تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده‏اش در هر روز نصيحتى عرضه مى‏كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816316614




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برندهایی که در خدمت نازی‌ها بودند!


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
برندهایی که در خدمت نازی‌ها بودند!




بسیاری از افراد تاکنون به احتمال فراوان از محصولات یکی از کارخانه‌هایی که زمانی در خدمت نازی‌ها بوده‌اند، استفاده کرده‌اند، بدون اینکه در مورد تاریخچه این کارخانه‌ها چیزی بدانند.








 
 
 

برترین ها: بسیاری از افراد تاکنون به احتمال فراوان از محصولات یکی از کارخانه‌هایی که زمانی در خدمت نازی‌ها بوده‌اند، استفاده کرده‌اند، بدون اینکه در مورد تاریخچه این کارخانه‌ها چیزی بدانند. ناگفته پیداست که این کارخانه‌ها هم‌اکنون در خدمت رایشسوم نیستند و ارتباطی با وی ندارند. اما بی‌شک زمانی این کارخانه‌ها و برندهایمشهور که در لیست ۵۰۰ شرکت موفق مجله فورچون هم هستند، باعث توانمندی و موفقیت تجاری نازی‌ها می‌شدند. هوگو بوس (Hugo Boss) هوگو بوس برند مشهوری در دنیای مد و لباس است. حتیکسانی که نمی‌توانند اجناس گران هوگو بوس را ابتیاع کنند و بپوشند، تبلیغات اینبرند را بارها دیده‌اند و با آن کاملا آشنا هستند.
برندهایی که زمانی در خدمت نازی‌ها بودند

هوگو بوس زمانی یونیفرم‌های مشکی اعضای اس‌اس را تولید می‌کرد، یونیفرم‌های کهحس احترام توأم با ترس را در میان مردم برمی‌انگیختند. این لباس‌ها در کارخانه‌هایتولید می‌شد که در آن کارگران و اسرای نظامی تحت شرایط غیرانسانی، وادار به کارمی‌شدند. این یونیفرم ها تأثیر زیادی روی بینندگان می گذاشتند، طوری که در فیلم جنگستارگان به صورت تلویحی به این یونیفرم‌ها اشاره می‌شود. با این حال محصول هوگو بوس در زمان نازی‌ها مستقیما در قتل و نسل‌کشی دخیلنبودند و به علاوه از آنجا که در تابستان به واسطه رنگ سیاه و جذب بیش از حد نورخورشید باعث ناراحتی اس‌اس‌ها می‌شد، بسیار کمتر از تولیدات سایر کارخانه‌های دیگر،بدنام است!
فولکس واگن فولکس واگن کمی پیشتر از جنگ جهانی دوم توسط «فردیناندپورشه» بنا نهاده شد. نام پورشه با اتوموبیلهای شیک و سریعی که فقط افرادثروتمند قادر با تهیه آنها هستند، مترادف است. اما قبل از اشتهار پورشه، فردیناندپورشه به واسطه تولید اتوموبیلی معروف شد که لقب پرفروش‌ترین اتوموبیل تاریخ را همیدک می‌کشد: فولکس قورباغه‌ای     !
برندهایی که زمانی در خدمت نازی‌ها بودند

هیتلر شخصا به یک اتوموبیل ارزان و خوش‌ساخت علاقه داشت که هر شهروند آلمانیبتواند آن را تهیه کند. پورشه از این فرصت استفاده کرد و فولکس قورباغه‌ای را تولیدکرد و سپس برای جلب موافقت شخص پیشوا، لابی سنگینی را شروع کرد. زمانی مردم به ظاهر گرد این اتومبیل نگاه می‌کردند، شکل ظاهری که قابل تشبیه بهچهره یک انسان هم بود و به فکر عشق و صلح می‌افتادند. فولکس قورباغه‌ای، اتومبیلی کهسازگار با شرایط آن زمان آلمان طراحی شده بود، در کارخانه‌هایی در اشتوگارت آلمانتولید می‌شد که در آن کارگران در شرایطی برده‌وار مشغول به کار بودند.
آی‌ بی ام هر کسی که به نحوی با کامپیوتر سرو کار دارد، محال است نامشرکت آی بی ام را نشنیده باشد. آی بی ام از معدود شرکت‌های آی تی است که تاریخ آنبه قرن نوزدهم برمی‌گردد. این شرکت از سال ۱۹۲۴ در لیست شرکت‌ها موفق و ثروتمندمجله فورچون جاخوش کرده است و به عبارتی ۶۰ سال پیشتر از مایکروسافت و مکینتاش،تاریخچه موفقیت این شرکت شروع شده است. اگر در حال خواندن این سطور باشید و اندک آشنایی با آی بی ام داشته باشید، ممکناست یک لحظه درنگ کنید و به قصد مچ‌گیری بگویید: که شرکت آی بی ام که آمریکایی است!چه ربطی به نازی‌ها دارد؟!
برندهایی که زمانی در خدمت نازی‌ها بودند

اما باید بدانید که در سال‌های اولیه دهه ۳۰، بعضی از گروه‌های امریکایی مانندبنیاد راکفلر و انستیتوی کارنگی Carnegie به صورت مستقیم، پروژه اصلاح نژادینازی‌ها را پایه‌گذاری کردند. با شروع جنگ، بیشتر شرکت‌های آمریکایی ارتباط خود رابا آلمان‌ها قطع کردند، اما در این میان شرکت آی بی ام خدمت برجسته‌ای به نازی‌هاکرد. در آن زمان تنها راه مدیریت اطلاعات در مقیاس انبوه استفاده از سیستم‌هایپیچیده‌ای مانند کارت‌های پانچ بود و شرکت آی بی ام بهترین پیمان‌کار و اجرا کنندهپایگاه داده‌ها به شمار می‌رفت. کارت‌های پانچ آی بی ام در زمان هیتلر هر چیزی رااداره می‌کرد: اموارت اقتصادی، مدارک پزشکی و البته یهودیان را! با استفاده از کارت پانچ‌های آی بی ام، نازی‌ها کلیه افراد غیرآریایی را بهسهولت زیر نظر می‌گرفتند. آنها می‌توانستند اطلاعات مربوط به هر فرد غیر آریایی رااز لحاظ مذهب، محل اسارت و شیوه‌ اعدام مدیریت کنند. مقامات فعلی آی بی ام در مورد این اتهام بدنام‌کننده شرکتشان می‌گویند که آنهادر آن زمان قربانی شرایط بودند. آنها می‌گویند که مانند بسیاری از شرکت‌های دیگرتحت کنترل نازی ها بودند. گرچه مدارک خلاف این امر را نشان می دهد، ولی آی بی امهیچ دلیلی برای عذرخواهی احساس نمی‌کند.
بایر
بایر یکی از مشهورترین کارخانه‌های داروسازی است، داروهای بسیارمشهوری مانند آسپرین توسط این شرکت تولید شده است. هروئین هم تولید شرکت بایر است. شرکت بایر در زمان نازی‌ها گاز Zyklon B را تولید می‌کرد. گازی که میلیون‌ها نفررا در بازداشتگاه‌ها کشت.
برندهایی که زمانی در خدمت نازی‌ها بودند

این گاز توسط فریتز هابر برای کشتن حشرات تولید شده بود. فریتز هابر که خود یکیهودی بود برای در امان ماندن از تعقیب نازی‌ها، یهودی بودن خود را انکار کرد ولیبا این وجود از آنجا که مادرش یهودی بود، طبق مقرران نازی‌ها هنوز یک فرد یهودیمحسوب می‌شد. هابر در حین فرار از آلمان در نتیجه حمله قلبی درگذشت. همسر فریتزهابر نیز بعد از اینکه از کاربرد این گاز مطلع شد، با شلیک گلوله خودکشی کرد.
زیمنس زیمنس شرکت بزرگی است که محصولاتی متفاوتی از مدارهای الکتریکی تاتوربین‌های بادی و ترن‌های سریع‌السپیر می‌سازد. این شرکت نیم میلیون کارمند درسراسر جهان دارد. این شرکت در قرن نوزدهم توسط وارنر فون زیمنس تأسیس شد. با مرگ وارن، زیمنس توسط پسر او -کارل- و سپس توسط نوه وارنز یعنی هرمان ادارهشد. در زمان هیتلر، انبوهی از وسایل و ملزومات که به صورت مستقیم و غیرمستقیم درجنگ کاربرد داشت، تولید می‌کرد. کارخانه‌های زیمنس که در نزدیکی آشویتس و پوخنوالدساخته شده بود، از نیروی کار هزاران اسیر بهره می‌برد.
برندهایی که زمانی در خدمت نازی‌ها بودند

گرچه زیمنس تنها کارخانه‌ای نبود که در زمان هیتلر فعال بود ولی محصولات بااهمیتی از زیرساخت‌های راه‌آهن تا وسایل ارتباطی و تولید نیرو، از ساخته‌های اینشرکت بود. اگر هیتلر را مغز جنگ لقب بدهیم، زیمنس را می توانیم به دست راست او ملقبکنیم. در سال‌های دهه ۴۰ دیدن اینکه اسیری صبح‌هنگام در کارخانه‌های زیمنس مدارهایالکتریکی تولید کند و عصر در اتاق‌های گازی که توسط همین شرکت تولید شده بود، اعدامشود، غیر معمول نبود. چهار پنجم کارخانه‌های زیمنس در زمان جنگ توسط متفقین نابودشد. این شرکت وادار شده است که غراماتی به بازماندگان جنگ بپردازد.





تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن