تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820290890




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بعد از Occupy Wall Street اکنون Occupy Google! + فیلم


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: بعد از Occupy Wall Street اکنون Occupy Google! + فیلم
آیا عصر دیجیتال طلیعه دار آزادی اجتماعی و سیاسی انسان آن هم در دوره ای است که اینترنت قابلیت و توانایی رها سازی و آزادی انسان را دارد؟ یا آنکه در حال به وجود آوردن سیستمی در همه جا حاضر برای کنترل و رصد کردن کاربران است؟ در حال حاضر هر دو مسیر وجود دارد و قابل پیگیری است. نوع رفتار و عمل ما است که تعیین خواهد کرد که به کجا خواهیم رسید...
کد خبر: ۴۱۰۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰ - 25 June 2014



بعد از Occupy Wall Street اکنون Occupy Google! + فیلم
آیا عصر دیجیتال طلیعه دار آزادی اجتماعی و سیاسی انسان آن هم در دوره ای است که اینترنت قابلیت و توانایی رها سازی و آزادی انسان را دارد؟ یا آنکه در حال به وجود آوردن سیستمی در همه جا حاضر برای کنترل و رصد کردن کاربران است؟ در حال حاضر هر دو مسیر وجود دارد و قابل پیگیری است. نوع رفتار و عمل ما است که تعیین خواهد کرد که به کجا خواهیم رسید... به گزارش «تابناک» این جملات Glen Greenwald حقوق دان و روزنامه نگار برجسته آمریکایی است که وب سایت Foreign Policy نام وی را به عنوان 100 متفکر برجسته جهان در سال 2013 مطرح کرد و در سال 2009 جایزه روزنامه نگار مستقل را از Izzy Award دریافت نمود. Greenwald بیش از همه در سال 2013 و به دلیل انتشار گزارشات اش در روزنامه گاردین در رابطه با جاسوسی گسترده آمریکا و انگلیس و بر اساس مستندات افشا شده از سوی ادوارد اسنودن در سراسر جهان شناخته شد. حال وی به عنوان یکی از سردمداران حرکتی بزرگ در عصر دیجیتال با عنوان Net Neutrality یا بی طرفی اینترنت شناخته میشود. اما Net Neutrality یا بی طرفی اینترنتی چیست؟ بی طرفی اینترنتی یا آنگونه که با عناوینی همچون Network Neutrality یا Internet Neutrality شناخته میشود بر این اصل اساسی استوار است که دولتها و خدمات دهندگان اینترنت باید با تمامی داده ها بر روی اینترنت به شکل عادلانه و بدون تبعیض بر خورد کنند. این عدم تبعیض هم در خصوص کاربران، هم در خصوص محتوی، App ها و پلتفرم ها است:
بعد از Occupy Wall Street اکنون Occupy Google! + فیلم
این اصطلاح در ابتدا توسط Tim Wu استاد حقوق رسانه در دانشگاه کلمبیا در سال 2003 ابداع و اختراع شد. طرفداران این حرکت بی طرفی اینترنتی را یکی از ملزومات اصلی اینترنت آزاد میدانند که منجر به آزادی ارتباطات و بدون مداخله گروه های ثانوی یا ثالث است. در مقابل Close Internet مبتنی بر مداخله دولتها و شرکتها به نفع خود یا گروه های وابسته به خود در اینترنت است. اینترنت بسته همچنین مبتنی بر ایجاد محدودیت بر سر ارتباطات آزاد و دستکاری محتوی از سوی شرکتها و دولت ها یا در بدترین حالت ممکن آن جاسوسی از کاربران است. در مقابل اما منتقدان این اصطلاح و حرکت بر این باور هستند که مداخله دولتها و شرکت های خدمات رسان اینترنت به ویژه در راستای تضمین کیفیت اینترنت هم در محتوی و هم در نوع خدمت لازم و حتی از سوی کاربران خوشایند است. این مباحثات هنوز هم در جریان است و طرفداران و مخالفان این مفهوم همچنان پیرامون استدلالات خود مستندات ارائه میکنند. اکنون: Occupy Google... اما صرف نظر از این گفتگو و مباحثه، اکنون تعدادی از طرفداران Net Neutrality جنبشی را به راه انداخته اند که به تاسی از جنبش Occupy Wall Street نام آن را Occupy Google گذاشته اند. روز گذشته تعدادی از طرفداران این جنبش – که شاید احتمالا طی روزهای آتی بیشتر در رابطه با آنها بخوانیم – با تجمع در برابر مقر اصلی شرکت گوگل در Mountain View اعتراض خود را به مداخله شرکتهای بزرگ در راستای نقض بی طرفی اینترنتی نشان دادند:
بعد از Occupy Wall Street اکنون Occupy Google! + فیلم
این معترضان که همگی لباسهای یک رنگ آبی پوشیده بودند سرودهایی در حمایت از آزادی اینترنت در سراسر جهان میخوانند و پلیس Mountain View که در صحنه حضور داشت تنها به در کنترل گرفتن اوضاع بسنده کرد:
بعد از Occupy Wall Street اکنون Occupy Google! + فیلم
این گروه در وب سایتی که به همین منظور راه اندازی کرده اند نوشته اند: ما اینجا جمع شده ایم تا از گوگل و تمامی کارمندان این شرکت در سراسر جهان بخواهیم که به پا خیزند و در اره مبارزه در راه یک اینترنت آزاد و بی طرف به ما بپیوندند:
بعد از Occupy Wall Street اکنون Occupy Google! + فیلم
در این وب سایت (لینک وب سایت در اینجا) همه طرفداران Net Neutrality از سراسر جهان میتوانند پتیشن این گروه را امضا کرده و به آنها بپیوندند.








لینک









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن