تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819229767




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حذف آزمون از تیم ملی فوتبال تا میزبانی مسابقات آسیایی کشتی آلیش/ ورزش گلستان در خرداد با اخبار خوش به پایان رسید


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > گلستان مهر بررسی می کند/
حذف آزمون از تیم ملی فوتبال تا میزبانی مسابقات آسیایی کشتی آلیش/ ورزش گلستان در خرداد با اخبار خوش به پایان رسید
گرگان – خبرگزاری مهر: در آخرین ماه از نخستین فصل سال 93 ورزش استان روزهای کم خبرتری را سپری کرد، به طوری که حذف سردار آزمون از تیم ملی فوتبال، میزبانی مسابقات آلیش و قهرمانی ملی پوش کاراته به عنوان مهم ترین رویداد ورزشی در استان گلستان در خردادماه محسوب می شود.



به گزارش خبرنگار مهر، ورزش گلستان در خردادماه همانگونه که با میزبانی توام با قهرمانی مسابقات آسیایی آلیش پرخبر آغاز شد با درخشش کاراته کای خود در مسابقات جهانی با اخبار خوش به پایان رسید. در این میان ورزشکارانی بوده اند که برای نخستین بار پیراهن تیم ملی را می پوشند و یکی از مربیان گلستانی به عنوان مربی تیم ملی کویت انتخاب شد. البته در این ماه که به فصل امتحانات معروف است موجب شده تا مسابقات ورزشی کمتری در سطح کشور شاهد باشیم و به تبع آن استان گلستان هم در تعطیلی یک ماهه به سر می برد. در ادامه نگاهی می اندازیم به مهم ترین اتفاقات ورزشی استان گلستان در خرداد ماه 1393. آلیش؛ میزبانی آبرومندانه گلستان و قهرمانی ایران میزبانی استان گلستان از پنجمین دوره رقابت های آسیایی کشتی آلیش با قهرمانی تیم های ملی مردان و زنان کشورمان به پایان رسید. این مسابقات در هفته اول خردادماه در شهرستان گنبدکاووس برگزار شد و تیم مردان کشورمان با کسب 52 و تیم بانوان با کسب 78 امتیاز مقتدرانه عنوان قهرمانی را از آن خود کردند. در این میان یک کشتی گیر گلستانی موفق شد عنوان نخست وزن 80 کیلوگرم را به دت آورد. ورزشکاری کم نان و نشان به نام "یعقوب کر" از گنبدکاووس در نخستین روز مسابقات با شکست رقبایش صاحب گردن آویز طلا شد. اما نکته مهم تر میزبانی آبرومندانه گلستانی ها از این رویداد آسیایی بود به طوری که تمامی مسئولان آسیایی و کشوری از میزبانی گنبدی ها تشکر کردند. فوتبال؛ از خط خوردن سردار تا ناکامی سرخپوشان پرحاشیه ترین ورزش کشور در ماه خرداد برای گلستانی ها با دو خبر ناراحت کننده همراه بود. ابتدا خبر خط خوردن "سردار آزمون" پدیده گنبدی فوتبال کشورمان از فهرست نهایی ملی پوشان برای رقابت های جام جهانی برزیل موجب ناراحتی فوتبالدوستان گلستانی شد.  

  فوتبالیست 19 ساله گلستانی با نظر کادرفنی تیم ملی شانس حضور در بالاترین سطح فوتبال جهان را از دست داد و از آن روز به عنوان "بدترین روز زندگی" اش نام برد. دومین خبر ناراحت کننده به ناکامی تیم "سرخپوشان" گرگان در صعود به رقابت های لیگ برتر محسوب می شود. تیم نوجوانان سرخپوشان که مدیریت آن بر عهده "مجید دزیانی" است در رقابت 3 روزه با تیم های دیگر ناکام ماند و از صعود به لیگ برتر بازماند. کاراته؛ سنچولی با مدال طلا برگشت در حالی که خردادماه به آخرین روز خود رسیده بود خبر قهرمانی یک ورزشکار گلستانی موجب خوشحالی اهالی ورزش استان شد. "ایمان سنچولی" اهل شهرستان گالیکش در رقابت های لیگ جهانی کاراته وات در کشور اندونزی و در وزن به اضافه 80 کیلوگرم با اقتدار حریفان را یکی پس از دیگری از میان برداشت و بر سکوی نخست وزن خود ایستاد.  

  از سنچولی به عنوان یکی از اعضای اصلی تیم ملی کاراته در بخش کومیته برای شرکت در بازی های آسیایی کره جنوبی نام برده می شود. والیبال؛ درخشش متوالی برای ملی پوش گنبدی "فرهاد قائمی" از جمله شاخص ترین چهره های ورزشی استان گلستان به حساب می آید. جوان 25 ساله گنبدی که چندسالی می شود به عضویت تیم ملی درآمده با ارائه بازی های درخشان یکی از ارکان موفقیت تیم ملی محسوب می شود. درخشش فرهاد در رقابت های لیگ جهانی والیبال که هم اکنون در حال برگزاری است یکی از عوامل نتایج شگفت انگیز والیبال کشورمان بوده است. طبق آخرین آمار ارائه شده قائمی در صدر بهترین دریافت کنندگان این مسابقات ایستاده است.  

  تکواندو؛ دختر رکورددار ملی پوش شد از ورزش رزمی تکواندو در گلستان بالاخره یک خبر خوش را شاهد بودیم. دعوت شدن تکواندوکار جوان گلستانی به اردوی تیم ملی "پومسه" در سومین دهه از سومین ماه سال اتفاق خوشایندی را برای این رشته ورزشی رقم زد.  

  "فاطمه کلاسنگیانی" که در بخش "هان مادانگ" رکورد کشور را در اختیار دارد و به عنوان پرافتخارترین دختر گلستانی تکواندو شناخته می شود. شمشیربازی؛ مربی گلستانی در راه تیم ملی کویت شمشیربازی از جمله رشته های محروم استان گلستان است و از همین رو زمانی که موفقیت یک شمشیرباز گلستانی را می شنویم برای مان جالب توجه است. "حامد ثنایی" را می شود موفق ترین ورزشکار رشته شمشیربازی در گلستان قلمداد کرد. ثنایی که مربی گری تیم استان را در رقابت های لیگ کشوری بر عهده داشته اکنون پیشنهاد مربی گری از کشور "کویت" دریافت کرده و به آن پاسخ مثبت داده است. حضور یک مربی گلستانی در تیم ملی کشور کویت می تواند یک موفقیت جدید برای ورزش استان باشد. گلف؛ دو اتفاق مثبت در ورزش نوپا ورزش نوپای گلف در استان در روزهای پایانی خرداد شاهد دو موفقیت بوده است؛ نخست کسب عنوان سومی تیم اعزامی گلستان به رقابت های کشوری بالای 30 سال و دوم دعوت شدن بانوی گلستانی به اردوی تیم ملی. تیم 3 نفره استان در بین 8 تیم مسابقات کشوری بر سکوی سوم ایستاد اما خبر خوشحال کننده تر به دعوت شدن "سیما جمال" به اردوی تیم ملی گلف بانوان برمی گردد. جمال برای نخستین بار به اردوی تیم ملی بانوان دعوت شده است. هاکی؛ نقش پررنگ هاکی باز گلستانی در قهرمانی تیم ملی "نوید طاهری راد" که پای ثابت تیم ملی هاکی است بار دیگر پایه گذار موفقیت برای تیم ملی کشورمان بود. تیم ملی هاکی که بدون شک سطح آن فراتر از آسیاست همواره با کسب عنوان قهرمانی از مسابقات آسیایی باز می گردد. طاهری راد به عنوان تنها نماینده هاکی استان این بار کمک بزرگی به قهرمانی آسان تیم ملی در رقابت های آسیایی مالزی کرده است. وی با زدن 10 گل از مجموع 57 گل بار دیگر قدرت گلزنی خود را به اثبات رسانید. دوچرخه سواری؛ رکابزن گلستانی صدرنشین لیگ یک گلستان میزبان اولین مرحله لیگ دسته یک دوچرخه سواری کشور بود. این مسابقات به مدت دو روز در بخش های "تایم تریل انفرادی" به مسافت 16 کیلومتر و "رفت و برگشت جاده ای" به مسافت 100 کیلومتر برگزار شد که در یکی از این بخش ها رکابزن گلستانی به عنوان نفر نخست از خط پایان گذشت. "یاسر قزلسفلو" در قالب تیم محیط زیست گلستان عنوان نخست بخش جاده را به دست آورد. از گلستان 3 تیم در این مسابقات حضور داشت. به گزارش خبرنگار مهر، مواردی که ذکر شد بخش بزرگی از موفقیت های مهم ورزشکاران و تیم های ورزشی استان گلستان در رقابت های ملی و بین المللی بوده که در خرداد ماه سال جاری رقم خورده است. در ماه های آینده نیز سعی می کنیم عملکرد ورزش استان را مورد بررسی قرار دهیم. امیدواریم در ماه تیر شاهد درخشش بیشتری از نمایندگان استان در آوردگاه های ملی و بین المللی باشیم.












۱۳۹۳/۴/۴ - ۱۴:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن