نفر جمعیت دارای سلایق و دیدگاه های مختلف است و باید بتوان برای تمام آنهابرنامه داشت و چنانچه طرح ها وبرنامه های متنوعی نداشته باشیم نمی توان انتظار داشت که افراد نگاه خودشان را از شبکه های ماهواره ای خارجی به سمت برنامه های داخلی سوق دهند.
وی با تاکید بر اینکه باید بتوانیم با جریان سازی مثبت فرهنگی این خلاها را پر کنیم، گفت: طی مدت اخیر برنامه های خوبی در حوزه تئاتر و موسیقی اجرا شده که استقبال مردم بسیار چشمگیر بوده به گونه ای که برخی از نمایشها با وجودی که چند روز و هفته بر روی صحنه بوده بازهم مخاطب خود را از دست نداده است.
مدیرکل ارشاد فارس گفت: امیدواریم تالار مرکزی شیراز نیز هرچه زودتر مراحل اجرایی خود را سپری کند تا بتوانیم از ظرفیت برنامه های فرهنگی بیشتری استفاده کنیم.
همتی با اشاره به اینکه فعالیت در استان فارس به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) خصوصیات ویژه خود را دارد، بیان کرد: هرچه برنامه های پر مخاطب داشته باشیم تلاش دشمن برای ایجاد گسست بین نسلها نیز بی نتیجه خواهد ماند.
وی با اشاره به برنامه های فرهنگی و هنری که در شیراز برگزار می شود، افزود: این فعالیت ها به ابزاری برای ماندگاری سایر هنرها نیز تبدیل شده به گونه ای که می توان مشاهده کرد که حتی موسیقی ساخته شده و خود سریال امام علی(ع) همچنان در اذهان باقی مانده است.
همتی افزود: تالار مرکزی شیراز در زمینی به مساحت 18 هزار متر مربع و با زیر بنای 20 هزار متر مربع احداث می شود تا بخش مهمی ازدغدغه های هنرمندان در تمامی گرایشها برای ارائه آثار پاسخ دهد.
مدیرکل ارشاد دو سالن تخصصی موسیقی و تئاتر هر کدام با ظرفیت یک هزار نفر را از بخش های مهم این پروژه دانست و گفت: سالن همایش دو هزار نفری با زیر بنای چهار متر مربع گالری نمایش آثار هنری، اتاق مخصوص تمرین موسیقی و تئاتر، کارگاه ساخت دکور، کتابخانه تخصصی، فضای نگهداری ادوات موسیقی از دیگر بخش های است که در تالار مرکزی شیراز دیده شده است.
همتی درپایان این پروژه را بزرگترین مجتمع فرهنگی هنری جنوب ایران اعلام و ابراز امیدواری کرد با همکاری و مساعدت استاندار فارس و نمایندگان مجلس اعتبارات تالار مرکزی شیراز که هنرمندان سال هاست انتظار آن را می کشند به موقع تخصیص یابد تا پروژه سر موقع به دست فرهنگ وادب و هنر فارس برسد.ک/3
7374/ 667

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن