تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه بگيريد تا تندرست باشيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819846513




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آرمان در یک نگاه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آرمان در یک نگاه تهران- ایرنا- «کارت زرد این بار با نشان ساپورت» و «شرایط ما مهیا نیست» مهم ترین خبرهای روزنامه ی آرمان در روز چهارشنبه است.


این روزنامه عنوان کارت زرد این بار با نشان ساپورت را به تیتر یک اختصاص داد و نوشت: 5 کارت زرد به وزرای دولتی که هنوز تا زمان یک سال فعالیت رسمی آن بیش از یک ماه و قریب دو ماه باقی است. دیروز بار دیگر 135 نماینده مجلس رای به ارایه کارت زرد به وزیری دیگر از کابینه تدبیر و امید دادند و آن وزیر هم کسی نبود غیر از «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور! شاید دادن کارت زرد به رحمانی فضلی برای بسیاری غیرمترقبه بود چراکه او از زمانی که بر مسند مدیریت وزارت کشور قرار گرفت، همواره بر عملکرد فراجناحی تاکید داشت. در جریان رسیدگی به سوال علی مطهری و ناصر موسوی لارگانی از وزیر کشور درباره بی تفاوتی این وزارتخانه به پدیده بانوان ساپورت پوش تصاویری از این افراد از مانیتور مجلس پخش شد. ایسنا نوشت؛ نمایش تصاویر بانوان ساپورت پوش در صحن علنی مجلس که البته چهره آنان پوشیده شده بود، با واکنش نمایندگان و همهمه زیاد در صحن علنی مجلس همراه شد. علی مطهری با اشاره به همهمه ایجادشده در مجلس به مزاح گفت: به نظر می رسد دوستان از دیدن این تصاویر به وجد آمده اند.
روزنامه ی آرمان عنوان شرایط ما مهیا نیست را انعکاس داد و نوشت: سیدمهدی امام جمارانی، روحانی خوش مشربی است و در تمام ساعتی که مهمانش بودیم، خنده از لبانش محو نشد جز در بخش هایی که از امام برایمان تعریف می کرد که آن موقع چینی بر پیشانیش نقش می بست که نشان دلتنگی بود. او سال ها پیش به همراه برخی همفکرانش مجمع روحانیون را پایه گذاری کرد که آن هم اکنون آنچنان فعالیتی ندارد و آیت الله امام جمارانی می گوید که موانعی هست که اگر برطرف شود، حرف های زیادی برای گفتن وجود دارد. از دولت قبل گلایه دارد و می گوید در ازای 40 هزار تومان یارانه مبالغ زیادی از مردم اخذ شد و آن دولت را ناموفق توصیف می کند اما نظر خوبی نسبت به دولت فعلی دارد و امید در اظهاراتش موج می زند. اگر موانع نباشد مجمع روحانیون هم حرف های خود را می زند اما حرف این است که موانعی وجود دارد که نمی توانم حرفی بزنم. من در رابطه با دولت هنوز هیچ حرفی نزده بودم و برای خودم وظیفه می دانستم یک موقعی در تایید دولت صحبت کنم. آدم یک کلمه حرف می زند و اسباب ناراحتی برخی می شود، برای همین است که ما کنار هستیم. اگر موانع برطرف شود، می بینید که مجمع زنده است، حرف می زند و حرف های زیادی هم برای گفتن دارد.
نجات 73 ایرانی از محاصره داعش تیتر دیگر این روزنامه است. مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: 73 زائران ایرانی که به صورت آزاد به عتبات سفر کرده بودند، 10روز پیش در سامرا در محاصره گروه داعش قرار گرفتند که با پیگیری های مسوولان ایرانی و عراقی و با اقدامات ارتش عراق از محاصره خارج و با سلامتی کامل به میهن اسلامی بازگشتند. محسن نظافتی افزود: همزمان با آغاز درگیری ها در سامرا، برخی ایرانیان جهت زیارت عتبه مقدسه به سامرا سفر کرده بودند که این عزیزان در جریان حملات اخیر داعش در سامرا حضور داشته و برای خروج از این شهر با مشکل روبرو شدند. وی ادامه داد: پس از اطلاع از این ماجرا، مسوولان مربوط در عراق و ایران پیگیر موضوع شدند و تصمیم بر این گرفته شد که این عزیزان با تدابیر ویژه نیروهای امنیتی و ارتش عراق از منطقه خارج شوند.
روزنامه ی آرمان با برجسته کردن عنوان دین را نمی شود به مردم تزریق کرد، نوشت: آیت الله محسن غرویان از علمای قم است که معتقد به بروز کردن فقه و قانون است. او می گوید که قوانین باید با توجه به شرایط زمانی و مکانی تغییر کند و نمی توان از انسان امروز خواست تا از قواعد و قوانین دوره های قبل پیروی کند البته این موضوع در مواردی که ارتباط مستقیم با دستورات خدا ندارد جایز است. در روزهای اخیر هم بحث دین دولتی و دولت دینی به کرات شنیده می شود و منشأ آن اظهارات رییس جمهور است که گفته بود دین دولتی را درست نمی داند. در همین راستا «آرمان» با آیت الله غرویان گفت وگو پرداخت. دولت دینی باید متناسب هر زمان احکام و مقررات را طبق ارزش های دینی پیاده کند و زمینه اش را فراهم کند. دولتی که اساس و مقررات و قانون اساسی اش، قوانین شرعی و دینی باشد، دولت دینی است. دین دولتی یعنی دولتی سر کار بیاید و آن طور که خودش می گوید دین را بر مردم عرضه کند و بخواهد با امر و نهی وبرخورد مردم را دیندار کند. یعنی هر دولتی که بخواهد دین را طبق تفسیر خودش بر مردم تحمیل کند. به نظر بنده چنین چیزی اصلاً معقول نیست. دین امری است از مقوله باطن، قلب، معرفت و شناخت باطنی. اینها را نمی شود در مردم تزریق کرد.
این روزنامه عنوان 2 تا 5 سال حبس؛ مجازات جلوگیری دایمی از بارداری را انتخاب کرد و نوشت: نمایندگان مجلس در جلسه علنی سه شنبه به کلیات طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور رای دادند. مهدی دواتگری در مخالفت با کلیات این طرح گفت: در ماده یک طرح پیش بینی شده که کلیات اقدامات جراحی برای پیشگیری از بارداری (وازکتومی، توبکتومی) مشمول 2 تا 5 سال حبس می شود که البته در قانون معلوم نیست این مجازات درمورد پزشک صورت می گیرد یا کسانی که این عمل روی آنها انجام شده است. او افزود: براساس آمار وزارت بهداشت در سال 91،3 میلیون و 500 هزار نفر از وزارت بهداشت خدمات پیشگیری از بارداری گرفتند و تنها 3 درصد از اینها عمل جراحی انجام دادند حالا ما داریم برای این 3 درصد قانون می نویسیم و همین باعث می شود این کار به شکل غیرقانونی در مطب ها انجام شود. دواتگری با بیان اینکه نمی توان با زور و شلاق و زندان مردم را بچه دار کرد، گفت: باید اقدامات فرهنگی در اینباره انجام شود و از طریق فرهنگ سازی، خانواده ها را تشویق کنیم و مشکلات مربوط به ازدواج و مسکن را حل کنیم.

**م.ش**9131

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن