تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بركت در مال كسى است كه زكات بپردازد، به مؤمنان مدد و يارى رساند و به خويشاوندان كمك نما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806915175




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشارکت کم مردم لیبی در انتخابات مجلس


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مشارکت کم مردم لیبی در انتخابات مجلس تهران - ایرنا - انتخابات مجلس لیبی با حضور کمتر از نیمی از واجدان شرایط دیروز در حالی برگزار شد که شهرهای مختلف این کشور درگیر خشونت و ناامنی بود.


به گزارش خبرگزاری ˈرویترزˈ از ˈبنغازیˈ و ˈطرابلسˈ، حدود یک میلیون و 500 هزار نفر از مردم لیبی برای شرکت در انتخابات دیروز مجلس این کشور ثبت نام کرده بودند، در حالیکه کمیسیون انتخابات لیبی از شرکت 630 هزار نفر از در این انتخابات خبر داده است.
بر اساس این گزارش، در انتخابات ژوئیه سال 2012 لیبی ، دو میلیون و 800 نفر از مردم این کشور شرکت کردند که اولین انتخابات سراسری آزاد پس از 40 سال در لیبی بود.
در حالیکه دوربین شبکه های خبری در حوزه های رای گیری بیشتر شهرهای این کشور حوزه های نسبتا خالی را نشان می داد، بعضی از حوزه های رای گیری به دلیل مشکلات امنیتی در شهرهای ˈدرنهˈ و ˈالکفرهˈ در شرق لیبی و ˈسبهاˈ به عنوان مهم ترین شهر جنوبی این کشور، اصلا باز نشد.
ˈعماد السیدˈ رییس کمیسیون انتخابات لیبی گفت: در نتیجه دست کم 50 کرسی از مجموع 200 کرسی مجلس لیبی همچنان خالی خواهد ماند.
تصمیم برای برگزاری انتخابات ماه گذشته در لیبی به عنوان راهی برای ارتقای قدرت دولت مرکزی گرفته شد، پس از انکه ژنرال ˈخلیفه حفترˈ در شرق لیبی مبارزات خود را با شبه نظامیان آغاز کرد.
خشونت های فراوان در لیبی مهم ترین دلیل مشارکت کم مردم این کشور در انتخابات مجلس عنوان شده است. یک مقام امنیتی لیبی گفت که مردان مسلح دیروز ˈسلوا بوقعیقیصˈ وکیل و فعال حقوق بشر برجسته در شهر بنغازی را کشته اند که در برگزاری تظاهرات اعتراضی علیه ˈمعمر قذافیˈ دیکتاتور برکنار شده این کشور، نقش عمده ای داشت.
به گفته این مقام امنیتی، افراد مسلح وارد خانه او شده و بوقعیقیص را در منزلش به قتل رساندند.
پزشکان بنغازی تایید کردند که در حادثه جداگانه دیگری دست کم چهار نفر در درگیری های سنگین بین شبه نظامیان و نیروهای دولت در این شهر جان باخته اند.
با وجود درگیری های گسترده، حوزه های رای گیری در شهر بنغازی گشوده شد، در حالیکه نیروهای مسلح به سوی مقر نیروهای امنیتی آتش گشودند و در این درگیری نیز چهار نفر کشته و 30 نفر زخمی شدند.
مقامات برگزار کننده انتخابات لیبی، قوانین ثبت نام را سخت گیرانه کرده و از رای دهنده ها خواسته بودند که ˈکد هویت ملیˈ خود را نشان دهند، در حالیکه بسیاری از مردم لیبی به دلیل فقدان خدمات ملی، این شماره را در اختیار ندارند.
انتخابات دیروز مجلس لیبی در حالی برگزار شد که افکار عمومی نسبت به تکرار تجربه ˈکنگره ملیˈ در داخل پارلمان جدید و تکرار دودستگی و کشمکش بین فراکسیون های مختلف نگران است، زیرا همین کشمکش ها کار کنگره ملی را فلج کرده بود. پارلمان جدید لیبی علاوه بر مسوولیت قانون گذاری، باید نخست وزیر جدید را هم انتخاب کند و در باره چگونگی انتخاب رییس جمهوری هم تصمیم بگیرد.
یکهزار و 600 نامزد برای کسب 200 کرسی پارلمان لیبی وارد عرصه انتخابات شده بودند. مجلس نمایندگان که بر اساس نتایج این انتخابات تشکیل می شود، جایگزین کنگره ملی لیبی می شود. نیمی از نمایندگان از منطقه غربی ، 60 نماینده از منطقه شرقی و 40 نماینده هم مربوط به مناطق جنوبی لیبی هستند.
طی بیش از یک سال گذشته حضور افراد مسلح در شهرهای مختلف لیبی به یک کابوس بزرگ برای مردم و مقام های این کشور تبدیل شده است.
برخی گروه های مسلح که در جریان سرنگونی نظام معمر القذافی حضور داشتند، به همراه برخی گروه های مسلح افراطی طی این مدت برای به کرسی نشاندن خواسته های خود بارها هدف حمله قرار دادند، به همین دلیل مقابله با گروه های مسلح یکی از مهم ترین چالش های پیش روی مقام های آینده لیبی است.
اروپام**9157**1651

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




05/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن