تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804461680




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بزرگ‌ترین مجتمع فرهنگی اوقاف در بابل احداث می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > مازندران
بزرگ‌ترین مجتمع فرهنگی اوقاف در بابل احداث می‌شود
بابل - خبرگزاری مهر: رئیس اوقاف و امور خیریه بابل با اشاره به اینکه طرح جامع بزرگ‌ترین مجتمع فرهنگی، رفاهی، پژوهشی و ورزشی اوقاف بابل در حال تهیه است، گفت: به ‌زودی این پروژه در بابل کلنگ‌زنی می‌شود.



به گزارش خبرنگار مهر، جعفرصفری شامگاه پنجشنبه در نشست بررسی پروژه‌های عمرانی اوقاف اظهار داشت: امورات بقاع متبرکه به دو دسته فرهنگی و اجتماعی و امور موقوفات تقسیم شده که برنامه مودت، آرامش بهاری، یاس نبوی، نشاط معنوی، ضیافت الهی مختص ماه رمضان، جشن ولایت و اکمال دین نبوی، بصیرت عاشورایی محرم، راه‌اندازی مراکز فرهنگی و قرآنی تمام مراسم‌ها از برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی اوقاف بابل است.

صفری بیان داشت: از جمله طرح‌های بزرگی که از سوی مقام معظم رهبری به اوقاف کشور ابلاغ شده بحث حافظان قرآن بوده است که سهمیه شهرستان بابل سال گذشته  از این طرح یک‌هزار و400 نفر بوده که در بابل اجرا شده و سهمیه امسال یک هزار و 350 نفر است.

وی از اجرای 21 پروژه عمرانی اوقاف بابل در سال‌ جاری خبر داد و افزود: تا پایان سال جاری پنج پروژه اوقاف بابل افتتاح و به بهره برداری می رسد.

صفری بیان داشت: در بحث موقوفات نیز شهرستان بابل با 460 مسجد،460 تکیه و حسینیه، 99 بقعه، 2 هزار و 100 موقوفه و 36 هزار رقبه دارای سند استیجاری است.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد موقوفات بابل و نیات واقفان صرف عزای حسینی می‌شود، اذعان داشت: این امر نشان از سر سپردگی مردم به امام حسین(ع) است.

صفری تهیه سبد غذایی ماه مبارک رمضان برای اقشار مستضعف جامعه را یکی دیگر از برنامه‌های اوقاف بابل برشمرد و افزود: تهیه سبد غذایی شامل مرغ، برنج، روغن و چای با شناسایی و کمک ثروتمندان براساس نیات واقفان در حال انجام است تا مشکل محرومان جامعه رفع شود.

این مسئول تعمیرات اساسی مسجد کاظم بیگی، اجرای طرح ساماندهی امامزاده قاسم (ع) برای نصب گنبد و گلدسته، اعزام 220 طلبه حوزه علمیه خاتم‌الانبیا با همکاری امام جمعه بابل به مشهد مقدس  را از دیگر برنامه‌های اوقاف بابل برشمرد.

صفری به اجرای بزرگترین مجتمع  فرهنگی رفاهی و پژوهشی و ورزشی در بابل اشاره و تصریح کرد: طرح جامع این مجتمع در زمینی به مساحت 20 هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان‌ در حال تدوین است.

وی گفت: این مجتمع شامل سالن همایش، کتابخانه دیجیتال، بیش از 20 مهمانسرا، سالن ورزشی رو باز و بسته،سالن بزرگ نمایشگاهی که در بابل وجود ندارد و استخر ورزشی به نام سیدالشهدا با تولیت اوقاف بابل بوده که در استان بی‌نظیر است. بابل بیشترین شمار موقوفات مازندران را داراست نماینده مردم بابل در مجلس هم با اشاره به اینکه بابل بیشترین موقوفات مازندران را دارا است، تصریح کرد: باید در حفظ و احیای این بقاع که از سرمایه های کشور است تلاش کنیم. حسین نیازآذری اظهار داشت: گزارش عملکرد و فعالیت های انجام شده از سوی اوقاف بابل نشان از عزم ملی و مدیریت جهادی رئیس و کارکنان  اوقاف بابل است. وی با اشاره به اینکه وقف ریشه در مسائل فرهنگی جامعه دارد،افزود: همه اعتقادات دینی و مسائل فرهنگی در سالی که مزین به فرهنگ است موهبتی است که باید به عنوان یک باور اعتقادی و همگانی در زندگی احیا کنیم.

نیازآذری با بیان اینکه احیای وقف امروزه در جامعه بسیار حائز اهمیت است، بیان داشت: در سال های گذشته موضوع وقف کمرنگ شده و خیلی ها با موضوع وقف مبارزه می کنند بنابراین باید با فرهنگ سازی درست وقف را در جامعه احیا کنیم.

نیازآذری با بیان اینکه اداره اوقاف اداره ای پویا و کارکنان آن با انگیزه و اعتقاد کار می کنند،افزود: این امرنشات گرفته از مدیریت دلسوزانه و جدی است که انتظار داریم به ترویج فرهنگ قرآنی توجه شود.

وی احداث مجتمع فرهنگی و ورزشی اوقاف بابل را ضروری برشمرد و افزود: از احداث این مجتمع در بابل حمایت می کنیم.


۱۳۹۳/۴/۶ - ۱۰:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن