تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شب و روز بر هر كس بگذرد، او را ادب مى‏كند، فرسوده‏اش مى‏نمايد و به مرگ نزديكش مى‏س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805161171




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد کشتی لوچو آرودگاه خاکی برای تقابل اقتدار پهلوانان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
کشتی لوچو آرودگاه خاکی برای تقابل اقتدار پهلوانان
رقابت‌های کشتی سرپهلوانی و پهلوانی لوچو مازندران یکی از مسابقات مهیج، پرطرفدار و زیبای شمال کشور است که بعدازظهر امروز با معرفی نفرات برتر در کشتی‌خانه روستای کمدره بخش دشت‌سر شهرستان آمل به کار خود پایان داد.

خبرگزاری فارس: کشتی لوچو آرودگاه خاکی برای تقابل اقتدار پهلوانان



به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، شمال کشور از دیرباز مهد کشتی پهلوانی و سرپهلوانی بوده و علاقه‌مندان بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است. زمان این کشتی سنتی و جذاب در ماه‌های ابتدایی سال بین عملیات وجین زمین‌های زراعی و برداشت آن است که این مدت زمان به نوعی اوقات فراغت کشاورزان محسوب شده و با مشارکت روستائیان برپا می‌شود. با اعلام برگزاری مسابقات لوچو، ورزشکاران از دور و نزدیک برای شرکت در آن اعلام آمادگی می‌کنند و ورزش‌دوستان بی‌شماری نیز برای مشاهده رقابت‌های مهیج لحظه‌شماری دارند. پنجمین دوره رقابت‌های کشتی سرپهلوانی و پهلوانی لوچو مازندران با عنوان جام شهدای روستای کمدره بخش دشت‌سر شهرستان آمل امروز میزبان روستاییان این خطه از استان بوده با معرفی نفرات برتر در کشتی‌خانه روباز این روستا به کار خود پایان داد.

این رقابت‌ها با حضور کشتی‌گیرانی در سه بخش سرپهلوان پهلوانان یا ارشد پهلوانان، سرپهلوان و پهلوان برگزار شد که ورزشکاران در پنج وزن 60 تا 70 کیلوگرم، 70 تا 80، 80 تا 90، 90 تا 100 و بالای 100 کیلوگرم مقابل یکدیگر به میدان رفتند. این رقابت‌های پرتحرک و تماشاگرپسند ورزشکارانی از شهرهای نور، چمستان، آمل، بابل، محمودآباد و دابودشت شرکت داشتند. عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی به همراه تعداد زیادی از مسئولان شهری از تماشاگران ویژه این کشتی‌ها بودند. بازی‌های سنتی، دورون ورزشی لوچوکاران قبل آغاز مسابقات و بعد از پیروزی‌ها، اجرای حرکات نمایشی رزمی، چوخر سواری، اجرای موسیقی زنده مازندرانی با ابزارآلات موسیقی بومی و محلی نظیر سرنا، لله‌وا، دوسرکتن و پس‌پسی از برنامه‌های جانبی این جام بود.

کشتی‌گیران در سه بخش سرپهلوان پهلوانان یا ارشد پهلوانان، سرپهلوان و پهلوان در پنج وزن 60 تا 70 کیلوگرم، 70 تا 80، 80 تا 90، 90 تا 100 و بالای 100 کیلوگرم مقابل یکدیگر به میدان آمدند. این رقابت‌ها از 27 خرداد ماه با حضور حدود 40 کشتی‌گیر لوچوکار در هشت روز دنبال شد که در مجموع 16 کشتی‌گیر در بخش سرپهلوانی و 20 ورزشکار در بخش پهلوانی به دیدار نهایی راه یافتند. از بین حدود 40 کشتی‌گیر لوچوکار در این مسابقات 16 ورزشکار به فینال بخش سرپهلوانی و 20 کشتی‌گیر به مسابقات نهایی بخش پهلوانی رسیدند. در پایان این مسابقات که با تلاش اداره ورزش و جوانان آمل، دهیاری، شورای اسلامی و شورای ورزش روستای کمدره بخش دشت‌سر و هیئت کشتی لوچو دنبال شد، به سرپهلوانان اوزان پنج‌گانه جایزه گوسفند و به پهلوانان هم سکه طلا تقدیم شد.

در بخش سرپهلوان پهلوانان یا ارشد پهلوانان که در وزن بالای 100 کیلوگرم دنبال می‌شود رقابت بسیار تنگاتنگ و نزدیکی بین میلاد جعفریان از نور و علی براری از آمل مشاهده شد که دو ورزشکار در وقت معمول بازی راه به جایی نبرده و در گام سوم کشتی‌گیر نوری پیروزی را از آن خود کرد. با پایان رقابت‌های بخش سرپهلوانان در وزن 90 تا 100 کیلوگرم مهران محمودی از آمل با شکست معین ملکی از محمودآباد پیروز شد. چهار نفر برتر وزن 80 تا 90 کیلوگرم سرپهلوانی هم معرفی شدند که پژمان فضل‌الله تبار از محمودآباد مقابل مهدی اسکندری از نور پیروز شد، عارف سبحانی لوچوکار نوری با شکست محمد آقاپور از بابل عنوان سرپهلوانی را از آن خود کرد، نعمت فتاحی از نور مقابل ایمان امینی از محمودآباد پیروز شده و جایزه گوسفند را بر روی شانه‌هایش جای داد و مهرداد اسکندری از نور مقابل حسین مهدی‌زاده از بابل پیروزی را از آن خود کرد.

سعید آریانژاد از آمل مقابل همشهریش علی نیک‌زاد در وزن 70 تا 80 کیلوگرم به برتری رسید و شیدالله احمدپناه دیگر لوچوکار آملی رقابت‌ها مقابل همشهری خود ناصر فضلی پیروز شد. دو سرپهلوان وزن 60 تا 70 کیلوگرم هم معرفی شدند که آیت‌نائیج از آمل مقابل اسماعیل جعفرزاده از شهر میزبان و همچنین سعدی کاظمی مقابل علی جعفرزاده از آمل به برتری رسیدند. در بخش معرفی پهلوانان چهار کشتی زیبا در وزن 80 تا 90 کیلوگرم برپا شد که عادل شعبانی از چمستان مقابل امیرمحمد مقصودی از نور با پیروزی عنوان پهلوانی را از آن خود کرد، تیمور علیزاده از نور مقابل فریبرز علی‌نژاد از بابل به برتری رسید، کاظم عباسی از بابل، بهروز کرمی از نور را شکست داد و عباد ملک از آمل مقابل سیدکاظم حسینی از چمستان به برتری رسید. در وزن 70 تا 80 کیلوگرم نیز پهلوان علی طلایی از بابل نورالدین رجبی از آمل را شکست داد و امیر مقصودی از نور مقابل اکبر محمدپور از بابل پیروز شد.

در وزن 60 تا 70 کیلوگرم پهلوانی سه دیدار فینال دنبال شد که علی لطف‌الله پور از بابل مقابل فضل‌الله ملکی از آمل پیروز شد و و میلاد یونسی لوچوکار آملی مقابل سید امیرعلی کاظم از بابل به برتری رسید. حرکات نمایشی پهلوانک‌های آملی در این مسابقات نویدبخش روزهای خوشی برای کشتی پهلوانی و لوچوی مازندران در آینده بود. نورالدین رجبی کشتی‌گیر لوچوکار مازندرانی که سالیان زیادی در این رشته ورزشی به میدان می‌رود و توانست عنوان‌های زیادی را از آن خود کند در این مسابقات از میادین حرفه‌ای و ورزش کشتی خداحافظی کرد. در پایان این مسابقات به سرپهلوانان گوسفند هدیه داده شد و پهلوانان نیز سکه طلا دریافت کردند. ------------------------------------- گزارش و عکس از قربانعلی مسافر انتهای پیام/86012/ش40

93/04/07 - 16:38





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن