تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا داناست به هر رازى كه مردم در دل نهان داشته اند، و به نجواى آهسته رازگويان و به هر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819408556




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيش از 200 ميليارد زكات در مازندران جمع آوري شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ تير ۱۳۹۳ (۱۱:۴۴ق.ظ)
مسئول زكات كميته امداد امام خميني (ره) مازندران مطرح کرد؛ بيش از 200 ميليارد زكات در مازندران جمع آوري شد مسئول زكات كميته امداد امام خميني (ره) مازندران گفت: در يك سال گذشته 200 ميليارد ريال زكات از زكات واجب و مستحبي در مازندران جمع آوري شد.
به گزارش خبرگزاري موج؛ حجت الاسلام مهدي بريماني گفت: در يك سال گذشته 200 ميليارد ريال زكات واجب و مستحبي در مازندران جمع آوري شد و پيش بيني مي شود كه اين رقم تا پايان سال 93 به 400 ميليارد ريال برسد.
وي با بيان آنكه استان مازندران رتبه سوم جمع آوري زكات را بعد از استان گلستان و فارس را داراست افزود: در جمع آوري زكات مستحبي استان مازندران در رتبه اول كشور قرار دارد و در بعد فرهنگ سازي و جمع آوري زكات بيش از دو هزار نفر با عنوان امدادياران زكات در سطح مازندران فعاليت دارند.
مسئول ستاد زکات کميته امداد امام خميني(ره) استان مازندران با اشاره به اينکه زکات جمع آوري شده براي کمک به محرومان و ساخت طرح هاي عمراني همان منطقه هزينه مي شود گفت: بيش از 4 ميليارد و 800 ميليون تومان زکات جمع آوري شده درطرح هاي عمراني هزينه شده است.
وي اضافه كرد: مبالغ زكات جمع آوري شده در هر منطقه و روستا صرف كمك به محرومان و اجراي طرح عمراني همان منطقه مي شود.
رئيس زکات کميته امداد امام خميني (ره) مازندران از پرداخت کمک هزينه جهيزيه يکهزار نوعروس زير پوشش کميته امداد استان در سال جاري خبر داد و گفت: بيش از هزار و 200 واحد سرويس بهداشتي و حمام در مناطق محروم استان از محل جمع آوري زكات ساخته شده است.
حجت الاسلام بريماني با تاكيد بر استفاده از زكات هر منطقه براي مردم و نيازمندان آن منطقه گفت: زکاتي که در هر محل جمع آوري مي شود بايد در همان محل هزينه شود و به ياري خداوند متعال اين امر تا کنون در سطح استان مازندران تحقق يافته است
امام جمعه نوشهر نيز در جلسه ستاد زكات اين شهرستان گفت: پرداخت زکات جزء اصل دين است و يکي از دستورات دين مبين اسلام است و هدف اصلي ستاد زکات نيز جمع آوري، ساماندهي و نهادينه کردن اين فريضه الهي و با اولويت هزينه کرد زکات در رفع نياز فقرا و محرومين بايد باشد.
حجت الاسلام محمود مشايخ با اشاره به موارد تعلق زكات واجب افزود: گاو،‌ گوسفند،‌شتر،‌گندم ،‌جو،‌ كشمش،‌ خرما و مسكوكات طلا و نقره مواردي هستند كه زكات واجب به آنها تعلق مي گيرد.
وي ادامه داد: مازندران بخش اندكي از اين مواردي كه زكات واجب به آنها تعلق مي گيرد نياز است كه فرهنگ زكات مستحب كه مشمول برنج ،‌شالي و مركبات مي شود در جامعه ترويج يابد.
فرماندار نوشهر نيز در جلسه ستاد زكات شهرستان خواستار آگاهي بخشي دستگاه هاي اجرايي در خصوص محسنات زكات در جامعه شد و عنوان داشت: با نگاه هم افزايي مابين ستاد زكات و دستگاه هاي اجرايي مي توان پروژه هاي عمراني مطلوبي را در مناطق دوردست و روستاها به اجرا درآورد.
محمدعلي قمي اويلي افزود:دولت نيزبراي اجراي طرح هاي عمراني در كنار پروژه هاي عمراني ستاد زكات و برابر زکات جمع آوري شده، اعتبارات كافي تخصيص مي دهد.
فرماندار نوشهر با اشاره به احداث خانه عالم در سطح شهرستان و ضرورت مشاركت ستاد زكات كميته امداد حضرت امام در كنار سازمان تبليغات اسلامي خاطرنشان كرد: رويكرد جمع آوري زكات آن است كه در طرح هاي عمراني و کمک به محرومان همان منطقه هزينه شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن