تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دوست ندارم كه در كودكى از دنيا مى رفتم و وارد بهشت مى شدم و بزرگ نمى شدم تا پروردگارم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815809546




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مراسم گرامیداشت حماسه پد خندق در روستای بردیان شهرستان چرام برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > کهگیلویه و بویراحمد
مراسم گرامیداشت حماسه "پد خندق" در روستای "بردیان" شهرستان چرام برگزار شد
چرام – خبرگزاری مهر: مراسم گرامیداشت حماسه "پد خندق" در روستای "بردیان" شهرستان چرام استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.



به گزارش خبرنگار مهر، این برنامه ظهر جمعه با حضور رئیس حوزه هنری استان، فرماندار و مسئولین شهرستان چرام و جمعی کثیری از مردم روستای "بردیان" چرام برگزار شد. در این مراسم برخی از رزمندگان دوران دفاع مقدس و دلاورمردان حماسه پد خندق به ذکر خاطرات خود از عملیات پد خندق پرداختند. رئیس حوزه هنری استان در ابتدای این مراسم گفت: درچهارم تیرماه سال 1367، حدود40 روز پس از تحویل پد خندق در جزایر مجنون به تیپ مستقل 48 فتح استان به فرماندهی شهید حاج سیف‌الله حیدرپور و در آخرین روزهای دفاع مقدس، بسیجیان و پاسداران این تیپ در جزیره مجنون با شجاعت و ایثار جلوی پیشروی نیروهای بعثی را گرفتند. رضا پارسیان نژاد افزود: رزمندگان اسلام در این حماسه 117 شهید تقدیم اسلام و انقلاب کردند که 88 تن آنان از فرزندان این استان بودند. پارسیان نژاد تصریح کرد: شجاعت و مقاومت تحسین برانگیز رزمندگان استان در پد خندق و جاده خندق باعث شد آیت‌الله رفسنجانی جانشین وقت فرماندهی کل قوا، کتباً از این خودگذشتگی و ایثار فرزندان این استان تقدیر کند.

این مسئول اظهار داشت: متاسفانه آنگونه که باید این حماسه به مردم کشور معرفی نشده و در این زمینه غفلتهایی صورت گرفته است. وی در ادامه هدف از برگزاری این مراسم را ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت عنوان کرد و اظهار داشت: جامعه ما در وضعیت کنونی که تحت فشار دشمنان قرار دارد، به تبیین و ترویج هرچه بیشتر این فرهنگ نیازمند است. پارسیان نژاد با بیان اینکه مراسم شب خاطره یکی از برنامه های این حوزه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، بیان کرد: ایثارگری های بسیجیان در دفاع مقدس باید به نسلهای بعد منتقل شود. وی همچنین به اقدامات حوزه هنری در خصوص فرهنگ بومی اشاره کرد و گفت: این حوزه با گردآوری دانش نامه فرهنگ و تمدن استان به دنبال ثبت و ضبط فرهنگ بومی است. پارسیان نژاد تاکید کرد: این کار می تواند بستری برای پژوهش های دیگر در آینده ایجاد کند. رئیس حوزه هنری استان بیان داشت: تولید آثار شاخص و فاخر از جمله رویکردهای اصلی این حوزه در این راستا است و به دنبال انتشار چندین کتاب دیگر در بخش فرهنگ بومی هستیم. وی همچنین با اشاره به شعار سال با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: این سال فرصت خوبی برای تعالی فرهنگی و توسعه فعالیت ها در بخش فرهنگ است.

پارسیان نژاد تاکید کرد: باید با تلاشی جهادی ومدیریتی مدبرانه همراه با عزمی مسئولانه و تکلیف مدارانه در این راستا تلاش کرد. رئیس حوزه هنری استان در پایان بیان داشت: تولید آثار شاخص و فاخر و توجه به مناطق روستایی از جمله رویکردهای اصلی این حوزه در سال جاری است. وی عنوان کرد: به رغم مظلومیت دستگاههای فرهنگی در بحث اعتبارات، تلاشهای این دستگاهها برای توسعه کمی و کیفی فعالیتهای فرهنگی متوقف نمی شود. پاسداری از ارزش ها جز با کار فرهنگی میسر نیست فرماندار چرام نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان هشت سال دفاع مقدس گفت: پد خندق اوج فداکاری و دلاورمردی رزمندگان این استان در دفاع مقدس بود. ابراهیم فتاح پور بر حفظ ارزشهای دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: پاسداری از ارزش ها جز با کار فرهنگی میسر نیست.

وی بیان داشت: معنویت، ایثار و توکل بر خدا، رمز واقعی پایداری و سربلندی رزمندگان در  جبهه ها بود. فتاح پور گفت: دفترچه خاطرات رزمندگان استان پر از رشادتها و فداکاریهایی است که باید برای انتقال به نسلهای آینده ثبت و ضبط شوند. وی تاکید کرد: بیان خاطرات دفاع مقدس می تواند فرهنگ عظیم دفاع مقدس را در بین نسل جوان گسترش دهد تا همیشه این فرهنگ عاشورایی ساری و جاری باشد. وی همچنین از برگزاری این برنامه در روستای محروم بردسان تقدیر کرد و اظهار داشت: مردم این روستا همیشه یار و یاور انقلاب بوده اند و دهها شهید را تقدیم جمهوری اسلامی کرده اند. در ادامه این مراسم دو تن از رزمندگان هشت سال دوران دفاع مقدس و از فرماندهان پد خندق به بیان خاطرات خود از این حماسه پرداختند.






۱۳۹۳/۴/۶ - ۱۵:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن