تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819848741




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابتکار در یک نگاه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ابتکار در یک نگاه تهران- ایرنا- «حبس برای وازکتومی» و «مصادره شهدا ظلمی نابخشودنی است» مهم ترین خبرهای روزنامه ی ابتکار در روز چهارشنبه است.


این روزنامه عنوان حبس برای وازکتومی را به تیتر یک اختصاص داد و نوشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح دیروز به کلیات طرحی درباره افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور رای دادند که در صورت تصویب نهایی برخی از عمل های مربوط به پیشگیری از بارداری با مجازات حبس مواجه خواهد شد. کلیات این طرح که پیش از این یک فوریت آن به تصویب مجلس رسیده بود، در جلسه علنی دیروز مجلس مورد بررسی قرار گرفت و مهدی دواتگری، حمیدرضا طباطبایی و نادر قاضی پور به عنوان مخالف و همچنین علی مطهری، محمدصالح جوکار و داود محمدی به عنوان موافق کلیات این طرح اظهار نظر کردند. در نهایت نمایندگان با 106 رای موافق، 72 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 207 نماینده حاضر به کلیات این طرح رای دادند. در صورت تصویب جزییات طرح، مجازات 2 تا 5 سال حبس برای انجام عمل های جراحی جهت پیشگیری از بارداری (وازکتومی و توبکتومی) اعمال خواهد شد.
روزنامه ی ابتکار با انعکاس عنوان مصادره شهدا ظلمی نابخشودنی است، نوشت: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه حادثه هفتم تیر،غیر قابل حذف از تاریخ ایران است، گفت: شاید کسانی در فکر مصادره ارزش ها و آرمان های شهیدان باشند که در آن صورت مرتکب ظلمی نابخشودنی می شوند چرا که به همان اندازه که ترویج مقدسات، ثواب عظیمی را نصیب انسان می کند، مصادره و سوءاستفاده از مقدسات نیز گناهی بزرگ و نابخشودنی است. آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی روز سه شنبه در دیدار اعضای خانواده شهید آیت الله بهشتی به همراه جمعی از خانواده های شهدای هفتم تیرماه که در آستانه سالروز فاجعه هفتم تیر انجام شد،با یادآوری خاطراتی از شهدای هفتم تیر خاطرنشان کرد: هنوز پس از گذشت سال ها از شهادت آیت الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران امام (ره) اندوه و مصیبت فراوانی را از فقدان این عزیزان احساس می کنیم. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح تلاش های دشمنان برای حذف و کمرنگ کردن نام امام حسین(ع) در طول سالیان سال، گفت: تلاش و کوشش دشمنان در این زمینه نه تنها نتیجه عکس داد بلکه یاد و خاطره این امام عزیز، همواره در ذهن و قلب تمامی انسان های آزاده جاری است و هر روز بیشتر از گذشته می درخشد و این وعده خداوند است که شهدا زنده اند و نزد خداوند رزق و روزی مخصوص دارند.
تعبیر یک رویا تیتر دیگر این روزنامه است. در شرایطی که تیم های بزرگی مثل انگلیس، اسپانیا، کرواسی، کامرون و... خیلی زود بلیت بازگشت به خانه را رزرو کرده اند، تیم ملی ایران همچنان شانس صعود و زندگی در سرزمین فوتبال را دارد و برای رسیدن به این هدف با تمام توان امشب به دیدار بوسنی و هرزگوین می رود. تیم ملی کشورمان راهی طولانی را طی کرده و تا خلق افتخاری ماندگار در تاریخ فوتبال ایران تنها یک قدم باقی مانده است. تنها و تنها یک گام... این قدم، آخرین قدم برای رسیدن به نخستین هدف بزرگی است که تا چندی پیش رویای آن را داشتیم اما اینک تعبیر آن دور از دسترس نیست. شاگردان کی روش که طی ماه های اخیر به سختی برای حضور در جام جهانی آماده شده بودند، ابتدا مقابل نیجریه مقاومت جانانه ای را از خود به نمایش گذاشته و یک امتیاز حساس و حیاتی از این میدان دشت کردند، سپس مقابل آرژانتین کاری کردند کارستان و آلبی سلسته را با تمام بزرگانش به دام انداخته و چه بسا اگر ناداور صربستانی نبود نتیجه ای در جام جهانی به دست می آمد که بدون شک بزرگ ترین شگفتی در بین تمامی نتایج این جام بود و تمام.
روزنامه ی ابتکار عنوان جزییات تازه از بورسیه های غیرقانونی را برجسته کرد و نوشت: 10 زن و شوهر و 15 خواهر و برادر به طور کاملا غیر قانونی در دولت احمدی نژاد در یکی از دانشگاه های معتبر کشور در تهران بورسیه شده اند. علی رغم اینکه رسانه های مخالف دولت درباره اعلام خبر 3 هزار بورسیه غیر قانونی در دولت احمدی نژاد جنجال های زیادی به پا کرده اند اما وزارت علوم دولت روحانی مدارک و اسناد متقنی درباره ادعاهای خود در دست دارد و حتی برخی از این مدارک را به مراجع ذی ربط مثل برخی نمایندگان مجلس هم ارایه کرده است. در همین باره پیام نو از منابع مطلع دانشگاهی اطلاع کسب کرد که در راستای بورسیه های غیر قانونی در دولت احمدی نژاد بیش از 15 خواهر و برادر در یکی از دانشگاه های معتبر کشور در تهران به طور غیر قانونی بورسیه شده اند. در همین دانشگاه 10 زن و شوهر هم به شکل مشابه و کاملا غیر قانونی بورسیه شده اند.

**م.ش**9131

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن