تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخاوت از اخلاق پيامبران و ستون ايمان است . هيچ مؤمنى نيست مگر آن كه بخشنده است و تنها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819941590




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهاجراني: کي‌روش بهترين انتخاب است


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: مهاجراني: کي‌روش بهترين انتخاب است
سرمربي تيم ملي در جام جهاني 1978 آرژانتين با تاکيد بر اينکه قرارداد کي‌روش با شروط فني بايد تمديد شود، گفت: اگرچه عملکرد تيم ملي در برزيل صد درصد رضايتبخش نبود اما جام ملت‌ها نزديک است و همچنان به مربي بزرگ نياز داريم که او بهترين انتخاب است.

  حشمت‌الله مهاجراني با مثبت ارزيابي کردن عملکرد تيم ملي فوتبال ايران در مسابقات جام جهاني 2014 برزيل، اظهار کرد: عملکرد تيم ملي در بخش دفاعي خوب اما در حمله مشکل داشت؛ بنابراين نمي‌توانم صددرصد از بازي ايران در بازي‌هاي جام جهاني رضايت داشته باشم، هرچند ارزيابي کلي رضايت بخش است.

** دفاع مطلق، خلاقيت تهاجمي بازيکنان را از بين مي‌برد

به گزارش ايسنا، وي با بيان اينکه تمرکز در اجراي تاکتيک دفاعي، خلاقيت خط حمله را کم مي‌کند، افزود: وقتي تيم ملي تمام برنامه‌اش بازي تدافعي بود و گاهي اوقات چاره‌اي هم جز اين نداشت، کم‌کم خلاقيت بازيکنان در حمله از بين مي‌رود. ما با دفاع و خراب کردن فوتبال حريف گل زدن را براي آنها سخت کرده بوديم اما در عين حال خودمان هم سخت گل‌ مي‌زديم. معتقدم مي‌توانستيم توازني را ميان خط دفاع و حمله ايجاد کنيم. در هر حال شاهکار تيم ملي بازي با آرژانتين بود که جدا از عملکرد خوب حتي از نتيجه‌ هم راضي‌کننده است. اما مقابل نيجريه و بوسني مي توانستيم وضعيت بهتري داشته باشيم.

** تيم ملي بازيساز ندارد

سرمربي تيم ملي در جام جهاني 1978 آرژانتين با بيان اينکه يکي از ضعف‌هاي مهم ايران در جام جهاني نداشتن بازيساز در وسط خط مياني بود، گفت: عملکرد بازيکنان بازيساز رضايت‌بخش نبود چون اساسا بازيسازي از مرکز خط مياني نداشتيم. متاسفانه مي‌بينم بعضي از مربيان و کارشناسان حرف‌هايشان قبل از جام جهاني با بعد از آن متفاوت است. آن موقع که محمدرضا خلعتبري از تيم خط خورد خيلي‌ها گفتند بايد به نظر سرمربي تيم ملي احترام بگذاريم؛ قبول ما هم احترام گذاشتيم و خواهيم گذاشت اما احترام گذاشتن با واقعيت کار فرق مي‌کند.

** تيم ملي جاي تمجيد و انتقاد باقي نگذاشت!

وي با تاکيد بر اينکه اساس کار تيم ملي صرفا دفاع بود، ادامه داد: خلعتبري بازيکني است که اگر فوتبالش به سه بخش تقسيم شود، دو بخش از آن حمله است. او کسي است که هر موقع توپ را مي‌گيرد، به سرعت نفوذ کرده و حمله مي‌کند. جاي چنين بازيکني در تيم خالي بود. متاسفانه پاسکاري‌ بازيکنان ما آمار خوبي نداشت و ببينيد بعد از چند پاس توپ را از دست مي‌دادند! در مجموع تيم ايران در برزيل کاري کرد که الان نه مي‌توان صد در صد از آنها انتقاد کرد و نه صد در صد تمجيد.

** ماندگاري کار ولاسکو در واليبال در تيم ملي فوتبال هم هست؟

مهاجراني در پاسخ به اينکه با شرايط موجود آيا شما موافق تمديد قرارداد کارلوس کي‌روش هستيد، به ايسنا گفت: کي‌روش روي کليات فوتبال ما اثري نگذاشت اما روي تيم ملي ما بسيار اثرگذار بود. انتظار داشتم اگر کي‌روش مشکلاتي را در فوتبال باشگاهي ايران مي‌ديد، تلاش مي‌کرد تا با مربيان باشگاهي ما جلسه بگذارد. همچنين اختصاصا درباره تيم ملي اين نکته هم وجود دارد، وقتي ولاسکو از تيم ملي واليبال ايران جدا مي‌شود، خوب بازي مي‌کند و ما شاهد اثرات ماندگار آن مربي هم هستيم اما چنين شرايطي براي تيم ملي فوتبال ما نيست!

** الان کي‌روش بهترين انتخاب است

وي با بيان اينکه با ارزيابي کلي از شرايط، مسوولان هم بايد به افکار عمومي احترام گذاشته و به دنبال تمديد قرارداد کي روش باشند، تصريح کرد: به مسوولان فوتبال هم انتقاد وارد است که چرا جلوي يکسري اقدام‌ها را نگرفتند يا اينکه چرا پافشاري نداشتند تا حداقل يک مربي ايراني خوب و با استعداد کنار کي روش کار کند تا بتوان در آينده از تجربيات او بهره برد. گفته مي شد که خواسته‌هاي او فراتر از حد معمول است که يا بايد مسايل داخلي را حل مي‌کرديم يا به هر خواسته‌اي تن نمي‌داديم. با در نظر گرفتن همه شرايط، باز هم معتقدم تمديد قرارداد کي‌روش در اين شرايط مناسب‌ترين تصميم است اما بايد از تجربيات قبلي براي حصول يک توافق بهتر با کارايي بيشتر، استفاده کنيم.

** سرمربي تيم ملي بايد در مجامع بين‌المللي حرفي براي گفتن داشته باشد

اين کارشناس فوتبال در پاسخ به اينکه اگر با کي‌روش توافقي صورت نگرفت، چه پيشنهادي براي ادامه مسير تيم ملي داريد، اظهار کرد: فدراسيون خودش قدرت تصميم‌گيري دارد و در وضعيتي که مربي حرفه‌اي چون کي‌روش 3 سال با اين تيم کار کرد، بهترين انتخاب باز هم اوست. قبول دارم که هيچ مربي خارجي به اندازه مربي وطني تيم کشورش را دوست ندارد اما بايد از مربي‌اي استفاده کنيم که در مجامع بين‌المللي حرفي براي گفتن داشته باشد. جام ملت‌هاي آسيا نزديک است و هيچ مربي به اندازه کي‌روش به وضعيت کنوني تيم ملي آگاهي ندارد. شک‌ نکنيد کي‌روش يک مربي فوق‌العاده حرفه اي در برنامه‌ريزي و سازماندهي است و بايد با او توافق کاري خوبي داشته باشيم تا بيشترين اثرگذاري را از حضورش در فوتبال ايران ببريم.



googlereader

googleplus

stumbleupon

digg

cloob

twitter

facebook

شنبه 1393/04/07 00:55





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن