تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):منتظران ظهور امام مهدى(ع) برترينِ اهل هر زمان‏اند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819370205




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارائه روشي براي تعيين حداكثر تراكم ساختماني در مقياس قطعات مسكوني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ تير ۱۳۹۳ (۴:۱۹ق.ظ)
ارائه روشي براي تعيين حداكثر تراكم ساختماني در مقياس قطعات مسكوني گروهي از اقتصاددانان معتقدند اعمال سليقه و ديدگاه هاي غير علمي در تعيين تراكم ساختماني پيشنهادي وعدم تناسب اين پيشنهادات با ويژگي هاي قطعات مسكوني را مي توان از دلايلي دانست كه سبب كاهش كيفيت سكونت در شهرهاي ايران شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، در فصلنامه ي مديريت شهري مقاله اي است که به اين موضوع پرداخته است که با هم گزيده اي از آن را مرور مي کنيم:
تبيين روشي كاربردي جهت تعيين حداكثر تراكم ساختماني با اتكا به ويژگي هاي قطعات و تاثير اين ويژگي ها بر تراكم ساختماني از موضوعات جالب توجه و كاربردي است كه بدان كمتر پرداخته شده است. اعمال سليقه و ديدگاه هاي غير علمي در تعيين تراكم ساختماني پيشنهادي وعدم تناسب اين پيشنهادات با ويژگي هاي قطعات مسكوني را مي توان از دلايلي دانست كه سبب كاهش كيفيت سكونت در شهرهاي ايران شده است. اين پژوهش مي كوشد با بررسي و تعيين شاخص هاي اثرگذار بر تراكم ساختماني (در مقياس قطعات مسكوني) در بافت هاي ساخته شهري، روشي كاربردي در چگونگي تعيين تراكم ساختماني بر اساس محدوديت هاي كالبدي قطعات شهري ارائه دهد. اين روش در محله ولي عصر قصرالدشت در شهر شيراز مورد بررسي قرار گرفت و نتايج زير حاصل شد: 1- ضوابط پيشنهادي طرح هاي توسعه شهري شهر شيراز در حوزه تراكم داراي پشتوانه علمي كافي نيست. 2- عامل اصلي در تعيين تراكم ساختماني، طول سايه اندازي ابنيه و فضاي باز به ازاي هر واحد مسكوني است و تراكم ساختماني، سطح اشغال و تعداد طبقات مي تواند مقادير متفاوتي داشته باشند.

نويسندگان:
- محمدحسين حسيني
- محمد حسين پور
- علي سلطاني
- مهيار اردشيري













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن