تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس كار نيكى انجام دهد ده برابر آن پاداش دارد و از جمله آنها سه روز روزه در هر ماه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819244126




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمار معتادان قم از متوسط کشوري پائين‌تر است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ تير ۱۳۹۳ (۱۱:۲ق.ظ)
مديرکل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري قم: آمار معتادان قم از متوسط کشوري پائين‌تر است مديرکل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري قم با بيان اينکه جمعيت معتادان قم طبق آمار 30 هزار نفر تخمين زده مي‌شود، گفت: آمار معتادان قم از متوسط کشوري پائين‌تر است.
به گزارش خبرگزاري موج، ابراهيم حاجي مظفري در نشست خبري با اصحاب رسانه قم که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در ساختمان استانداري قم برگزار شد، گفت: طبق آمارهاي اعلام شده 2.6 درصد از جمعيت کل کشور را معتادين به خود اختصاص داده‌اند که نزديک به يک ميليون و 350 هزار نفر هستند.
وي با بيان اينکه جمعيت معتادين قم طبق اين آمار 30 هزار نفر تخمين زده مي‌شود گفت: آمار معتادين قم از متوسط کشوري پائين‌تر است.
مديرکل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري قم خاطرنشان کرد: در زمينه درمان اعتياد اقدامات خوبي صورت گرفته است از جمله اين اقدامات ايجاد 80 مجموعه درماني ترک اعتياد و 9 کمپ ترک اعتياد است.
وي در ادامه افزود: با توجه به اينکه درصدي از معتادين موجود جزء معتادين پر خطر محسوب مي‌شوند، سه مرکز آسيب‌شناسي در استان قم در راستاي شناسايي و رسيدگي به معتادان پرخطر ‌راه‌اندازي شده است.
حاجي مظفري با بيان اينکه قربانيان واقعي اين موضوع جوانان و خانواده‌ها هستند، تصريح کرد: مافياي مواد مخدر که پشت تمام اين جريانات قرار دارد درصدد سوق دادن جوانان از مواد مخدر سنتي به صنعتي است چراکه تخريب جسمي، رواني و اجتماعي اين مواد بسيار بيشتر از مواد مخدر سنتي مانند ترياک است.
وي با بيان اينکه معتادان هزينه‌هاي هنگفتي صرف اعتياد خود کرده و اين مسئله ضربات سنگيني به اقتصاد کشور وارد مي‌کند، اظهار کرد: حتي يک نفر معتاد در جامعه نيز تبعات اجتماعي و خانوادگي زيادي به جامعه وارد مي‌کند.
مديرکل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري قم گفت: ريشه بسياري از آسيب‌هاي اجتماعي از اعتياد آغاز مي‌شود و آب وجود اينکه نيروي انتظامي،‌ قوه قضائيه و نهادهاي ديگر در سطح کشور اقداماتي در راستاي مبارزه با مواد مخدر و اعتياد انجام داده و مي‌دهند اما دست‌هاي پشت پرده هر روز دسيسه‌ها و توطئه‌هاي جديدي براي رسيدن به اهداف سياسي و اقتصادي خود انجام مي‌دهند.
وي همچنين اظهار کرد: اخيرا اعتياد در ميان خانم‌ها رشد داشته است که البته براي افزايش اين معضل در ميان بانوان به صورت مستقيم وارد عمل نشده‌اند بلکه با استفاده از علايق آنها اعتياد را در ميان زنان رواج داده‌اند.
حاجي مظفري در پايان از تهيه نقشه راه مبارزه با اعتياد خبر داد و گفت: سازمان بهزيستي اقدامات خوبي در راستاي پيشگيري از اعتياد انجام داده است به طوري که در سال گذشته نزديک به 250 هزار نفر در حوزه پيشگيري زيرپوشش بهزيستي قرار گرفتند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن