تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى‏آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803280709




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بسیاری ازبی نظمی های مالی ناشی ازسیاست های غلط درساخت مسکن مهراست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بسیاری ازبی نظمی های مالی ناشی ازسیاست های غلط درساخت مسکن مهراست یاسوج - ایرنا- استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: بسیاری از مشکلات اقتصادی ، تورم، افزایش بی رویه نقدینگی و بی نظمی های مالی در کشور و این استان ناشی از سیاست ها و مدیریت های ناصحیح در زمینه ساخت مسکن مهر بوده است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، سید موسی خادمی روز شنبه در نشست شورای مسکن کهگیلویه وبویراحمد افزود: به گفته مسوولان بانک مرکزی از مجموع 100هزار میلیارد تومان کل انتشار پول از سوی این بانک تاکنون بیش از 45 هزارمیلیارد تومان آن مربوط به اجرای طرح مسکن مهربوده است.
وی بیان کرد: موضوع ارایه خدمات به طرح های مسکن مهر و پروژه های نیمه تمام در این راستا از یک طرف و مطالبات سنگین پیمانکاران و تامین منابع موجود برای ادامه کار از سوی دیگر مهمترین دغدغه مسوولان و متولیان امور در کشور و این استان است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت:مردم و متقاضیان مسکن مهر در شهرهای مختلف این استان اکنون با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند و به طور مرتب خواهان رفع معضلات موجود در این زمینه هستند.
خادمی یکی از مصادیق بارز رویکردهای منفی و مدیریت ناصحیح در ساخت طرح مسکن مهر را مربوط به انعقاد تفاهم نامه وزارت راه و شهرسازی با پیمانکاران و ناظران این طرح عظیم دانست و یادآور شد: به نظر می رسد افراد دست اندرکارو متولیان امور در این وزارتخانه به هیچ وجه کار فکری بر روی این طرح انجام نداده اند.
وی ابراز داشت: انعقاد این تفاهم نامه غیرکارشناسی و بدون هیچ گونه پشتوانه فکری و در عین حال خارج از دایره شمول قرارداد و شرایط پیمان در اجرای طرح های عمرانی هزینه های زیادی را متوجه دولت کرده است.
خادمی افزود: دراین تفاهم نامه یک جانبه به نوعی هیچ گونه حقی برای وزارتخانه متولی لحاظ نشده و هم اکنون پیمانکاران بسیاری در اقصی نقاط کشور و این استان بدون آنکه پروژه ای را اجرا کرده باشند، پول های هنگفتی را دریافت کرده اند و به هیچ وجه قایل به پاسخگویی هم نیستند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: هم اکنون بیش از 30 نفر از پیمانکاران طرح مسکن مهر در شهرهای مختلف استان مبلغ بیش از 40 میلیارد ریال را از اداره کل راه و شهرسازی این استان در چهار سال گذشته دریافت کرده اند بدون آنکه کمترین پیشرفت کاری در انجام پروژه های خود داشته باشند.
وی اظهار کرد: این در حالی است که عده ای از پیمانکاران طرح مسکن مهر در این استان نیز با وجود آنکه طرح را به اتمام رسانده اند و بیش از یک سال نیز متقاضیان در این منازل سکونت یافته اند ولی هنوز موفق به دریافت مطالبات خود نشده اند.
خادمی میزان مطالبات پیمانکارانی که موفق به اجرای کامل پروژه مسکن مهر در استان شده اند را نیز حدود 50 میلیارد ریال عنوان کرد.
وی با بیان اینکه هم اکنون اداره کل راه و شهرسازی استان هیچ گونه منبعی را برای پرداخت میزان مطالبات این پیمانکاران ندارد خواستار حل این معضل از سوی وزارت راه وشهرسازی و سایر مقامات دولت یازدهم در این راستا شد.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست خواستار همکاری و رایزنی مسوولان و مقامات اجرایی استان برای ساماندهی و رفع مشکلات موجود در اجرای طرح مسکن مهر شهرهای مختلف این استان شد.
ممتاز جهانگیری افزود: مشکلات موجود ناشی از این طرح دراستان به گونه ای است که حتی تشکیل سازمان جداگانه ای برای حل این معضلات ضروری است.
وی بیان کرد: وزارت راه وشهرسازی به دنبال راه حل های مناسب برای حل مشکلات و دغدغه های شهروندان و متقاضیان سرگردان طرح مسکن مهر است.
جهانگیری افزود: بر اساس یکی از راه حل های ارایه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی قرار است که بخشی از مشکلات موجود را با همکاری سه جانبه بین استانداری ها، خود متقاضیان و اداره های کل راه و شهرسازی در استان ها مرتفع کنند.
وی بیان کرد: ارایه این طرح بیشتر برای پروژه های نیمه تمام مسکن مهر و مطالبات پیمانکاران است که 25درصد سهم آورده متقاضی ، 25درصد استانداری و 50درصد منابع مورد نیاز را نیز اداره های کل راه و شهرسازی تامین کنند.
جهانگیری فروش اموال منقول و غیرمنقول از سوی اداره های کل راه و شهرسازی در استان ها را نیز راه حلی دیگر از سوی وزارتخانه مربوطه دانست و گفت: این در حالی است که تاکنون هیچ یک از این راهبردها و پیشنهادها اجرایی نشده است.
جهانگیری گفت: از مجموع بیش از پنج هزار و 127 واحد مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر این استان تنها حدود یکهزار مورد از آنها به بهره برداری کامل رسیده است.
671/7530

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن