تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هنگام بى نيازى شكر مى گزارد و منافق هرگاه بى نياز شود طغيان مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802721669




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تغییرنگرش جهانی به تیم ملی فوتبال ایران/ محبوب یا نامحبوب؟


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جام جهانی 2014؛ تغییرنگرش جهانی به تیم ملی فوتبال ایران/ محبوب یا نامحبوب؟ تهران-ایرنا- پیش از شروع بازی های تیم ملی ایران در رقابت های جام جهانی 2014 یکی از شرکت های تحقیقاتی در نظرسنجی از 19 کشور جهان، ایران را یکی از نامحبوب ترین های این رقابتها معرفی کرده بود.


این نظرسنجی را شرکت YouGovبا همکاری Upshot انجام داد و در آن مردم در پاسخ به سوالی تیم های محبوب و نامحبوب خود را ذکر کرده بودند . نام ایران در ردیف نامحبوب ترین ها بود!
«دیپلماسی ورزش» ابزاری نوظهور است که با توجه به دامنه و عمق نفوذ آن و میزان اثرگذاری آن بر مخاطبان که از طیف های گوناگون تشکیل شده اند، این روزها در عرصه های جهانی از اهمیت روزافزونی برخوردار شده است.
موسم جام جهانی علاوه بر اینکه مخاطبان تمام قاره های دنیا را به سمت خود جذب کرده است بدون تردید عملکرد تیم های مختلف جهان هم از نگاه تیزبین دولتمردان این چهار قاره پنهان نخواهد ماند و چه بسا در مسیر سرنوشت کشورها ودر تقویت مناسبات جهانی بین ملت ها و دولت ها تاثیر گذار خواهد بود.
به طور یقین ارائه بازی بسیار زیبا از نظر تکنیک و تاکتیک ، رفتار حرفه ای و اخلاقی نمایندگان تیم های ملی جهان هم، در فراز و فرود چهره کشورهای حاضر در جام جهانی از نگاه افکار عمومی دور نخواهد ماند.
ورزش به دلیل جذابیتی که بین ملت ها دارد ، فرصت تعامل با فرهنگ های دیگر ملل را تسهیل کرده و زمینه را جهت تفاهم و ارتباط بیشتر فراهم می سازد. از این منظر در دنیای امروز به دیپلماسی عمومی بویژه در امر ورزش توجه زیادی می شود و به تبع آن حضور ورزشکاران در مسابقات جهانی مانند جام جهانی فوتبال و بازی های المپیک دوچندان نمایان می شود.
رقابت های جام جهانی 2014 هم که چندروزی آغاز شده است ،افکار عمومی جهان را با خود همراه کرده و آنها با رصد کردن این رویداد بین المللی به تحلیل و تفسیرمی پردازند و از این منظر تیم ملی ایران هم مانند دیگر تیم ها حاضر دراین رقابت از نگاه افکار عمومی جهان پنهان نماند.
تحلیل و پیش بینی های مفسران ، کارشناسان و مردم جهان که قبل از آغاز بازی ها بویژه بازی ایران با دو رقیب قدرتمند خود، حکایت از ارائه بازی ضعیف از سوی ایران داشت، اما با پشت سر گذاشتن دیدار تیم ملی فوتبال ایران با نیجریه و سپس ارائه بازی بسیار دیدنی و جوانمردانه با آرژانتین در چارچوب مرحله گروهی رقابت های جام جهای 2014 برزیل ودر کمتر از چند دقیقه پس از اتمام بازی، ناگهان نگاه ها به سمت ایران تغییریافت.
روزنامه تلگراف انگلیس با گذشت چندروز از بازی ایران و آرژانتین امروز چهارشنبه در گزارشی تحت عنوان ˈچگونه تیم ملی چهره ایران را تغییر داده استˈ نوشت:عملکرد تیم ملی ایران تا این سطح قابل پیش بینی و در حد انتظارات ما نبود!
این روزنامه در ادامه نوشت: این تیم تحت نظارت کی روش از سال 2011 برای ایران دور ازذهن نبود . این تیم اکنون برترین تیم آسیا است.
نیویورک تایمز هم گزارش داده بود که ˈتیم ملی فوتبال ایران خوش درخشید ،دژاگه غوغا کردˈ.
این روزنامه نوشت: آرژانتین باید بازی خود را بهتر کندˈ.
ˈمهمت شول ˈمفسر فوتبال تلویزیون آلمان هم طی گزارشی عملکرد شجاعانه ایران را در مقابل فوتبال آرژانتین تحسین کرد و گفته که هر چند تیم ملی آرژانتین تیم خوبی بوده است اما در مصاف با تیم ملی ایران خوب بازی نکرد.
این مفسرورزشی آلمانی همچنین تحتˈ تاثیر بازی ایرانˈ قرار گرفته است.
لیونل مسی هم پس از پیروزی یک بر صفر تیمش برابر ایران در رقابت های جام جهانی 2014 برزیل در بین رسانه های مستقر در جام جهانی گفته بود:
کسب پیروزی برابر ایران برای ما اهمیت زیادی داشت! و باعث شد به راحتی از گروهمان صعود کنیم. حالا با آرامش بیشتری می توانیم به بازی بعدی مان برابر نیجریه فکر کنیم.
خوشبختانه بازیکنان تیم ملی با نمایش بازی های جوانمردانه و زیبا توانسته اند ارتباط خوبی با تماشاگران برقرار کنند وبا حضور در جام جهانی و با رعایت اخلاق ورزشی در راستای تقویت دیپلماسی ورزشی، توانستند در افکار عمومی جهان نگرشی متفاوت ایجاد کنند و نگاه آنها را به فوتبال ایران از حاشیه به متن بیاورند.
حال این پرسش مطرح می شود که آیا تیم ملی جمهوری اسلامی ایران همچنان یکی از نامحبوب ترین تیم هاست است ؟!
گزارش از گلی سفیدزاده
ورزشی**9250

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن