تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترین اعمال دوست داشتن در راه خدا و دشمنی در راه اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802743478




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخست وزیرلبنان:نیازی به اعلام وضعیت فوق العاده نیست،اوضاع امنیتی تحت کنترل است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نخست وزیرلبنان:نیازی به اعلام وضعیت فوق العاده نیست،اوضاع امنیتی تحت کنترل است بیروت – ایرنا - « تمام سلام» نخست وزیر لبنان با تاکید به اینکه « اوضاع امنیتی لبنان تحت کنترل و فضا برای تروریست های انتحاری تنگ شده است»، گفت: تابستان سال گذشته در مقایسه با امروز اوضاع امنیتی بسیاری خطرناک تر بود بنابر این اعلام وضعیت فوق العاده نخواهیم کرد.


به گزارش ایرنا، تمام سلام عصر پنجشنبه و در پایان جلسه 4 ساعت هیات دولت لبنان در کاخ نخست وزیری این کشور، در گفت وگو با خبرنگاران افزود: تصمیم گرفتیم دولت بر مبنای توافق به کار خود ادامه دهد و اجازه ندهیم تروریست ها به وحدت ملی و امنیت لبنان ضربه وارد کنند.
در این جلسه دولت که چهارمین جلسه آن در 32 روز گذشته بود که کرسی ریاست جمهوری لبنان خالی است، تنها « وائل ابوفاعور» وزیر بهداشت شرکت نکرد.
وی با قدردانی از نیروهای امنیتی و نظامی در مواجهه و مبارزه پیش دستانه و بازدارنده با تروریست های انتحاری و جنایتکار و ادای احترام به شهدای نیروهای امنیتی در انفجارهای تروریستی ضهر البیدر و الطیونه گفت که این نیروها با از خودگذشتگی در چند ماه گذشته ثبات و امنیت را در سراسر لبنان برقرار کرده و مانع تحقق اهداف شوم تروریست ها شده اند.

** حمایت دولت از نیروهای امنیتی و ارتش
نخست وزیر لبنان با تاکید بر حمایت دولت لبنان از نیروهای امنیتی و نظامی، هدف اصلی گروه های تروریستی را ضربه زدن به « وحدت ملی » و موفقیت های اخیر لبنان دانست و از ملت لبنان خواست تا با هوشیاری از وحدت ملی در کشور خود حفاظت و صیانت کنند.
تمام سلام با بیان اینکه « برنامه ها و تدابیر لازم امنیتی برای تامین امنیت لبنان هرگز متوقف نمی شود»، از رسانه ها خواست تا از بزرگنمایی تحولات امنیتی در لبنان خودداری و به اندازه حجم این تحولات آنها را منعکس کنند.
نخست وزیر لبنان بر حق رسانه ها در اطلاع رسانی آزادانه و با شفافیت تاکید کرد و گفت: برای مصلحت و منافع لبنان ، مردم ، نیروهای امنیتی و نظامی و خود رسانه ها نباید اطلاع رسانی و پوشش تحولات و حوادث حساس امنیتی خارج از چارچوب و مقررات باشد و اسرار منتشر شود.

** درخواست از رسانه ها
وی مبارزه با تروریست ها را اقدامی سخت و خطرناک خواند و تاکید کرد که این مبارزه باید بطور سری و محرمانه صورت بگیرد تا اطلاعات حساس و تعیین کننده به دست تروریست ها نیفتد و ما به نتایج دلخواه دست یابیم.
تمام سلام وضعیت کلی امنیت در لبنان را بجز حوادث چند روز گذشته ، با ثبات و مستمر دانست و تاکید کرد که برنامه های تروریست ها شکست خورده و به اهداف خود بویژه ایجاد فتنه و ضربه زدن به وحدت ملی در لبنان دست نیافته اند.
نخست وزیر لبنان، خالی ماندن کرسی ریاست جمهوری را برای دولت مصلحت ملی مشکل آفرین خواند و در عین حال گفت:هیات دولت مصوب کرد تا انتخاب رییس جمهوری بر مبنای توافق امور لبنان را به پیش ببرد و در این مرحله سخت چاره ای بجز این گزینه پیش روی ما قرار ندارد.

** اخذ ویزا قبل از ورود به لبنان اجباری نشد
وی در پاسخ به این سئوال که چرا هیات دولت در جلسه امروز اجباری شدن اخذ ویزا قبل از ورود به لبنان برای اتباع کشورهای عرب حوزه خلیج فارس را تصویب نکرد، گفت: ما باید تدابیر پیشگیرانه را تقویت کنم تا جلوی نفوذ تروریست ها را بگیریم اما اجباری شدن اخذ ویزا قبل از ورود به لبنان مشکل را حل نمی کند و مانع ورود تروریست ها به لبنان برای اجرای اقدامات تروریستی نمی شود زیرا از راه های مختلف به داخل لبنان منتقل می شوند.

** سازوکاردولت در دوران خالی بودن کرسی ریاست جمهوری
تمام سلام همچنین در پاسخ به سئوالی در باره برخورد دولت لبنان با مسائل اختلافی بین وزیران اظهار داشت : قرار شد مسائل اختلافی که قرار است در دستورکار دولت باشد 96 ساعت قبل در اختیار وزرا قرار بگیرد تا بعداز بررسی اعلام کنند موضوع در جلسه مطرح شود و یا اینکه به تاخیر بیفتد و اگر یک گروه سیاسی خواست خارج از دستور کار مسئله ای را در دولت مطرح کند از آنجا که پذیرش آن از وظایف رییس جمهوری است، قرار شد قبل از طرح موافقت وزیران اخذ شود.

** نیازی به اعلام وضعیت فوق العاده نیست
نخست وزیر لبنان در پاسخ به این سئوال، مردم احساس می کنند تروریست ها و شبکه های تروریستی زیادی در لبنان حاضر شده اند آیا اعلام وضعیت فوق العاده خواهد شد؟، گفت : تابستان گذشته نسبت به امروز شاهد حوادث امنیتی بسیار خطرناکتری بودیم و بنابراین وضعیت فوق العاده اعلام نخواهیم کرد.
وی افزود: معتقدیم با هوشیاری مردم و فعالیت گسترده دستگاه های امنیتی توان شکست تروریست های تکفیری و ناکام گذاشتن برنامه های تروریستی انتحاری آنها را داریم.

** امنیت مرزها
تمام سلام در باره اقدامات امنیتی در مرزها برای جلوگیری از نفوذ تروریست ها به داخل خاک لبنان اظهارداشت: اقدامات و تدابیر امنیتی در همه مناطق لبنان اتخاذ شده و اکنون توانایی دستیابی به اطلاعات را که به ما برای کشف باندهای تروریستی کمک می کند ، داریم و نیروهای امنیتی با هماهنگی عالی و در سطحی گسترده تلاش می کنند.
نخست وزیر لبنان خاطرنشان کرد که برای مبارزه با تروریسم ضرورت دارد با همه کشورها کاملا همکاری و اقدامات خود را با همه دستگاه های امنیتی در جهان هماهنگ کنیم.
نیروهای امنیتی لبنان امروز (پنجشنبه) هتل الرمادا (السفیر سابق) در منطقه الروشه بیروت را تفتیش و چند مظنون را بازداشت کردند.
نیروهای امنیت عمومی لبنان به فرماندهی ژنرال « عباس ابراهیم» با صدور بیانیه ای تاکید کرده اند که مبارزه با تروریست های تکفیری از هر کشوری که باشند، متوقف نخواهد شد و با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت.
منابع خبری گفته اند که تروریست های تکفیری انتحاری همچنان در مناطق الروشه و الحمراء بویژه هتل ها وجود دارند و نیروهای امنیتی لبنان در تعقیب آنها هستند.
اعضای یک باند تروریستی انتحاری سعودی که منابع خبری اعلام کردند از طریق ترکیه وارد بیروت شده اند و برای عملیات تروریستی در مناطق مختلف لبنان بویژه ضاحیه جنوبی بیروت آماده شده بودند، عصر دیروز چهارشنبه بدنبال عملیات برق آسای نیروهای امنیت عمومی لبنان متلاشی شد.
نیروهای امنیتی لبنان توانستند در برخی هتل های لبنان تعدادی از اعضای این باند را که بیشتر اتباع سعودی هستند ، بازداشت کنند.
نقطه مرکزی عملیات نیروهای امنیت عمومی لبنان هتل « دو روی» در منطقه الروشه بیروت ، چند متری سفارت عربستان سعودی و ساختمان سابق تلویزیون المستقبل وابسته به حزب جریان المستقبل به ریاست « سعد حریری» قرار دارد، بود.
در جریان عملیات نیروهای امنیت عمومی لبنان ، «عبدالرحمن الحمیقی» با منفجر کردن کمربند انفجاری به هلاکت رسید و « احمد عبدالرحمن السوینی» دیگر شهروند سعودی براثر انفجار زخمی و قبل از اینکه خود را از بالکن هتل به پایین پرتاب کند، بازداشت شد.
نیروهای امنیتی لبنان جمعه گذشته نیز یک تروریست انتحاری فرانسوی را که دارای اصالت جزایر کومور می باشد در هتل ناپلئون منطقه الحمراء بیروت بازداشت کردند و تحقیقات از او ادامه دارد.
یک تروریست انتحاری فرانسوی هم قبلا در فرودگاه بیروت بازداشت و تحویل مقامات پاریس شده است.
خاورم ** 1324

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




05/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن