تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 4 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801857826




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازي بوسني براي ايران فينال جام جهاني است!


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ تير ۱۳۹۳ (۱۴:۵ب.ظ)
کي‌روش: بازي بوسني براي ايران فينال جام جهاني است! سرمربي تيم ملي فوتبال ايران معتقد است ديدار امروز تيم ملي کشورمان برابر بوسني يک فينال در جام جهاني است.
به گزارش خبرگزاري موج، تيم ملي فوتبال ايران در آخرين ديدار خود در مرحله گروهي جام جهاني با بوسني و هرزگوين ديدار مي‌کند. کارلوس کي‌روش در نشست خبري پيش از اين ديدار حاضر و پاسخگوي سوالات خبرنگاران شد.
کي‌روش ابتدا به زبان فارسي به خبرنگاران سلام کرد و درباره بازي تيم ملي گفت: برابر بوسني بازي بسيار مهمي داريم و البته انتظاراتي هم از اين بازي داريم. همان طور که همه مي‌دانيد، هنوز اين بخت را داريم که به مرحله بعد صعود کنيم. به اين مسئله فکر مي‌کنيم که بتوانيم بهترين عملکرد ممکن را برابر تيم بسيار خوب بوسني داشته باشيم. من براي آن‌ها متاسفم که از دور رقابت‌ها حذف شدند اما مي‌دانم که بهترين عملکردشان را در ديدار آخر ارائه خواهند داد.
سرمربي تيم ملي در پاسخ به اين سوال که آيا با توجه به اينکه ايران به سه امتياز بازي نياز دارد تغييري در تاکتيکي تيمي ايران به وجود خواهد آمد گفت: چيزي که براي ما خيلي مهم است اين است که بازي را نبازيم اما واقع‌بين هم باشيم. ما بايد بدانيم که چه تيمي هستيم، کجا بازي مي‌کنيم و با چه تيمي روبه‌رو مي‌شويم. ما برابر تيمي به ميدان مي‌رويم که تعداد زيادي بازيکن با تجارب بين‌المللي در اين تيم حضور دارند. ايران در دو بازي گذشته خود واقع‌بينانه بازي کرد و در عين حال فرصت‌هايي هم داشت که بتواند بازي را ببرد. خصوصا اين مسئله در ديدار برابر آرژانتين بيشتر به چشم آمد. وقتي برابر تيمي بازي مي‌کنيم که بهترين بازيکن جهان را در اختيار دارد و داور هم کار خودش را انجام نمي‌دهد سخت است که بتوانيم نتيجه بازي را تغيير دهيم.
وي ادامه داد: ما روش‌مان را عوض نخواهيم کرد. مي‌دانيم که بوسني در بازي‌هاي قبلي خود عملکرد خوبي داشته است. بايد برابر اين تيم خودمان باشيم و همين مسئله کافي است. ما در سيستم‌مان سه مهاجم داريم و اگر لازم باشد از مدافعان نيز استفاده خواهيم کرد. مهم‌ترين مسئله اين است که متواضع باشيم و اجازه دهيم بازيکنان کار خودشان را انجام دهند. قبلا هم گفته‌ام که بهترين بازيکن ايران روحيه تيمي است.
سرمربي تيم ملي در پاسخ به اين سوال که با توجه به اينکه در ورزشگاهي که تيم ما بازي مي‌کند گل‌هاي زيادي به ثمر رسيده آيا احتمال دارد که براي ايران خوش‌شانسي بياورد، اظهار کرد: فکر اين نيستيم که چند گل به ثمر برسانيم. واقعا اميدوارم که اين اتفاق رخ دهد. اگر خوب بازي کنيم شانس صعود داريم. تيم بايد اول تمرکزش را روي عملکردش بگذارد سپس گل از راه مي‌رسد. اتفاقي که اگر عملکرد خوب نباشد، قطعا رخ نخواهد داد. نبايد توجه‌مان به نتيجه باشد چرا که در اين صورت تمرکز ما از دست خواهد رفت. اميدوارم تمام بازيکنان همانند ديدار با آرژانتين بتوانند عملکرد خوبي به نمايش بگذارند.
کي‌روش در ادامه صحبت‌هايش بار ديگر به انتقاد از داور صربستاني پرداخت و گفت: مطمئن باشيد اگر داور خوبي قضاوت ديدار ايران و آرژانتين را بر عهده داشت الان ما 4 امتيازي بوديم نه آرژانتين. اين اتفاق در مورد بوسني هم صدق مي‌کند. آن‌ها هم در صورت عملکرد درست داور 4 امتيازي بودند. اميدوارم دو تيم بازي خوبي انجام بدهند و داوري در سطح جام جهاني بازي را قضاوت کند. مي‌دانم که بايد درباره اظهار نظر درباره عملکرد داوران محتاط باشم اما نمي‌شود حقيقت را نگفت. داور بايد منصفانه عمل کند نه مثل قضاوت‌هايي که تا به حال شاهد بوده‌ايم. داور صربستاني به نظر من براي قضاوت ايران و آرژانتين مناسب نبود. اميدوارم داور اين بازي به تلاش‌هايي که دو تيم مي‌کنند احترام بگذارد.
کي‌روش درباره اهميت کار داوران گفت: در جام جهاني گذشته 22 مربي به دليل نتايجي که کسب کردند از کار برکنار شدند. اين اتفاق احتمالا امسال هم رخ مي‌دهد. بنابراين بايد داوران احساس مسئوليت زيادي داشته باشند. آن‌ها بايد بدانند که اگر اشتباه داشته باشند، نمي‌توانند به کارشان ادامه دهند.
کي‌روش در پاسخ به اين سوال که تفاوت فوتباليست‌هاي ايراني و اروپايي در چيست گفت: امکانات تاثير بسيار زيادي دارد. وقتي شما ورزشگاه بهتري داريد مي‌توانيد از امکانات و تجهيزات بهتري استفاده کنيد. چيزي که اهميت دارد سرعت بازي است و سرعت بازي ايران با تيم‌هاي اروپايي و آمريکايي تفاوت بسيار زيادي دارد.
کي‌روش در پاسخ به اين سوال که با توجه به اهميت ديدار آرژانتين و نيجريه چقدر به فکر نتيجه آن بازي هستيد گفت: من خودم آفريقايي هستم. در ذهنم چيزي بر ضد نيجريه‌اي‌ها ندارم و فقط از فوتبال لذت مي‌برم. اما فکر مي‌کنم با کمال احترام به تيم نيجريه دوست دارم آرژانتين ببرد چرا که اين مسئله امکان موفقيت ما را بيشتر مي‌کند اما به بازيکنان گفته‌ام که بايد بازي خودشان را انجام دهند. ما بايد تلاش کنيم بازي خودمان را ببريم چرا که نتيجه بازي ديگر دست خداست و ما نمي‌توانيم تاثيري در آن داشته باشيم. ما فقط مي‌توانيم اراده خودمان را کنترل کنيم.
کي‌روش در ادامه گفت: مي‌خواهم براي شما يک لطيفه تعريف کنم. مردم گاهي وقت‌ها مي‌گويند خدا بعضي حقايق را کج مي‌نويسد. اما بدبختانه يکي در تيم ملي آرژانتين به اسم مسي بود که سرنوشت بازي را عوض کرد. اميدوارم هم چنين بازيکني باشد که سرنوشت بازي را عوض کند. مسلما ما مسي را در اختيار نداريم اما فراموش نکنيد که پاپ آرژانتيني است. آمده‌ايم فوتبال خوبي بازي کنيم، بقيه‌اش دست خداست.
او در پاسخ به اين سوال که چرا ترجيح داده که تيمش در مکان ديگري تمرين کند گفت: جواب خيلي ساده است. قرار بود که از ساعت 2:30 تا 3:00 تمرين کنيم. اما به نظرم ساعت مناسبي نبود. به نظرم منطقي نبود که در شرايطي که کمتر از 24 ساعت به آغاز بازي مانده، تمرين کنيم. من ترجيح دادم که با توجه به ساعتي که مقرر شده در مکاني که براي ما در نظر گرفته شده بود تمرين نکنيم. اولويت ما بازي کردن است و به همين دليل بايد شرايط را به گونه‌اي انتخاب کنيم که با شرايط بازي بيشترين همخواني را داشته باشد. چمن زمين تمرين در مقايسه با بلوهوريزنته خيلي خوب نيست. به همين دليل زماني را براي تمرين انتخاب کرديم که براي بازيکنان بهتر باشد.
خبرنگاري به کي‌روش گفت‌:شما معتقد بوديد که داور صربستاني پنالتي را ديد اما عمدا نگرفت، در بازي نيجريه و بوسني هم يک تصميم اشتباه به ضرر بوسني گرفته شد و بعد از بازي تصاويري از داور در حال شادي منتشر شد. آيا فکر مي‌کنيد اتفاق مشکوکي رخ مي‌دهد. کي‌روش در پاسخ به اين خبرنگار گفت: به نظر من اصلا چنين مسئله‌اي درست نيست و اين افکار به ذهن من خطور نکرده است. من مي‌گويم بعضي داوران آمادگي و تجربه بيشتري دارند. با توجه به سرعتي که توپ دارد، فکر مي‌کنم آينده فوتبال را نمي‌توان بدون استفاده از تکنولوژي تصور کرد. اين مسئله فقط به اين ارتباط ندارد که داور توانايي پاييني دارد. بعضي وقت‌ها سرعت توپ آنقدر زياد است که داور به عنوان يک انسان اشتباه مي‌کند و نمي‌تواند تصميم درست را بگيرد. اگر قرار باشد در آينده فقط به داور اعتماد کنيد مشکلات زيادي پيش مي‌آيد. من شخصا نديدم که داور ديدار بوسني پس از حذف اين تيم خوشحالي کرده باشد. به نظر من توطئه‌اي در کار نيست. در همه رشته‌ها مشکلات داوري وجود دارد اما اگر در آينده از تکنولوژي براي کمک به داوران استفاده نکنيم آينده اين رشته به خطر مي‌افتد و اعتبار فوتبال زير سوال مي‌رود. به نظر من همه چيز رو به تکامل است و فوتبال هم بايد به همين شکل باشد.
وي ادامه داد: من از صميم قلب از داوران حمايت مي‌کنم. داور به کمک نياز دارد اما مي‌گويم توانايي يک انسان براي ديدن تمام صحنه‌هاي يک بازي کافي نيست و بايد به او کمک شود. اين به مشکل داوران برنمي‌گردد بلکه به اين دليل است که بازي فوتبال عوض شده و در واقع نسبت به گذشته سريع‌تر دنبال مي‌شود. در جام جهاني 2002 و دوره گذشته اين اشتباه‌ها را ديديد. اين خبرنگاران هستند که پرده از اشتباه‌ها برمي‌دارند و ما متوجه مي‌شويم که چه اشتباه‌هايي در هر بازي رخ مي‌دهد.
کي‌روش در پاسخ به اين سوال که ايران برابر آرژانتين عملکرد خيلي خوبي داشت اما چرا نتوانست مسي را مهار کند گفت: اگر بخواهم راستش را بگويم تيم من فقط يک جلسه براي مهار مسي تمرين کرد. ما سه سال تلاش کرديم تيم را آماده کنيم. سيستم دفاعي و تاکتيکي ما در تمرين‌ها پيشرفت زيادي کرد. وقتي توانستيم به جام جهاني صعود کنيم تمرکز کرديم که بتوانيم در بازي اول برابر نيجريه بهترين عملکرد را داشته باشيم و سپس به بازي آرژانتين رسيديم. برنامه‌اي تنظيم کرديم که در آن به دقت حساب و کتاب کرده بوديم که بايد مراقب چه چيزهايي باشيم. شما نمي‌توانيد براي به دست آوردن نتيجه جادو کنيد. ما سه سال هم از نظر تاکتيکي و هم از نظر ذهني با بازيکنان کار کرديم. اگر بازيکنانم اندکي با تجربه‌تر بودند، آن گل دقايق پاياني را نمي‌خورديم. وي ادامه داد: بازيکنان من کثيف بازي نمي‌کنند. آن‌ها تميز، منصفانه و در عين حال با سرعت بالا بازي مي‌کنند. ولي وقتي برابر تيمي بازي مي‌کنيد که تجربه زيادي دارد و توانسته‌ايد اين تيم را 90 دقيقه متوقف کنيد، فقط دقايق پاياني است که مي‌تواند زهردار باشد، مثل اتفاقي که در ديدار با آرژانتين افتاد. به هر حال آن بازي گذشته و ديدار بعدي ما برابر بوسني است. به بازيکنان گفتم که اين بازي براي ما فينال جام جهاني است. البته وقتي که تهران را به مقصد برزيل ترک کرديم مي‌دانستيم که براي قهرماني در جام جهاني به اين کشور نمي‌آييم و اساسا کسي هم از ما چنين توقعي ندارد. ما روياهايمان را در اين سطح شکل داديم که بتوانيم به دور بعد صعود کنيم. در حالي که خيلي‌ها تفکر ديگري داشتند. اخيرا در يکي از روزنامه‌ها مطلبي خواندم که وضعيت گروه ما را بررسي کرده بود اما حتي يک کلمه هم درباره احتمال صعود ايران چيزي ننوشته بود. در شبکه‌هاي تلويزيوني هم هيچ کس از ايران اسمي نبرد و يادي نکرد. اولين هدف ما اين بود که ايران را وارد جام جهاني کنيم و سپس به مرحله بعد صعود کنيم. هنوز عده زيادي هستند که به اين مسئله اعتقاد پيدا نکرده‌اند اما رويا مجاني است پس بگذاريد روياي صعود را در ذهن داشته باشيم. ما امروز به گونه‌اي بازي خواهيم کرد که انگار فينال جام جهاني است.
از سرمربي پرتغالي تيم ملي درباره عملکرد ضعيف کشورش که در آستانه حذف از جام جهاني قرار گرفته پرسيده شد که وي در پاسخ گفت: وضعيت پرتغال مبهم شده. مردم توقع ديگري داشتند اما جام جهاني طور ديگري پيش مي‌رود. ابتداي جام جهاني براي پرتغال خيلي بد نبود. روي هم رفته وقتي تعداد زيادي از جام‌هاي جهاني در اروپا برگزار شده، اين تيم‌ها نتايج خوبي گرفته‌اند اما وقتي که اين رقابت‌ها در آمريکاي جنوبي برگزار مي‌شود کار براي تيم‌هاي اروپايي بسيار سخت‌تر است. فکر مي‌کنم بازيکنان پرتغال هم اسير همين مسئله شده‌اند و کار براي آن‌ها سخت شده است. با اين وجود هنوز شانس صعود از بين نرفته است و اين تيم مي‌تواند در بازي آخر خود حداقل يک مرحله ديگر در جام حضور داشته باشد. عملکرد پرتغال شبيه ساير تيم‌هايي است که از دور رقابت‌ها کنار رفته‌اند.
کي‌روش در پايان در پاسخ به اين سوال که اگر ايران از گروه خود صعود کند چه پيامي براي فوتبال دنيا خواهد داشت گفت: اين براي ايران و 80 ميليون ايراني افتخار بزرگي خواهد بود که در مرحله بعد حضور پيدا کنند همچنين براي ما و بازيکنان. من اميدوارم که مستقل از نتيجه‌اي که به دست مي‌آيد عملکرد تيم ما خوب باشد. دوست دارم بازيکنانم نشان بدهند که چقدر پخته شده‌اند و چقدر تجربه‌شان بالا رفته است. اميدوارم بازيکنان بتوانند با تجربياتي خوبي، برزيل را ترک کنند و به مقصد بعدي که استرالياست فکر کنند. اين جام براي ما تجربه‌اي کامل خواهد بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن