تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه به نماز ايستادى، با دل به خدا رو كن تا او نيز به تو رو كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814701810




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

میزبانی ارومیه با مشارکت کلیه دستگاههای اجرایی آذربایجان غربی به یادماندنی خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: سید مصطفوی در جلسه هماهنگی مسابقات قرآن دانش آموزان کشور: میزبانی ارومیه با مشارکت کلیه دستگاههای اجرایی آذربایجان غربی به یادماندنی خواهد شد خبرگزاری پانا: مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: با مشارکت کلیه دستگاههای اجرایی استان، میزبانی شهرستان ارومیه، برای مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان کشور به یادماندی خواهد شد.
۱۳۹۳ پنج شنبه ۵ تير ساعت 12:41



به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، "فریدون سید مصطفوی" در جلسه هماهنگی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان کشور که با حضور "علیرضا رادفر" معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی و تعدادی دستگاههای اجرایی استان در محل سالن جلسات معاونت سیاسی استانداری برگزار شد؛ با اشاره به برگزاری یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی کشور در مرداد ماه امسال، اظهار داشت: سی و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان برگزیده سراسر کشور از 12 تا 30 مردادماه در استان های خراسان رضوی به عنوان میزبان بخش نخست و آذربایجان غربی به عنوان میزبان بخش دوم برگزار خواهد شد.    
سید مصطفوی با اشاره به اهداف برگزاری این مسابقات خاطر نشان ساخت: تقویت ایمان و معرفت دینی دانش آموزان، پرورش روحیه تعقل، توسعه فرهنگ اسلامی و قرآنی در جامعه را از مهمترین اهداف این مسابقات عنوان کرد.
 
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: بخش نخست این مسابقات شامل تفسیر، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه، احکام و انشای نماز است که به میزبانی استان خراسان رضوی و شهر مشهد مقدس از 12 تا 20 مردادماه برگزار می شود.
 
وی ادامه داد: بخش مسابقات آوائی سی و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان کشور، برای دانش آموزان پسر در 4 رشته قرائت، حفظ، اذان و مداحی و برای دانش آموزان دختر در 2 رشته قرائت و حفظ به میزبانی استان آذربایجان غربی و شهرستان ارومیه برگزار می شود.
 
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی تصریح کرد: این دوره از مسابقات با نام مسابقات آوائی در محل دانشگاه ارومیه « پردیس نازلو » و به مدت 4 روز از تاریخ 22 مرداد تا 25 مرداد برای دانش آموزان پسر و از تاریخ 27 مرداد تا 30 مرداد برای دانش آموزان دختر به صورت جداگانه برگزار می شود.
 
سید مصطفوی ادامه داد: براساس برآورد آماری شرکت کنندگان، تعداد 1386 دانش آموز در این مسابقات شرکت می کنند که از این تعداد 891 دانش آموز پسر در 4 رشته و 6 پایه و 495  دانش آموز دختر در 2 رشته و 6 پایه از 33 استان کشور خواهد بود.
 
سید مصطفوی اظهار کرد: طی این مسابقات 20 هزار نفر به عنوان میهمانان ویژه، داوران، عوامل وزارتی،عوامل استانی و ... حضور خواهند داشت.
 
وی با بیان اینکه 50 خوابگاه 18 نفری برای دانش آموزان شرکت کننده در این مسابقات کشوری در نظر گرفته شده است؛ اضافه کرد: محل برگزاری آزمون های کتبی در یک سالن 200نفری، محل آزمون شفاهی در 12 سالن 50 نفری و برنامه افتتاحیه و اختتامیه در سالنی با گنجایش 1100 تا 1200 نفر برگزار خواهد شد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ایجاد حال و هوای قرآنی در طول اجرای مسابقات قرآن دانش آموزان کشور به میزبانی شهر ارومیه نیازمند همکاری تمامی نهادها و دستگاههای اجرایی است.
 
سید مصطفوی خاطر نشان ساخت: به طور حتم مجموعه آموزش و پرورش استان از این دانش آموزان استقبال ویژه ای کرده و برای آنان برنامه های متنوعی برگزار می کند تا جایگاه قرآن در مکتب اسلام به زیبایی نشان داده شود.
 
وی برگزاری راهپیمایی قرآنی در مسیر میدان انقلاب تا مسجد امام علی(ع) با حضور فعالان قرآنی استان را از جمله ویژه برنامه های این مسابقات عنوان کرد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اذعان داشت: 48 مدرسه ویژه قرآنی ، 172 مدرسه با فعالیت فوق برنامه قرآنی و 13 دارالقرآن در مجموعه آموزش و پرورش استان فعلیت می کنند.
 
گفتنی در ادامه این جلسه در خصوص نحوه همکاری دستگاههای مختلف استان در برگزاری هرچه با شکوه تر این مسابقات گفتگو و بحث شد.
   











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن