تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن در گرفتارى صبور است، و منافق در گرفتارى بى تاب.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802745688




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جايزه 500 ميليون دلاري امريكا به تروريست‌هاي سوريه


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: جايزه 500 ميليون دلاري امريكا به تروريست‌هاي سوريه
اعلام كمك 500 ميليون دلاري امريكا به آنچه مخالفان ميانه‌رو سوريه مي‌نامد، ترديد‌هاي زيادي را درباره نيت مقامات واشنگتن در مبارزه با تروريسم ايجاد كرده است.


اعلام كمك 500 ميليون دلاري امريكا به آنچه مخالفان ميانه‌رو سوريه مي‌نامد، ترديد‌هاي زيادي را درباره نيت مقامات واشنگتن در مبارزه با تروريسم ايجاد كرده است. اين كمك قابل توجه امريكا به مخالفان سوري در حالي است كه كاخ سفيد جهت مبارزه با گروه تروريستي داعش شروط غيرمنطقي براي دولت عراق تعيين و از ارائه كمك به بغداد به بهانه‌هاي مختلف خودداري مي‌كند.

باراك اوباما رئيس‌جمهوري امريكا از كنگره درخواست كرد تا با اختصاص 500 ميليون دلار براي آموزش و مجهز كردن مخالفان «ميانه‌روي» سوريه موافقت كند. به گزارش روسيا اليوم، اوباما با بيان اين درخواست تأكيد كرد كه هدف از اين اقدام كمك به مخالفان ميانه‌روي سوري براي ادامه كنترل آنها بر مناطقي كه تحت سيطره دارند و همچنين مقابله با خطر گروهك‌هاي تروريستي است. كاخ سفيد در بيانيه‌اي اعلام كرد كه قبل از كمك به مخالفان سوري بررسي‌هايي در خصوص هويت آنها انجام خواهد شد تا از اين طريق نگراني‌هايي نسبت به اينكه كمك‌هاي ارائه شده به دست دشمنان امريكا بيفتد، كاهش يابد. اين ادعاي امريكايي در حالي است كه علنا مخالفان ميانه‌رو در داخل سوريه نيستند و تنها گروه نظامي وابسته به اين مخالفان موسوم به «ارتش آزاد سوريه» با فساد مالي مواجه شده است و احتمال افتادن اين تسليحات به دست گروه تروريستي داعش نيز وجود دارد.

 بنابر گزارش رسانه‌ها احمد طعمه، نخست‌وزير به اصطلاح ائتلاف مخالفان سوريه، روز جمعه شوراي عالي فرماندهي نظامي ارتش آزاد اين كشوررا منحل كرد. وي جمع زيادي از رهبران شوراي عالي نظامي ارتش آزاد را بركنار كرده و اين افراد را به خاطر متهم شدن به فساد به دادگاه ارجاع داد. طعمه همچنين عبدالاله البشير، رئيس ستاد ارتش آزاد سوريه را بركنار كرد و عادل اسماعيل را به عنوان مسئول رسيدگي به امور هيئت‌ عمومي اين ستاد منصوب كرد. به گفته يامن الجوهري، يكي از نمايندگان ستاد ارتش آزاد اين تصميم به خاطر متهم شدن اعضاي فرماندهي عالي نظامي ارتش آزاد به فساد، گرفتن رشوه و اقدامات ديگر اتخاذ شده است.

از طرف ديگر كمك 500 ميليون دلاري امريكا با واكنش روسيه مواجه شد. ويتالي چوركين نماينده روسيه در سازمان ملل با انتقاد شديد از درخواست اوباما براي كمك ۵۰۰ميليون دلاري به معارضان سوريه گفت امريكا به آتش درگيري‌هاي اين كشور هيزم مي‌ريزد.

خبرگزاري ايتارتاس از قول چوركين نوشت: «500 ميليون دلار رقم هنگفتي است. مطمئن هستم مي‌توان آن را براي كار مفيدتري صرف كرد. » وي كه در يك كنفرانس خبري در مقر دائمي روسيه در سازمان ملل سخن مي‌گفت، افزود: «امريكا اوضاع را به مسير انحرافي برده است. اين كشور به جاي جست‌وجوي يك راه حل سياسي، هيزم به آتش درگيري‌هاي سوريه مي‌ريزد. » چوركين افزود: «ما متوجه شده‌ايم كه شركاي امريكايي ما مي‌گويند مطمئن نيستند كه آيا جانشين ابراهيمي بايد تعيين شود و مطمئن هم نيستند كه آيا گفت‌وگوهاي بين دمشق و مخالفان بايد از سر گرفته شود. آنها از هيچ چيز مطمئن نيستند. »

  تحولات ميداني
نيروهاي ارتش سوريه در ادامه عمليات‌ نظامي خود در جبهه‌هاي مختلف موفق شدند كنترل شهرك «الشيخ زيات» در حلب و «منين» در دمشق را در دست بگيرند.

به گزارش فارس، آزاد‌سازي الشيخ زيات ساعت يك بامداد روز جمعه و پس از آرامشي طولاني كه بر جبهه شمال شرقي حلب از زمان در هم شكستن زندان مركزي حلب و آزاد‌سازي آن حاكم بود، به اجرا گذاشته شد. يك منبع ميداني سوري در اين خصوص تصريح كرد كه نيروهاي ارتش سوريه موفق شدند به طور كامل بر شهرك الشيخ زيات در جنوب شرقي شهر صنعتي حلب تسلط پيدا كنند و هم اكنون يگان‌هاي مهندسي ارتش درحال خنثي كردن مين‌هاي كار گذاشته شده از سوي گروه‌هاي تروريستي در اين شهرك هستند.

 اين منبع افزود: در اين عمليات ده‌ها تروريست خارجي به هلاكت رسيدند. اين درحالي است كه عمليات‌هاي ديگر ارتش سوريه در منطقه «بستان القصر» كه با پرواز جنگنده‌هاي سوري بر فراز اين منطقه و بمباران مواضع گروه تروريستي «جبهه اسلامي» همراه بود، هلاكت 13 تروريست وابسته به اين گروه را درپي داشت. همچنين كوي‌هاي الراشدين در شرق حلب نيز شاهد درگيري‌هاي شديد و سخت و در عين حال پيشروي چشمگير نيروهاي ارتش سوريه در اين منطقه بود. اما در دمشق و به طور مشخص در شمال پايتخت سوريه، يگان‌هاي ارتش سوريه موفق شدند كنترل كامل شهرك «منين»، در نزديكي شهر «التل» را پس از درگيري‌هاي چند روزه در دست گيرند. بنابر اظهارات منابع ميداني سوري در جريان اين درگيري‌ها بيش از 60 تروريست مسلح كشته شدند و مابقي تروريست‌ها به سمت مزارع التل فرار كردند. در غوطه شرقي دمشق نيز جنگنده‌هاي نيروي هوايي ارتش سوريه مراكز تجمع گروه‌هاي مسلح در جوبر و شهرك‌هاي جسرين و دوما و عربين و زملكا را هدف گرفته و منهدم كردند.

 اما شهرك «مليحه» همچنان شاهد درگيري‌هاي شديد و سخت در مناطق شمالي و شرقي آن است كه تاكنون منتهي به مرگ ده‌ها تروريست مسلح شده است. بر اساس اين گزارش، در غوطه غربي دمشق نيز درگيري‌هاي شديدي در منطقه «داريا» به ويژه اطراف بارگاه حضرت سكينه (س) روي داد كه منتهي به تخريب تعدادي از بناهاي همجوار اين منطقه شد. از طرف ديگر روزنامه الوطن سوريه به نقل از منابع مطلع در دمشق اعلام كرد كه تيم بازرسي سازمان منع گسترش سلاح‌هاي شيميايي كه اواسط ماه جاري ميلادي به سوريه آمد، در بازرسي‌هاي خود از يك انبار كه متعلق به گروه‌هاي تروريستي در جوبر واقع در ريف دمشق بود، دو بسته پيدا كردند كه حاوي ماده سارين بود. به گفته اين منابع، اين دو بسته به شكلي آماتور و ابتدايي ساخته و آماده شده بود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن