تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819716742




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جام جهاني و تغيير تعاملات


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ تير ۱۳۹۳ (۹:۰ق.ظ)
آرمان: جام جهاني و تغيير تعاملات
به گزارش خبرگزاري موج، روزنامه آرمان چنين نوشت:
پس از بازي تيم ملي فوتبال ايران مقابل تيم ملي آرژانتين که منجر به باخت ايران شد، بسياري از ايرانيان نه تنها در داخل کشور بلکه در کشور ديگر به شادي پرداختند. از اين رو، اين مساله مورد توجه بسياري قرار گرفت و تعجب برانگيخت چراکه تا به حال ديده نشده بود مردم يک کشور پس از باخت تيم ملي خود شاد و خوشحال باشند. مساله جالب اين بود که ايران در اين بازي بازنده بود اما به اين دليل که تيم ملي خوب بازي کرده بود و در واقع با توجه به بازي پيشين ايران و نيجريه مردم انتظار چنين بازي را نداشتند مورد تشويق قرار گرفت.
پس از اين بازي انسجام خوبي ميان مردم شکل گرفت و تمام اخبار نيز حاکي از خوشحالي مردم بود. همه ما تصاوير زيادي از آن شب و خوشحالي مردم در شهرهاي مختلف ديده ايم. اين مورد به خوبي نشان مي دهد که مردم جامعه ما نياز به شادي دارند، از اين رو منتظرند تا بهانه اي داشته باشند، اتفاقي رخ دهد و از آن به عنوان موقعيتي براي شادي و تخليه هيجانات خود استفاده کنند. اکنون که اميدواري در رابطه با برد ايران و صعود به مرحله بعد وجود دارد بايد گفته شود اين اميدواري از نظر رواني براي فرد اميدوار (شهروند عادي) مفيد است.
همچنين، اين اميدواري مي تواند، اميد ملي پوشان کشور را تقويت کند و انگيزه بيشتري به آنها بدهد. مساله اين است که اميد همواره برانگيزاننده است و روحيه و شرايط افراد را تغيير مي دهد. به همين دليل است که وقتي تيمي از حمايت هاي تماشاگرانش برخوردار است بهتر بازي مي کند. حتي اگر در نظر بگيريم که برخي نسبت به برد ايران اميد کاذب دارند و شانس صعود ايران به مراحل بعدي کم باشد، نبايد اين کاذب بودن بهانه اي شود تا چيزي که سبب اميدواري شده را از مردم بگيريم. واقعيت اين است که پس از بازي ايران و آرژانتين انگيزه و اتحادي قوي ميان مردم پيدا شده و همه انتظار صعود ايران به مرجله بعد را دارند. بدون شک، نتيجه بازي امروز ميان تيم ايران و بوسني نيز تاثير خود را در رفتار مردم و هيجانات آنها خواهد گذاشت.
اگر ايران در بازي امروز برنده باشد بازهم شاهد اين خواهيم بود که مردم براي شادي به خيابان مي آيند و دورهم جمع مي شوند. به همين دليل، بايد امکان چنين شادي هايي فراهم شود. درصورتي هم که ايران بازنده باشد بازهم ممکن است اتفاقي که در رابطه با بازي ايران و آرژانتين افتاد در اين مورد نيز رخ دهد. يعني ممکن است ايران پيروز ميدان نباشد اما بازي تيم ملي مورد تاييد مردم بوده و يک بازي خوب قلمداد شود. پس از باخت ايران مقابل آرژانتين و بازي خوب ايران مقابل اين تيم، فرداي آن روز متوجه يک مساله شديم و آن هم اين که رفتار مردم تغيير کرده است، بسياري از تغيير فضاي محيط کاري خود صحبت مي کردند و اينکه مردم در خيابان با انعطاف بيشتري با هم رفتار مي کردند. بدون شک، اين مساله در رابطه با بازي ايران و بوسني نيز صدق خواهد کرد. هنگامي که مردم با يکديگر اشتراک پيدا مي کنند، ارتباطشان نيز با هم تغيير مي کند و تعامل خوبي با هم برقرار مي کنند.
ايجاد چيزهاي مشترک باعث بروز نوع خاصي از روابط اجتماعي مي شود که بطور عادي در جامعه ما کمتر وجود دارد. هنگامي که وجه اشتراک باعث ايجاد همبستگي و اتحاد ميان ما مي شود، راحت تر يکديگر را تحمل مي کنيم و انعطافمان بيشتر مي شود. در واقع، انگيزه مثبت، احساس اميد و حس خوب موفقيت در ما شکل مي گيرد؛ همين مساله را مي توانيم در ارتباط با ديگران و تعاملات روزمره مان نيز شاهد باشيم.
نويسنده: بهروز بيرشک













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن