تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813102681




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لغو تحريم‏ ها به ناوگان خارجي محدود نشود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ تير ۱۳۹۳ (۱۴:۵۵ب.ظ)
لغو تحريم‏ ها به ناوگان خارجي محدود نشود معاون وزير راه و شهرسازي در بيست و دومين همايش هماهنگي ارگان‏هاي دريايي کشور گفت: اجازه نمي‏دهيم براي کشور مشکلي ايجاد شود و ضمن حمايت از ناوگان ملي نيازهاي مردم را برآورده مي‏کنيم.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد سعيدنژاد در بيست و دومين همايش هماهنگي ارگان‏هاي دريايي کشور با اعلام اين مطلب افزود: لغو تحريم‏ها نبايد محدود به لغو تحريم ناوگان خارجي باشد و تحريم ناوگان داخلي هم مي‏بايست رفع شود.
معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه «سالانه حدود ۵۰ هزارکشتي از تنگه هرمز عبور مي‏کند»، گفت: از اين تعداد حدود ۱۷ هزارکشتي تانکرو ۱۵ هزار اقيانوس پيما به خليج فارس تردد دارند.
وي با اشاره به اينکه «مزيت زيرساختي در بخش ترانزيت بسيار مهم است»، افزود: حمل و نقل دريايي ما از حمل و نقل بين‏المللي تبعيت مي‏کند. مهم اين است موقعيت ترانزيت و ترانشيپ کشور به گونه‏اي باشد تا جذب کالاي بيشتري را شاهد باشيم.
مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي افزود: ما از مزيت موقعيت استراتژيکي و جغرافيايي و خطوط ساحلي نسبتا طولاني در شمال و جنوب برخوردارهستيم.
وي به مهمترين اقدامي که سازمان بنادر در بخش دريا مي‏بايست انجام دهد اشاره کرد و افزود: مهندسي مجدد فرآيندها و بهره گيري از دانش و ابزار مديريت نياز اساسي سازمان بنادر و دريانوردي است که مي‏بايست بيش از گذشته مورد توجه قرار دهد.
سعيدنژاد گفت: بسياري از مشکلات ناشي از اين است که فرآيندها مطابق با تکنولوژي پيشرفت نکرده است.
وي با اذعان به اينکه شاخص‏هاي عمليات در بنادر شاخص‏هاي قابل قبولي نيست و بايد اصلاح و بهبود يابد گفت: بخشي از اين مشکلات به مشکلات سخت افزاري و بخشي مربوط به مشکلات نرم افزاري است.
معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه «ظرفيت بنادر کشور در حال حاضر ۱۸۵ ميليون تن در سال است»، اظهار داشت: در صدد هستيم اين ميزان را به بيش از ۲۰۰ ميليون تن برسانيم.
وي افزايش مشارکت بخش خصوصي را يکي ديگر از سياست‏هاي مهم و محوري سازمان بنادر دانست و افزود: بدون اين همکاري‏ها، انتظار رشد، غيرواقعي خواهد بود، البته بايد سياست‏هاي حمايتي و تسهيلات لازم را نيز در اين رابطه داشته باشيم.
سعيد نژاد تأکيد کرد: سياست حمايتي سازمان بنادرايجاد تسهيلات و امکانات ورود بخش خصوصي به بنادرکشور است.
مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي به موضوع تعرفه‏هاي بندري اشاره کرد و گفت: استفاده از تعرفه‏هاي انعطاف پذير، در قانون برنامه پنجم توسعه قيد شده است و بايد با استفاده از مکانيزم‏هاي تعرفه ، سياست‏هاي خود را دنبال کنيم.
وي گفت: بحث گردشگري دريايي از سياست‏هاي حمايتي سازمان بنادر و دريانوردي است و در آينده هم مورد توجه قرار خواهد گرفت.
سعيدنژاد در پايان اظهار داشت: صندوق توسعه ملي با قوانين سخت محدود به استفاده بخش خصوصي است و بخش دولتي مجاز به استفاده از اين صندوق نيست.
به گفته وي، سازمان بنادر و دريانوردي از هر بخش خصوصي که بخواهد از اين صندوق استفاده کند، حمايت مي‏کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن