تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم، بيشتر از آن‏كه با عمر خود زندگى كنند، با احسان و نيكوكارى خود زندگى مى‏كنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803710861




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خشکیدگی یک میلیون و 131 هزار هکتار از جنگل های بلوط زاگرس


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

خشکیدگی یک میلیون و 131 هزار هکتار از جنگل های بلوط زاگرس ایلام- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: یک میلیون و 131 هزار هکتار از جنگل های بلوط منطقه زاگرس بر اساس آخرین برآوردها دچار خشکیدگی شده است.


به گزارش ایرنا، «رضا احمدی» روز چهارشنبه در پنجمین کارگاه آموزشی هسته های نظارت و ارزشیابی اداره های کل منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در سرسرای هتل زاگرس ایلام اظهار کرد: مشکلات منابع طبیعی از 70 سال پیش تاکنون شامل چرای دام، زراعت اشکوب، تبدیل مراتع به دیم زارهای کم بازده، قطع و تخریب جنگل ها، آتش سوزی، خشکسالی و کمبود اعتبار و نیروی انسانی سایه شوم عدم کارایی این سازمان را جلوه گر کرده است.
وی به آسیب شناسی اجرای طرح ها در عرصه های طبیعی و دلایل ناموفق بودن آنها اشاره و تاکید کرد: انطباق نداشتن مطالعات با وضعیت موجود و توجه نکردن به خواسته های مردم از عوامل ناموفق بودن این موضوع است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام ادامه داد: گستره جنگل های جهان نزدیک به چهار میلیارد هکتار بوده که این مقدار 30 درصد سطح خشکی ها را شامل می شود.
احمدی یادآور شد: ایران نیز دارای دو میلیون و 140 هزار هکتار جنگل است که از نظر گستره رتبه 45 را در میان 156 کشور دارای جنگل در اختیار دارد.
وی با طرح این سوال که چرا با خشکیدگی درختان همه هراسان شده و جواب قانع کننده ای نداریم افزود: تاکنون هیچ کار قابل توجهی در مبارزه با خشکیدگی درختان زاگرس صورت نگرفته است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام همچنین نداشتن اعتماد به نفس، اعتقاد، علاقه و ایمان به کار را از دیگر دلایل عملکرد ناموفق در قبال خشکیدگی درختان حوزه زاگرس عنوان کرد.
احمدی ادامه داد: خشکیدگی جنگل های زاگرس در استان های فارس، لرستان، کهکیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، خوزستان و چهارمحال بختیاری با شدت زیادی در حال گسترش است.
وی یادآور شد: کارگروه ویژه ای از صاحب نظران و محققان سال 89 برای بررسی دلایل خشکیدگی درختان منطقه زاگرس تشکیل و ضمن بازدید از مناطق آلوده نمونه های متعددی از آفات و بیماری های این درختان تهیه کردند.
وی تاکید کرد: بر اساس آخرین برآورد انجام شده در این زمینه بیش از یک میلیون و 131 هزار هکتار از جنگل های منطقه زاگرس دچار خشکیدگی شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام به پیامدهای تخریب عرصه های طبیعی اشاره کرد و افزود: فرسایش خاک، وقوع سیل، خشکسالی، زمین لغزش، کاهش کیفیت آب، از بین رفتن زمین های زراعی و کاهش شدید محصولات کشاورزی از مهم ترین پیامدهای تخریب عرصه های طبیعی است.
وی در پایان بیان کرد: تغییرات اقلیمی، خشکسالی، کم شدن تنوع زیستی و فرسایش ژنتیکی تهدیدی جدی برای عرصه های طبیعی است و باید تمامی دستگاه ها حراست از این مواهب خدادادی را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.
جنگل های زاگرس شش میلیون هکتار از گستره جنگل های کشور را به خود اختصاص داده که از این مقدار یک میلیون و 130 هزار هکتار دچار خشکیدگی شده اند.
12 میلیون و 708 هزار اصله نهال از درختان بلوط جنگل های زاگرس در کشور با پدیده خشکیدگی روبه رو هستند.
ایلام با 50 درصد بیشترین میزان خشکیدگی درختان بلوط را بین استان های زاگرس نشین کشور دارد. ک/2
702/540

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن