تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترین اعمال دوست داشتن در راه خدا و دشمنی در راه اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819519766




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح مهارت آموزی همسران معتادان در اردبیل اجرا می شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > اردبیل احمدیان:
طرح مهارت آموزی همسران معتادان در اردبیل اجرا می شود
اردبیل – خبرگزاری مهر: مدیر کل بهزیستی استان اردبیل از اجرای طرح مهارت آموزی همسران معتادان و بهبود یافتگان اعتیاد استان خبر داد.



به گزارش خبرنگار مهر رویا احمدیان ظهر پنج شنبه در همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: در قالب این طرح همسران معتادان به مراکز فنی و حرفه ای استان معرفی شده و مهارت های مختلف را به صورت رایگان می آموزند. وی با تاکید به ضرورت حمایت خانواده از فرد معتاد اضافه کرد: به ویژه افراد بهبودیافته توان فعالیت فیزیکی بالا را نداشته و لازم است در تامین معیشت از حمایت همسران خود برخوردار شوند. احمدیان خانواده را اصلی ترین نهاد حمایتی خواند و افزود: باید زمینه ای فراهم شود تا آمار برگشت مجدد فرد به اعتیاد به صفر رسد. مدیر کل بهزیستی استان لازمه این مهم را مهارت آموزی خانواده ها دانست و بیان داشت: آموزش خانواده به منظور تربیت مناسب نسل آسیب پذیر یک ضرورت است. وی با بیان اینکه در حال حاضر نگاه مسئولان استانی به پدیده اعتیاد نگاه پیشگیرانه است، ادامه داد: رسانه ها، دانشگاه، مدرسه و خانواده می تواند در اجرای این سیاست نقش کلیدی داشته باشد. احمدیان تاکید کرد: اگر فرد آسیب دیده از تمامی جوانب حمایت شود امکان برگشت به وی به سمت آسیب کاهش خواهد یافت. وی با بیان اینکه امروز نگاه حمایتی جامعه از قشر آسیب دیده در حد مقبول نیست، افزود: به عنوان مثال شهروندان از اجاره منزل خود به یک معلول یا زن سرپرست خانوار خودداری می کنند. مدیر کل بهزیستی استان خواستار برنامه ریزی دستگاه های فرهنگی برای شکست چنین دیدگاهی شد و اضافه کرد: حمایت جامعه نقش قابل توجهی در کاهش دامنه آسیب دارد. نقش 49 درصدی جامعه در اعتیاد نیازمند دقت نظر است در این مراسم همچنین معاون سیاسی امنیتی استانداری اردبیل نقش فرد در اعتیاد را 51 درصد و نقش جامعه را 49 درصد خواند. طاهر شریفی با بیان اینکه این درصد بر اساس پژوهش های علمی است، تصریح کرد: البته رقم تاثیر گذاری جامعه در جوامع مختلف متفاوت است. وی این درصد را معقول خواند و توجه به آن را یکی از مهمترین مبناهای برنامه ریزی برای مبارزه با اعتیاد دانست. به گفته شریفی اعتیاد یک بیماری است و در شکل گیری آن تمامی آحاد جامعه از جمله مسئولان و خانواده ها نقش دارند. معاون سیاسی امنیتی استاندار معتقد است اگر این نقش پذیرفته شود مبارزه با اعتیاد مسئولیت تمامی افراد جامعه خواهد شد. وی اضافه کرد: در این میان نقش خانواده ها در درمان و حمایت فرد معتاد کلیدی است و بخش مهمی از برنامه ها باید در جهت مهارت آموزی خانواده ها متمایل شود.


۱۳۹۳/۴/۵ - ۱۴:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن