تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روز قيامت محبوب‏ترين آدميان نزد خداوند فرمان‏برترينِ آنها از او است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814719522




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پزشکی قانونی گچساران پزشک ندارد/ رنج پنج شهرستان ازنبود پزشکی قانونی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > کهگیلویه و بویراحمد در کهگیلویه و بویراحمد/
پزشکی قانونی گچساران پزشک ندارد/ رنج پنج شهرستان ازنبود پزشکی قانونی
گچساران– خبرگزاری مهر: پزشکی قانونی شهرستان گچساران با جمعیت حدود 150 هزار نفر فاقد پزشک است و این مشکلات متعددی را برای مردم این شهرستان نفت خیز در استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد کرده است.



به گزارش خبرنگار مهر، در حالی این شهرستان فاقد پزشکی قانونی است که به دلیل نفت خیز بودن و وجود چاهها و تاسیسات نفتی در این منطقه و همچنین قرار گرفتن در کریدور شرق به غرب پر ترافیک بودن محورهای ارتباطی آن، حجم مراجعات به پزشکی قانونی زیاد است. با این حال مراجعین به این مرکز مجبورند روزها در انتظار آمدن پزشکی از شهرهای یاسوج و دهدشت به این شهرستان بمانند و یا به یاسوج سفر کنند. با این حال به گفته مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد اغلب مراکز پزشکی قانونی این استان از کمبود پزشک رنج می برند. کامروز امینی به خبرنگار مهر گفت: کمبود پزشک در مراکز پزشکی قانونی شهرستانهای این استان منجر به نارضایتی مردم شده است. وی بیان کرد: هم اکنون مركز پزشكي قانوني گچساران علي رغم برخورداري از سالن تشريح مجهز و مناسب، فاقد پزشك مستقر و ثابت است و نيروي انساني آن با اعزام پزشك از مراكز ياسوج و دهدشت تأمين مي شود.

امینی اظهار داشت: اقبال پزشکان به همکاری با این مجموعه به دلیل سختی فوق العاده کار و پایین بودن مزایا و دستمزد بسیار کم و در حد صفر است. وی بیان داشت: در برخی موارد هم نیروهای فعلی این مجموعه به دلیلی این مشکلات از پزشکی قانونی می روند که این مسئله مشکلات این مرکز را حادتر کرده است. این مسئول با بیان اینکه راهکارهای قانونی برای جذب و افزایش نیرو در پزشک قانونی بی نتیجه مانده است، افزود: به رغم پیگیریهای مکرر هنوز در زمینه تامین نیروی پزشک به نتیجه مطلوبی دست پیدا نکرده ایم و بکارگیری نیروی جدید در سطح جدید هم به کلی متوقف شده است. پنج شهرستان استان فاقد پزشکی قانونی است امینی بیان داشت: این استان دارای هفت شهرستان دارای محاکم قضایی است اما تنها در سه شهرستان پزشکی قانونی مستقر شده است. مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نبود مراکز پزشکی قانونی در شهرستانهای لنده، چرام، بهمئی، دنا و باشت، مشکلات عدیده ای برای مردم این مناطق ایجاد کرده است. وی افزود: مردم این مناطق برای انجام امور مربوط به پزشکی قانونی از جمله گواهی صدمات ناشی از حوادث و نزاع، صدور جواز دفن و غیره، مجبور به سفر به سایر شهرستانهای همجوار هستند که این مسئله مشکلات عدیده ای را برای آنان ایجاد و هزینه های زیادی بر آنان تحمیل می کند.

پزشکی قانونی دهدشت سالن تشریح ندارد/ انجام تشریح در یاسوج وی گفت: در شهر دهدشت نیز مركز پزشك قانوني در حال حاضر فاقد سالن تشريح برای كالبد گشايي اجساد است. امینی بیان داشت: بر این اساس اجساد از این شهر به یاسوج منتقل می شوند تا در آنجا تشریح شوند. وی عنوان کرد: این مسئله نیز تبعات اجتماعی و فرهنگی زیادی دارد که لازم است مسئولین برای رفع آن به پزشکی قانونی کمک کنند. مدیر کل پزشکی قانونی استان همچنین گفت: در سال گذشته 462 مورد معاینه اجساد در پزشکی قانونی انجام شد كه نسبت به سال 91، 8.1 درصد افزايش داشته است. امینی افزود: معاينات اجساد در سه بخش معاينه بدون كالبد گشايي، معاينه با كالبد گشايي و تشخيص علت مرگ، معاينه با كالبد گشايي و تحت آزمايش و بررسي تقسيم مي شوند. مدیرکل پزشکی قانونی از اجرای قريب الوقوع طرح دادپزشک در استان خبر داد و گفت: با اجراي اين طرح، وضعيت صدور جواز دفن در سطح استان و ارجاع اجساد به مراكز پزشكي قانوني ساماندهي مي شود. وی بیان داشت: با غربالگري اجساد از اتلاف وقت و ارجاع غير ضروري به محاكم قضايي و انتظامي و پزشكي قانوني جلوگيري بعمل مي آيد. وی یادآور شد: در سال گذشته 190 جسد توسط پزشكان مركز استان کالبدگشایی شد و اين در حالي است كه اجساد دو مركز شهرستان هاي دهدشت و گچساران به علت فقدان نيروي پزشك جهت كالبد گشايي به مركز استان ارسال مي شوند. کهگیلویه و بویراحمد رتبه سوم نزاع در کشور را دارد مدیر کل پزشکی قانونی استان همچنین با بیان اینکه این استان رتبه سوم نزاع در کشور را به نسبت جمعیت دارد، گفت: در سال گذشته شش هزار و 615 نفر به دلیل نزاع به پزشکی قانونی مراجعه کردند.

وی افزود: از كل مراجعين نزاع در سال گذشته چهارهزار و 924 نفر مرد و يك هزار و 691 نفر زن بودند. امینی تصریح کرد: 30.8 درصد پرونده های معاینات عمومی پزشکی قانونی استان به نزاع اختصاص دارد. وی اظهار داشت: در سال گذشته بيشترين آمار مراجعين نزاع با 717نفر در مرداد ماه و 716 نفر در خرداد و كمترين آن با 342 نفر در دي ماه ثبت شده است. امینی افزود: بیشترین مراجعه به دلیل مصدومیت در نزاع مربوط به شهرستان بویراحمد بوده است. رشد معاینات روان پزشکی در استان این مسئول همچنین از رشد 7.8 درصدی معاینات روان پزشکی در این استان خبرداد. وی بیان کرد: در سال گذشته 357 نفر در پزشکی قانونی معاینه روانپزشکی شدند و این در حالی است که این تعداد در سال ماقبل آن 331 نفر بوده است. به گزارش خبرنگار مهر، پزشکی قانونی بازوي اجرايي، مقامات پليسي و قضايي در کشف حقيقت و اجرای عدالت و فصل مشترک دو عرصه مهم از حیات در جوامع مدنی یعنی عدالت و طبابت است. هر اندازه پزشکی قانونی مجهز شود، این نهاد بهتر می‌تواند در خدمت قضا و اجرای صحیح عدالت قرار گیرد؛ چرا که ابزار و تجهیزات پزشکی مقدمه کشف رازهای جسم و جان آدمی ‌است.


۱۳۹۳/۴/۴ - ۱۱:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن