تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820090392




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش کمیسیون اصل 90 مرحله نخست هدفمندی یارانه ها را در بر می گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

افضلی فرد: گزارش کمیسیون اصل 90 مرحله نخست هدفمندی یارانه ها را در بر می گیرد تهران - ایرنا - سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان این که گزارش این کمیسیون درباره تخلفات قوه مجریه در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بازه زمانی 28 آذر 89 تا 20 اسفند 92 را در بر می گیرد، گفت: این گزارش در جلسه علنی مجلس ارایه می شود.


به گزارش ایرنا از خانه ملت، «مصطفی افضلی فرد» روز شنبه با تشریح گزارش کمیسیون اصل نود مجلس درباره هدفمندی یارانه ها، اظهار داشت: این گزارش عملکرد دولت دهم و یازدهم در اجرای این قانون را شامل می شود.
نماینده مردم اردبیل در مجلس ادامه داد:بر اساس ماده 15 قانون هدفمندی یارانه ها، سازمان هدفمند سازی یارانه ها مکلف است گزارش عملکرد دریافت و پرداخت در این زمینه را به مجلس شورای اسلامی ارایه کند.
افضلی فرد اظهار داشت: همچنین بر اساس مواد 7 و 8 این قانون، 50 درصد درآمد حاصل این هدفمندسازی یارانه ها باید صرف پرداخت نقدی به خانواده های کم درآمد، 20 درصد از منابع برای جبران آثار اجرای این قانون در اعتبارات هزینه ای و 30 درصد آن باید به صنایع و واحدهای تولیدی اختصاص داده می شد.
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس تاکید کرد: در سال 89 رییس مجلس شورای اسلامی تخلفات صورت گرفته در اجرای قانون هدفمندی را برای پیگیری به کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس ارجاع کرد و این کمیسیون بر اساس گزارش های واصله از دیوان محاسبات، مرکز پژوهش ها و سازمان بازرسی مغایرت برخی از مواد اساسنامه سازمان هدفمندی را با قانون اعلام کرد و در نهایت بررسی ها نشان داد که تخلفاتی در بحث جذب منابع و صرف اعتبارات رخ داده است.
افضلی فرد اظهار داشت: بر اساس این گزارش متاسفانه اهداف قانون گذار از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها مانند حمایت از اقشار آسیب پذیر، کاهش قاچاق، افزایش بهره وری، کمک به حوزه سلامت، تامین مسکن و اشتغال جوانان، حمایت صنایع، اصلاح الگوی مصرف و حمایت از تولید محقق نشد.
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با یادآوری این که پرداخت یکسان یارانه نقدی به همه دهک های جامعه غیرقانونی بود، تاکید کرد: این کار سبب شد تا اهداف اصلی این قانون محقق نشود.
وی اظهار داشت: بر اساس تبصره 21 قانون بودجه 93 دولت باید با استفاده از روش ها و امکانات موجود نسبت به شناسایی گروه های هدف اقدام کند.
سخنگوی کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس، با تاکید بر این که قوه قضاییه باید پرونده تخلفات اجرای قانون هدفمندی را در اولویت نخست بررسی خود قرار دهد، گفت: با این اقدام زمینه بازگشت دولت به اجرای قانون فراهم می شود.
افضلی فرد درباره زمان قرائت گزارش اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در صحن مجلس نیز گفت: هم اکنون سه گزارش درباره هدفمندی یارانه ها، شرکت های دانش بیان و وضعیت مسکن مهر در این کمیسیون نهایی شده و از هفته آینده بر اساس اولویت به صحن مجلس قرائت می شود.
سیام**2025 ** 1418

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن